Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. január 15. 10:32 Vállalat

Történelmi vereséget szenvedett a Boeing az Airbustól

Elvesztette első helyét a világ repülőgépgyártói között a Boeing. Az amerikai vállalat tegnapi közleménye szerint tavaly 380 repülőgépet adott át megrendelőinek, miközben az Airbusnál 863 volt ugyanez a szám.

Ilyen mértékű hátrányra nem volt példa azóta, hogy 45 évvel ezelőtt elkezdődött a két vállalat versengése az A300-as típus bemutatkozásával. Azóta egyébként a mostani az Airbus mindössze tizedik győzelme, egyben az első 2011 óta.

 

A Boeing legfeljebb azzal vigasztalódhat, hogy a széles törzsű gépeknél 80 repülővel megelőzte az Airbust, köszönhetően a 253 átadásnak. (Ebből következően az egyfolyosós kategóriában 690-127-re nyert az európai cég.) Ez részben annak köszönhető, hogy az év vége felé a Boeing felpörgette a 787 Dreamlinerek leszállítását, és végül 45-öt adott át belőle – írja a Bloomberg.

A Boeing rossz eredménye persze nem meglepő annak fényében, hogy a típus két példányának lezuhanása után tavaly márciusban világszerte megtiltották a vállalat legnépszerűbb gépe, a 737 Max használatát, és a repülési engedélyt azóta sem kapta vissza. Ennek tudható be az is, hogy az amerikai cég 2019-et csökkenő rendelésállománnyal zárta: 246 új megrendelést kapott, 333-at viszont visszamondtak.

Egyébként a Bloomberg egy másik tegnapi cikkében arról írt, hogy az indonéz Lion Air fontolgatta, hogy pilótáit szimulátoros átképzésre küldi, mielőtt elkezdik repülni a Maxokat, de 2017-ben a Boeing meggyőzte, hogy erre semmi szükség. A rákövetkező évben zuhant a tengerbe a légitársaság egyik 737 Max gépe 189 emberrel a fedélzetén, jelentős részben azért, mert a pilóták nem ismerték a típus új repülésvezérlő rendszerét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre durvább dolgok derülnek ki az utóbbi fél év repülőgép-katasztrófáirólErős állítások jelentek meg az amerikai sajtóban az ország repülési biztonságáról, miután fél év alatt a Boeing két, szinte vadi új gépe zuhant le.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Airbus Boeing Boeing 737 MAX Lion Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.