Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. október 18. 10:40 Világ

Szárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniük

Michael Jost, a Volkswagen csoport legfőbb stratégiai vezetője utálja a Skodát, és meg akarja semmisíteni – ez a nyilvánvalóan túlzó, de a csehek felháborodását jól tükröző kijelentés a Skoda szakszervezeti lapjában jelent meg, írja a Novinky.cz. Jaroslav Povsik szakszervezeti vezető teljesen kiakadt, amikor meglátta a VW jövőbeni stratégiai terveit, és benne a Skodának szánt szerepet. “Harcolni fogunk a jövőnkért, nem vagyunk birkák, hogy csak úgy szótlanul nézzük, ahogy kivégeznek minket” – mondta Povsik.

A balhé azért tört ki, mert Jost, aki egyébként sokáig a Skoda egyik vezetője volt, azt tervezi, hogy a cseh márkát az olcsóbb keleti versenytársak szintjére pozicionálja. A prémium modellnek számító, és nagy haszonnal eladott Superb gyártását a németek magukhoz veszik, egy német gyártósorra, a Skoda pedig nem Csehországban, hanem egy olcsóbb helyszínen bővül, az új gyárért Törökország, Románia, Bulgária és Szerbia van versenyben.

A cseheknek nagyon nem tetszik, hogy a Daciával való versenyre nézték ki őket. A Renault által 1999-ben megvett, majd 2004-től megújított román márka az olcsóbb szegmensben utazik, és ott a legfrissebb számok szerint egyenesen szárnyal.

Mi is írtunk korábban a Dacia magyarországi kedveltségéről, amely többek között abban is megmutatkozik, hogy hosszú hónapokat kell várni egy-egy autó átvételére, a Dacia azonban európai szinten is komoly tényező kezd lenni. Ahogy az economica.net írja, az év első kilenc hónapjában 11 százalékkal nőtt Európában a Dacia értékesítése, miközben az uniós piac összességében 1,6 százalékkal csökkent. A francia-román márka részesedése emiatt 3,3 százalékról 3,7 százalékra emelkedett.

A román autópiac szeptemberben óriásit élénkült, az éves növekedés mértéke 118 százalék volt, és ebben is nagy szerepet játszott a Dacia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA 80-as évek óta nem kellett annyit várni egy új autóra, mint maA 10 legkedveltebb magyarországi új autó között csak kettő van, amelyik két-három hónapon belül biztosan átvehető, de könnyen bele lehet csúszni a több mint féléves várakozásba is.

Világ autó autópiac Dacia Skoda Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2021. február 25. 09:49 Élet, Világ

Elkezdődött a huzavona az egységes európai oltásigazolásról

A görögök, a spanyolok és a légitársaságok nagyon sürgetik, a franciák és a németek nem annyira, és rengeteg a nyitott kérdés.

Torontáli Zoltán
2021. február 24. 11:07 Élet, Világ

A világ összes szennyvizének már fele tisztítókba folyik, de van hova fejlődni

A maradék 50 százalék felhasználása jóval nehezebb feladat, mert a tőkeszegény fejlődő világban keletkezik.

Fabók Bálint
2021. február 22. 17:11 Világ

A föld szennyezése miatt van a legtöbb kalóztámadás a Guineai-öbölnél

A Niger-Delta szennyezésének is van szerepe abban, hogy a Guiniai-öböl vált a legveszélyesebb tengeri területté.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.

Avatar
2021. február 24. 15:24 Közélet

Jól szolgálják-e a kormány tervei a COVID által okozott társadalmi és gazdasági károk helyreállítását?

A leginkább sújtott emberek és vállalkozások segítése, az ország ellenállóképességének növelése helyett lobbiérdekeket szolgálhat az új uniós források egy része.

Bucsky Péter
2021. február 24. 06:03 Adat, Vállalat

A multik, és azon belül a németek igen jól jártak a kormány gazdasági akcióprogramjával

A német hátterű vállalkozások a hozzáadott érték 13,5 százalékát adják, de ehhez a támogatások 21,5 százalékát kapták meg.