Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. október 18. 10:40 Világ

Szárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniük

Michael Jost, a Volkswagen csoport legfőbb stratégiai vezetője utálja a Skodát, és meg akarja semmisíteni – ez a nyilvánvalóan túlzó, de a csehek felháborodását jól tükröző kijelentés a Skoda szakszervezeti lapjában jelent meg, írja a Novinky.cz. Jaroslav Povsik szakszervezeti vezető teljesen kiakadt, amikor meglátta a VW jövőbeni stratégiai terveit, és benne a Skodának szánt szerepet. “Harcolni fogunk a jövőnkért, nem vagyunk birkák, hogy csak úgy szótlanul nézzük, ahogy kivégeznek minket” – mondta Povsik.

A balhé azért tört ki, mert Jost, aki egyébként sokáig a Skoda egyik vezetője volt, azt tervezi, hogy a cseh márkát az olcsóbb keleti versenytársak szintjére pozicionálja. A prémium modellnek számító, és nagy haszonnal eladott Superb gyártását a németek magukhoz veszik, egy német gyártósorra, a Skoda pedig nem Csehországban, hanem egy olcsóbb helyszínen bővül, az új gyárért Törökország, Románia, Bulgária és Szerbia van versenyben.

A cseheknek nagyon nem tetszik, hogy a Daciával való versenyre nézték ki őket. A Renault által 1999-ben megvett, majd 2004-től megújított román márka az olcsóbb szegmensben utazik, és ott a legfrissebb számok szerint egyenesen szárnyal.

Mi is írtunk korábban a Dacia magyarországi kedveltségéről, amely többek között abban is megmutatkozik, hogy hosszú hónapokat kell várni egy-egy autó átvételére, a Dacia azonban európai szinten is komoly tényező kezd lenni. Ahogy az economica.net írja, az év első kilenc hónapjában 11 százalékkal nőtt Európában a Dacia értékesítése, miközben az uniós piac összességében 1,6 százalékkal csökkent. A francia-román márka részesedése emiatt 3,3 százalékról 3,7 százalékra emelkedett.

A román autópiac szeptemberben óriásit élénkült, az éves növekedés mértéke 118 százalék volt, és ebben is nagy szerepet játszott a Dacia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA 80-as évek óta nem kellett annyit várni egy új autóra, mint maA 10 legkedveltebb magyarországi új autó között csak kettő van, amelyik két-három hónapon belül biztosan átvehető, de könnyen bele lehet csúszni a több mint féléves várakozásba is.

Világ autó autópiac Dacia Skoda Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2020. január 29. 15:08 Világ

Bajba kerülnek a gyenge légitársaságok a kínai vírus miatt

A rosszul működő légitársaságok és a kínai piac érezheti meg jelentősen a koronacvírus hatásait. A vírus a legrosszabbkor jött a sok minden miatt amúgy is kihívásokkal küzdő iparágaknak.

Torontáli Zoltán
2020. január 28. 11:53 Világ

A koronavírus miatti piaci pánik valószínűleg indokolatlan

Bármennyire is borzasztó, hogy emberek halnak bele a fertőzésbe, és világszerte terjed a vírus, eddig minden adat arra utal, hogy a világgazdaságra csak mérsékelt hatással lehetnek az események.

Fabók Bálint
2020. január 28. 09:39 Világ

Úszószemüveg az utcán és térddel megnyomott liftgomb, ilyen az élet a járvány gócpontjában

A koronavírus miatt ötmillió ember elhagyta Vuhant, aki pedig ott maradt, leginkább bezárkózik, és csak sürgős esetben megy utcára.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. január 28. 06:56 Élet, Világ

Jó lenne, de rövid távon lehetetlen a műanyag csomagolások uniós betiltása

Mint elefánt a porcelánboltba, úgy lépett be az új környezetvédelmi uniós biztos a hivatalába. A műanyagok elleni harc radikális képviselőjének tűnik a litván politikus.

Hajdu Miklós
2020. január 27. 06:51 Közélet

Ki fog derülni, mennyire káros volt leépíteni az oktatást

Eddig a munkavállalókért versenyeztek a cégek, és ez elfedte az oktatási rendszer már ismert, időközben egyre súlyosabbá vált problémáit. Ez hamarosan megváltozhat.

Fabók Bálint
2020. január 25. 07:29 Élet, Világ

Európát ellepték a hulladékhegyek, miután már nem tolhat át minden ganét Kínába

Kína megelégelte, hogy a nyugat évtizedeken át hulladéklerakóként használta. Világszintű válságban van az újrahasznosítás, Magyarország is érintett.