Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. november 29. 12:59 Vállalat

Egymillióval drágulhat az Octavia, a Skoda a tűzzel játszik

A céges flották királya évek óta a Skoda Octavia, mert ár-érték arányban olyan jónak tartják, hogy ebből a szempontból kevés igazi versenytársa van. Mivel a modellt a kelet-európai magánvásárlók is kedvelik, az új Octavia megjelenését a térségben nagy várakozás előzte meg.

Csehországban tegnap tette közzé a Skoda az első Octavia árakat, amelyek elég mellbevágóak. Egyelőre csak a kombi verziót lehet kapni, amely sosem a legolcsóbb, de mégis, a 637 ezer cseh korona 8,3 millió forintnak felel meg. A belépő szintű kombi listaára Magyarországon jelenleg 6,6 millió forint.

A két autó árának közvetlen összehasonlítása nem korrekt, hiszen egyrészt kívülről-belülről sok minden más lett rajta, ráadásul az egyiket Csehországban, a másikat Magyarországon árulják eltérő pénzügyi és adózási környezetben, de a számok mégis egyértelműen jelzik, hogy az új Octaviához vélhetően egy új, jóval magasabb árszint fog tartozni.

A cseh sajtó egyértelműen szintlépésnek tartja az árat, már csak azért is, mert hat évvel ezelőtt az akkor újnak számító harmadik generációs Octavia (nem kombi) belépő szintű ára 335 ezer korona volt, ami csaknem fele a mostani kombinak. A szlovák szaksajtó úgy kalkulál, hogy átlagosan 4 ezer euró körül lehet majd az árszint emelkedés, ami több mint 1 millió forintnak felel meg, de természetesen sok függ majd attól, hogy a legolcsóbb változatokat milyen árra lövik be. A céges flottáknál pedig értelemszerűen ennél olcsóbb szintekkel dolgoznak, de a növekedés mértékének az arányokat tekintve elvileg ott is hasonlónak kellene lennie.

Amint arról korábban mi is írtunk, a Skodának az utóbbi időben nagy regionális versenytársa lett a Renault csoporthoz tartozó Dacia. A Skoda csehországi szakszervezete folyamatosan sérelmezi, hogy a német tulajdonosok a Skodát a Dacia némileg alacsonyabbnak számító szintjére akarják pozicionálni, az Octavia példája azonban egyáltalán nem ezt mutatja. Ám ha tényleg millió forintos emelés lesz, akkor nagy erőkre lesz szükség a Skoda értékesítőknél, hogy az árérzékeny Kelet-Európában a modellt a jelenlegi eladási példányszámokon tartsák.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat ár cégautó drágulás flotta Octavia Skoda Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.