Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. október 18. 10:40 Világ

Szárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniük

Michael Jost, a Volkswagen csoport legfőbb stratégiai vezetője utálja a Skodát, és meg akarja semmisíteni – ez a nyilvánvalóan túlzó, de a csehek felháborodását jól tükröző kijelentés a Skoda szakszervezeti lapjában jelent meg, írja a Novinky.cz. Jaroslav Povsik szakszervezeti vezető teljesen kiakadt, amikor meglátta a VW jövőbeni stratégiai terveit, és benne a Skodának szánt szerepet. “Harcolni fogunk a jövőnkért, nem vagyunk birkák, hogy csak úgy szótlanul nézzük, ahogy kivégeznek minket” – mondta Povsik.

A balhé azért tört ki, mert Jost, aki egyébként sokáig a Skoda egyik vezetője volt, azt tervezi, hogy a cseh márkát az olcsóbb keleti versenytársak szintjére pozicionálja. A prémium modellnek számító, és nagy haszonnal eladott Superb gyártását a németek magukhoz veszik, egy német gyártósorra, a Skoda pedig nem Csehországban, hanem egy olcsóbb helyszínen bővül, az új gyárért Törökország, Románia, Bulgária és Szerbia van versenyben.

A cseheknek nagyon nem tetszik, hogy a Daciával való versenyre nézték ki őket. A Renault által 1999-ben megvett, majd 2004-től megújított román márka az olcsóbb szegmensben utazik, és ott a legfrissebb számok szerint egyenesen szárnyal.

Mi is írtunk korábban a Dacia magyarországi kedveltségéről, amely többek között abban is megmutatkozik, hogy hosszú hónapokat kell várni egy-egy autó átvételére, a Dacia azonban európai szinten is komoly tényező kezd lenni. Ahogy az economica.net írja, az év első kilenc hónapjában 11 százalékkal nőtt Európában a Dacia értékesítése, miközben az uniós piac összességében 1,6 százalékkal csökkent. A francia-román márka részesedése emiatt 3,3 százalékról 3,7 százalékra emelkedett.

A román autópiac szeptemberben óriásit élénkült, az éves növekedés mértéke 118 százalék volt, és ebben is nagy szerepet játszott a Dacia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA 80-as évek óta nem kellett annyit várni egy új autóra, mint maA 10 legkedveltebb magyarországi új autó között csak kettő van, amelyik két-három hónapon belül biztosan átvehető, de könnyen bele lehet csúszni a több mint féléves várakozásba is.

Világ autó autópiac Dacia Skoda Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Fabók Bálint
2020. augusztus 3. 12:30 Világ

Trendforduló: a történelem folyamán először csökken a szénipar kapacitása

A szénipar az üvegházhatású gázok 30 százalékáért felel, de úgy tűnik, idén elkezdett visszaszorulni.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 2. 13:15 Világ

Furcsa betétdíjat vetnének ki a fáradt olajra Lengyelországban

Azt szeretnék elérni, hogy ne érje meg vele fűteni, mert még mindig sokan ezt teszik.

Váczi István
2020. július 31. 13:02 Világ

Egyre trükkösebb módszerekkel manipulálnak Közép-Európában az oroszok

Három éve folyamatosan és változatos módszerekkel próbálják a NATO ellen hangolni a lengyel, litván és lett közvéleményt.

Fontos

Fabók Bálint
2020. augusztus 1. 07:42 Élet

Így szabadulhatunk meg ingyen a szemetünk harmadától Budapesten

Minimális energiabefektetéssel sokat tehetünk a környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, milyen támogatást kaphatunk ehhez a budapesti önkormányzatoktól.

Stubnya Bence
2020. július 31. 06:52 Pénz

Erős versenytársa lett az aranynak a járvány alatt

Úgy menekültek a társadalmilag tudatos befektetési eszközökbe a járvány alatt, mint ahogy az aranyba szoktak, és sokan ezek további fellendülésére számítanak.

Kasnyik Márton
2020. július 30. 06:53 Adat

2018 volt az az év, amikor elkezdtek lecsúszni a nyugdíjasok

Most már látszik az adatokban, hogy a nyugdíjakat maguk mögött hagyták az utóbbi években gyorsan emelkedő bérek. Ebből kellemetlen és szinte megoldhatatlan feszültség lehet.