Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. március 12. 10:10 Vállalat

Olaszországban gyárakat állít le, Szerbiában viszont ismét termel a Fiat

A koronavírus terjedése miatt nagyon gyorsan változnak a viszonyok az olasz autógyártásban. Kedden az Automotive News még arról írt, hogy bár az olasz járműipar központjai épp azokba az északi régiókba esnek, ahol már hetek óta rendkívül súlyos a járványhelyzet, az autógyárak idáig kitartottak a működés mellett, sőt, a hét elején bejelentett országos vesztegzár sem tántorítja el őket a folyamatos termeléstől.

Tegnap viszont már a legfontosabb olasz autóipari vállalat, a Fiat-Chrysler (FCA) arról adott ki közleményt, hogy országszerte új intézkedéseket vezet be az üzemeiben a járvány megfékezése érdekében, ami szükség esetén ideiglenes leállásokat is magában foglal, a gyártási darabszámok így csökkenni fognak.

A cég szóvivőjének tájékoztatása alapján több külföldi gazdasági oldal ennél jóval konkrétabban írt az intézkedésről: ezen a héten egy (Jeep és Fiat márkájú autókat összeszerelő) üzem két napig, három másik gyár pedig (ahol Fiatok mellett Alfa Romeók készülnek) három napig nem működik. Vagyis ezen a héten lényegében nem termelnek már, a jelenlegi tervek szerint

a dolgozóknak csak jövő hétfőn kell felvenniük a munkát.

Ennek tükrében fontos, amit az FCA szóvivője az Automotive News-nak mondott, miszerint egyelőre nincsenek fennakadások az alkatrészellátásban. Az egész ország karantén alá vonása pedig nem akadályozza a dolgozókat a munka felvételében, a munkahelyekre történő bejárás ugyanis továbbra is engedélyezett. Igaz, a személyes jelenlétet a cég egyre inkább csak a termelésben közvetlenül érintett munkásoktól várja el, a többi alkalmazott esetében javában zajlik az otthoni munkavégzésre való átállás.

A Fiat szerbiai gyára egyébként az egyik első volt, amelyet le kellett állítani a koronavírus – konkrétan egy Kínából hiába várt részegység – miatt, de azóta a Wall Street Journal cikke szerint

sikerült újraindítani a termelést a kétezer embert foglalkoztató, Fiat 500L-eket gyártó egységben.

Olaszországra visszatérve, a belföldi értékesítésről sem mondott le az olasz-amerikai gyártó, a márkakereskedések nyitva vannak, még az alacsony forgalom ellenére is. Az FCA csoportból néhány éve kivált Ferrari gyártása sem állt le, a luxus sportautókat a tervek szerint szintén egészen addig gyártják, ameddig a beszállítók ellátják az üzemeket a szükséges alkatrészekkel.

Az olaszországi autóipar stabil működése a magyar gazdaság szempontjából is fontos, az országba irányuló magyar export jelentős részét teszik ki a járművekben használt alkatrészek. Ráadásul az FCA és a PSA csoport folyamatban lévő összeolvadásával különleges helyzetbe került a szentgotthárdi Opel-gyár is, ahol a francia fél legmodernebb motorjait gyártják az idei évtől. Ezek hatékonyabbnak bizonyulnak az FCA elavultabb erőforrásainál, így jó eséllyel hamarosan az olasz modellekbe is bekerülhetnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚj autóipari óriás születik - mi lesz a magyar gyárral?Magyarország autóipara is érintett a Fiat-Chrysler és a PSA összeolvadásában, amellyel az Alfa Romeótól az Opelig tucatnyi márkát összefogó csoport jön létre.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító fiat-chrysler koronavírus Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Nagy Zsolt
2024. március 26. 04:37 Vállalat

Dollármilliókat spórol a gyártóknak egy magyar fejlesztés, ami megmutatja, hogyan lehetnek extra hatékonyak

Az EPIC Innolabs adatelemzéssel és szimulációk készítésével segíti a termelés optimalizálását többek között olyan multiknak, mint az Audi vagy az Apollo Tyres.

Torontáli Zoltán
2024. március 20. 12:40 Adat, Vállalat

Egyre összetettebb problémát jeleznek a magyarországi munkaerőköltség, bér és árfolyam adatok

Gyors ütemben nő Magyarországon a munkaerő költsége, euróban nézve is, a dolgozók azonban még nagyobb béremelést szeretnének. Mi lesz így ebből?

Torontáli Zoltán
2024. március 14. 09:11 Vállalat

A Bookingot milliárdokra büntette a GVH pszichés nyomásgyakorlás miatt, mit fog csinálni most a Temuval?

A Booking nyomásgyakorlása piskóta a Temu gyakorlatához képet, sőt ez a fajta marketing a Temu működésének lényege. Ezt kaszálhatja el a magyar hatóság a magyar e-kereskedők panaszára indított eljárásban?

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.