Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. január 15. 10:32 Vállalat

Történelmi vereséget szenvedett a Boeing az Airbustól

Elvesztette első helyét a világ repülőgépgyártói között a Boeing. Az amerikai vállalat tegnapi közleménye szerint tavaly 380 repülőgépet adott át megrendelőinek, miközben az Airbusnál 863 volt ugyanez a szám.

Ilyen mértékű hátrányra nem volt példa azóta, hogy 45 évvel ezelőtt elkezdődött a két vállalat versengése az A300-as típus bemutatkozásával. Azóta egyébként a mostani az Airbus mindössze tizedik győzelme, egyben az első 2011 óta.

 

A Boeing legfeljebb azzal vigasztalódhat, hogy a széles törzsű gépeknél 80 repülővel megelőzte az Airbust, köszönhetően a 253 átadásnak. (Ebből következően az egyfolyosós kategóriában 690-127-re nyert az európai cég.) Ez részben annak köszönhető, hogy az év vége felé a Boeing felpörgette a 787 Dreamlinerek leszállítását, és végül 45-öt adott át belőle – írja a Bloomberg.

A Boeing rossz eredménye persze nem meglepő annak fényében, hogy a típus két példányának lezuhanása után tavaly márciusban világszerte megtiltották a vállalat legnépszerűbb gépe, a 737 Max használatát, és a repülési engedélyt azóta sem kapta vissza. Ennek tudható be az is, hogy az amerikai cég 2019-et csökkenő rendelésállománnyal zárta: 246 új megrendelést kapott, 333-at viszont visszamondtak.

Egyébként a Bloomberg egy másik tegnapi cikkében arról írt, hogy az indonéz Lion Air fontolgatta, hogy pilótáit szimulátoros átképzésre küldi, mielőtt elkezdik repülni a Maxokat, de 2017-ben a Boeing meggyőzte, hogy erre semmi szükség. A rákövetkező évben zuhant a tengerbe a légitársaság egyik 737 Max gépe 189 emberrel a fedélzetén, jelentős részben azért, mert a pilóták nem ismerték a típus új repülésvezérlő rendszerét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre durvább dolgok derülnek ki az utóbbi fél év repülőgép-katasztrófáirólErős állítások jelentek meg az amerikai sajtóban az ország repülési biztonságáról, miután fél év alatt a Boeing két, szinte vadi új gépe zuhant le.

Vállalat Airbus Boeing Boeing 737 MAX Lion Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2021. január 20. 06:54 Vállalat

Már a februári minimálbér-emelést is veszélyezteti a tárgyalási patthelyzet

Közel van egymáshoz a munkaadói és a munkavállalói szervezetek ajánlata, mégsem tudtak eddig megegyezni az emelés mértékéről.

Avatar
2021. január 19. 18:02 Vállalat

Az új kötelezetti rendszerrel felértékelődik az energiamegtakarítás – de ki issza meg ennek a levét?

Magyarországnak teljesítenie kell az uniós energiamegtakarítási célokat, az ezt célzó új szabályozás azonban felvet néhány problémát.

Váczi István
2021. január 19. 10:27 Vállalat

Erős nyárra készülnek az európai légitársaságok, de nem biztos, hogy igazuk lesz

Az Easyjet és az Eurowings is optimista, de fel kell gyorsulnia az oltások beadásának, hogy valóra váljanak a tervek.

Fontos

Fabók Bálint
2021. január 19. 06:56 Közélet

Milliárdos cégek tömeges összeomlása mutatja, hogyan lophattak szét egy állami programot

Rendszerszintű visszaélések ritkán válnak annyira egyértelművé, mint a kulturális tao-támogatások esetén. Hogyan uraltak le visszás cégek egy egész szektort?

Hajdu Miklós
2021. január 18. 06:32 Közélet

A beoltások felpörgetését tényleg nem a magyar ellátórendszer kapacitásai nehezítik

Ha a számokat nézzük, az ellátórendszer korlátai nem látszanak, a szűk keresztmetszet egyelőre az, hogy nincs elég oltás, és sokan nem is akarják felvenni.

Avatar
2021. január 17. 16:25 Élet

Nemcsak anyagiakban, de boldogságérzetben is egyre jobban szétszakad a társadalom

A jövedelem természetesen befolyásolja a boldogságérzetet, de összességében inkább az számít, hogy milyen az ember társadalmi státusza, és ez is szétszakadóban van.