Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. március 12. 10:10 Vállalat

Olaszországban gyárakat állít le, Szerbiában viszont ismét termel a Fiat

A koronavírus terjedése miatt nagyon gyorsan változnak a viszonyok az olasz autógyártásban. Kedden az Automotive News még arról írt, hogy bár az olasz járműipar központjai épp azokba az északi régiókba esnek, ahol már hetek óta rendkívül súlyos a járványhelyzet, az autógyárak idáig kitartottak a működés mellett, sőt, a hét elején bejelentett országos vesztegzár sem tántorítja el őket a folyamatos termeléstől.

Tegnap viszont már a legfontosabb olasz autóipari vállalat, a Fiat-Chrysler (FCA) arról adott ki közleményt, hogy országszerte új intézkedéseket vezet be az üzemeiben a járvány megfékezése érdekében, ami szükség esetén ideiglenes leállásokat is magában foglal, a gyártási darabszámok így csökkenni fognak.

A cég szóvivőjének tájékoztatása alapján több külföldi gazdasági oldal ennél jóval konkrétabban írt az intézkedésről: ezen a héten egy (Jeep és Fiat márkájú autókat összeszerelő) üzem két napig, három másik gyár pedig (ahol Fiatok mellett Alfa Romeók készülnek) három napig nem működik. Vagyis ezen a héten lényegében nem termelnek már, a jelenlegi tervek szerint

a dolgozóknak csak jövő hétfőn kell felvenniük a munkát.

Ennek tükrében fontos, amit az FCA szóvivője az Automotive News-nak mondott, miszerint egyelőre nincsenek fennakadások az alkatrészellátásban. Az egész ország karantén alá vonása pedig nem akadályozza a dolgozókat a munka felvételében, a munkahelyekre történő bejárás ugyanis továbbra is engedélyezett. Igaz, a személyes jelenlétet a cég egyre inkább csak a termelésben közvetlenül érintett munkásoktól várja el, a többi alkalmazott esetében javában zajlik az otthoni munkavégzésre való átállás.

A Fiat szerbiai gyára egyébként az egyik első volt, amelyet le kellett állítani a koronavírus – konkrétan egy Kínából hiába várt részegység – miatt, de azóta a Wall Street Journal cikke szerint

sikerült újraindítani a termelést a kétezer embert foglalkoztató, Fiat 500L-eket gyártó egységben.

Olaszországra visszatérve, a belföldi értékesítésről sem mondott le az olasz-amerikai gyártó, a márkakereskedések nyitva vannak, még az alacsony forgalom ellenére is. Az FCA csoportból néhány éve kivált Ferrari gyártása sem állt le, a luxus sportautókat a tervek szerint szintén egészen addig gyártják, ameddig a beszállítók ellátják az üzemeket a szükséges alkatrészekkel.

Az olaszországi autóipar stabil működése a magyar gazdaság szempontjából is fontos, az országba irányuló magyar export jelentős részét teszik ki a járművekben használt alkatrészek. Ráadásul az FCA és a PSA csoport folyamatban lévő összeolvadásával különleges helyzetbe került a szentgotthárdi Opel-gyár is, ahol a francia fél legmodernebb motorjait gyártják az idei évtől. Ezek hatékonyabbnak bizonyulnak az FCA elavultabb erőforrásainál, így jó eséllyel hamarosan az olasz modellekbe is bekerülhetnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚj autóipari óriás születik - mi lesz a magyar gyárral?Magyarország autóipara is érintett a Fiat-Chrysler és a PSA összeolvadásában, amellyel az Alfa Romeótól az Opelig tucatnyi márkát összefogó csoport jön létre.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító fiat-chrysler koronavírus Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.