A céges flották királya évek óta a Skoda Octavia, mert ár-érték arányban olyan jónak tartják, hogy ebből a szempontból kevés igazi versenytársa van. Mivel a modellt a kelet-európai magánvásárlók is kedvelik, az új Octavia megjelenését a térségben nagy várakozás előzte meg.
Csehországban tegnap tette közzé a Skoda az első Octavia árakat, amelyek elég mellbevágóak. Egyelőre csak a kombi verziót lehet kapni, amely sosem a legolcsóbb, de mégis, a 637 ezer cseh korona 8,3 millió forintnak felel meg. A belépő szintű kombi listaára Magyarországon jelenleg 6,6 millió forint.
A két autó árának közvetlen összehasonlítása nem korrekt, hiszen egyrészt kívülről-belülről sok minden más lett rajta, ráadásul az egyiket Csehországban, a másikat Magyarországon árulják eltérő pénzügyi és adózási környezetben, de a számok mégis egyértelműen jelzik, hogy az új Octaviához vélhetően egy új, jóval magasabb árszint fog tartozni.
A cseh sajtó egyértelműen szintlépésnek tartja az árat, már csak azért is, mert hat évvel ezelőtt az akkor újnak számító harmadik generációs Octavia (nem kombi) belépő szintű ára 335 ezer korona volt, ami csaknem fele a mostani kombinak. A szlovák szaksajtó úgy kalkulál, hogy átlagosan 4 ezer euró körül lehet majd az árszint emelkedés, ami több mint 1 millió forintnak felel meg, de természetesen sok függ majd attól, hogy a legolcsóbb változatokat milyen árra lövik be. A céges flottáknál pedig értelemszerűen ennél olcsóbb szintekkel dolgoznak, de a növekedés mértékének az arányokat tekintve elvileg ott is hasonlónak kellene lennie.
Amint arról korábban mi is írtunk, a Skodának az utóbbi időben nagy regionális versenytársa lett a Renault csoporthoz tartozó Dacia. A Skoda csehországi szakszervezete folyamatosan sérelmezi, hogy a német tulajdonosok a Skodát a Dacia némileg alacsonyabbnak számító szintjére akarják pozicionálni, az Octavia példája azonban egyáltalán nem ezt mutatja. Ám ha tényleg millió forintos emelés lesz, akkor nagy erőkre lesz szükség a Skoda értékesítőknél, hogy az árérzékeny Kelet-Európában a modellt a jelenlegi eladási példányszámokon tartsák.
Vállalat
Fontos