Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. március 12. 10:10 Vállalat

Olaszországban gyárakat állít le, Szerbiában viszont ismét termel a Fiat

A koronavírus terjedése miatt nagyon gyorsan változnak a viszonyok az olasz autógyártásban. Kedden az Automotive News még arról írt, hogy bár az olasz járműipar központjai épp azokba az északi régiókba esnek, ahol már hetek óta rendkívül súlyos a járványhelyzet, az autógyárak idáig kitartottak a működés mellett, sőt, a hét elején bejelentett országos vesztegzár sem tántorítja el őket a folyamatos termeléstől.

Tegnap viszont már a legfontosabb olasz autóipari vállalat, a Fiat-Chrysler (FCA) arról adott ki közleményt, hogy országszerte új intézkedéseket vezet be az üzemeiben a járvány megfékezése érdekében, ami szükség esetén ideiglenes leállásokat is magában foglal, a gyártási darabszámok így csökkenni fognak.

A cég szóvivőjének tájékoztatása alapján több külföldi gazdasági oldal ennél jóval konkrétabban írt az intézkedésről: ezen a héten egy (Jeep és Fiat márkájú autókat összeszerelő) üzem két napig, három másik gyár pedig (ahol Fiatok mellett Alfa Romeók készülnek) három napig nem működik. Vagyis ezen a héten lényegében nem termelnek már, a jelenlegi tervek szerint

a dolgozóknak csak jövő hétfőn kell felvenniük a munkát.

Ennek tükrében fontos, amit az FCA szóvivője az Automotive News-nak mondott, miszerint egyelőre nincsenek fennakadások az alkatrészellátásban. Az egész ország karantén alá vonása pedig nem akadályozza a dolgozókat a munka felvételében, a munkahelyekre történő bejárás ugyanis továbbra is engedélyezett. Igaz, a személyes jelenlétet a cég egyre inkább csak a termelésben közvetlenül érintett munkásoktól várja el, a többi alkalmazott esetében javában zajlik az otthoni munkavégzésre való átállás.

A Fiat szerbiai gyára egyébként az egyik első volt, amelyet le kellett állítani a koronavírus – konkrétan egy Kínából hiába várt részegység – miatt, de azóta a Wall Street Journal cikke szerint

sikerült újraindítani a termelést a kétezer embert foglalkoztató, Fiat 500L-eket gyártó egységben.

Olaszországra visszatérve, a belföldi értékesítésről sem mondott le az olasz-amerikai gyártó, a márkakereskedések nyitva vannak, még az alacsony forgalom ellenére is. Az FCA csoportból néhány éve kivált Ferrari gyártása sem állt le, a luxus sportautókat a tervek szerint szintén egészen addig gyártják, ameddig a beszállítók ellátják az üzemeket a szükséges alkatrészekkel.

Az olaszországi autóipar stabil működése a magyar gazdaság szempontjából is fontos, az országba irányuló magyar export jelentős részét teszik ki a járművekben használt alkatrészek. Ráadásul az FCA és a PSA csoport folyamatban lévő összeolvadásával különleges helyzetbe került a szentgotthárdi Opel-gyár is, ahol a francia fél legmodernebb motorjait gyártják az idei évtől. Ezek hatékonyabbnak bizonyulnak az FCA elavultabb erőforrásainál, így jó eséllyel hamarosan az olasz modellekbe is bekerülhetnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚj autóipari óriás születik - mi lesz a magyar gyárral?Magyarország autóipara is érintett a Fiat-Chrysler és a PSA összeolvadásában, amellyel az Alfa Romeótól az Opelig tucatnyi márkát összefogó csoport jön létre.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító fiat-chrysler koronavírus Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2023. május 26. 14:32 Adat, Vállalat

Egyre inkább kiszorulnak a magyar vállalkozások az élmezőnyből a hazai e-kereskedelemben

Az Alza, a kifli.hu vagy akár az IKEA is szinte a semmiből jőve vált hirtelen vezető szereplővé. Meddig jut a Pepita.hu vagy a Pelenka.hu?

Torontáli Zoltán
2023. május 25. 15:36 Vállalat, Világ

Már a Lidlben és az Aldiban is lehet erkélynapelemet venni Németországban, nálunk nem kezdhetik meg a forgalmazást

Hazai pályán majdnem egyszerre indult el a két nagy diszkontlánc a forgalmazással. Ez nálunk tilos, ami végső soron szürkezónás magánimporthoz vezethet.

Stubnya Bence
2023. május 25. 10:22 Vállalat

Egy kiszivárgott dokumentum szerint Szerbiában terjeszkedne az MVM, a helyi minisztérium tagadja

Felmerült, hogy az állami tulajdonban lévő áramszolgáltató céggel hozzanak létre közös vállalatot 11 vízerőmű üzemeltetésére, de a tervet elvileg elvetették.

Fontos

Banyár József
2023. május 28. 17:35 Élet

A gyermeknevelés luxussá vált, ezt akartuk?

A jövő nemzedék felnevelése a társadalom egyik legfontosabb befektetése, de ezt mintha senki sem akarná tudomásul venni, amikor a gazdaságról vagy a nyugdíjrendszerről van szó.

Jandó Zoltán
2023. május 28. 04:32 Adat

Ősszel annyi gázunk lesz, hogy nem tudjuk majd hova tenni, az árak bezuhanhatnak

Ha ilyen ütemben folytatódik a betárolás, szeptember elejére elérhetjük a szinte teljes töltöttséget. Tavaly emiatt egy hónap alatt nyolcadára esett a gázár.

Nagy Zsolt
2023. május 27. 17:32 Pénz, Világ

Orbánék új barátja élőben mutatja meg, hogy kell nagyban Monopoly-t játszani

A háború után meglóduló energiaárak alaposan kitömték a katari államkasszát, és a pénzt nem restek részben a külpolitikai céljaik mentén befektetni.