Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. január 15. 10:32 Vállalat

Történelmi vereséget szenvedett a Boeing az Airbustól

Elvesztette első helyét a világ repülőgépgyártói között a Boeing. Az amerikai vállalat tegnapi közleménye szerint tavaly 380 repülőgépet adott át megrendelőinek, miközben az Airbusnál 863 volt ugyanez a szám.

Ilyen mértékű hátrányra nem volt példa azóta, hogy 45 évvel ezelőtt elkezdődött a két vállalat versengése az A300-as típus bemutatkozásával. Azóta egyébként a mostani az Airbus mindössze tizedik győzelme, egyben az első 2011 óta.

 

A Boeing legfeljebb azzal vigasztalódhat, hogy a széles törzsű gépeknél 80 repülővel megelőzte az Airbust, köszönhetően a 253 átadásnak. (Ebből következően az egyfolyosós kategóriában 690-127-re nyert az európai cég.) Ez részben annak köszönhető, hogy az év vége felé a Boeing felpörgette a 787 Dreamlinerek leszállítását, és végül 45-öt adott át belőle – írja a Bloomberg.

A Boeing rossz eredménye persze nem meglepő annak fényében, hogy a típus két példányának lezuhanása után tavaly márciusban világszerte megtiltották a vállalat legnépszerűbb gépe, a 737 Max használatát, és a repülési engedélyt azóta sem kapta vissza. Ennek tudható be az is, hogy az amerikai cég 2019-et csökkenő rendelésállománnyal zárta: 246 új megrendelést kapott, 333-at viszont visszamondtak.

Egyébként a Bloomberg egy másik tegnapi cikkében arról írt, hogy az indonéz Lion Air fontolgatta, hogy pilótáit szimulátoros átképzésre küldi, mielőtt elkezdik repülni a Maxokat, de 2017-ben a Boeing meggyőzte, hogy erre semmi szükség. A rákövetkező évben zuhant a tengerbe a légitársaság egyik 737 Max gépe 189 emberrel a fedélzetén, jelentős részben azért, mert a pilóták nem ismerték a típus új repülésvezérlő rendszerét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre durvább dolgok derülnek ki az utóbbi fél év repülőgép-katasztrófáirólErős állítások jelentek meg az amerikai sajtóban az ország repülési biztonságáról, miután fél év alatt a Boeing két, szinte vadi új gépe zuhant le.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Airbus Boeing Boeing 737 MAX Lion Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.