Több kudarcos kísérlet után nyáron döntött úgy a Tesco brit vezetése, hogy mindenképpen kivonul Lengyelországból, és az eladást szeptembertől kezdve felgyorsítja. A helyi sajtónak a Tesco semmit sem kommentál, de úgy tudják, hogy a cégnél azért vesztették el a türelmüket, mert hiába alakították át mélyrehatóan a lánc működését, a veszteségek nem csökkentek, sőt nőttek.
Az eladást a Barclays befektetési banki ága menedzseli, és a hírek szerint annyira pörögnek, hogy már az ajánlattevők szűkített körét vezetik körbe a lengyel üzletekben. A sajtó szerint szakmai és pénzügyi befektetők egyaránt jelentkeztek a láncért, a Tesco jobban szeretné szakmai kezekbe átadni az üzleteit, és arra is ügyelne, hogy az alkalmazottak állása lehetőség szerint megmaradjon.
Az események azért is gyorsultak fel, mert a Tesco a februárban végződő pénzügyi évvel mindenképpen szeretné otthagyni Lengyelországot, így szűk két és fél hónap maradt a részletek letárgyalására.
A Tesco lengyelországi kivonulását négy-öt éve rebesgetik, állítólag már kétszer komolyan nekifutottak az eladásnak, de nem jelentkeztek megfelelően jónak tartott vevők, vagy nem adták meg azt az árat, amire a brit tulajdonos számított.
A Tescónak Lengyelországban sosem ment olyan jól, mint például Csehországban, Szlovákiában vagy Magyarországon, a tavalyi üzleti évet például 10 százalékos bevételcsökkenéssel, és 230 millió zlotys (18 milliárd forintos) adózás utáni veszteséggel zárta.
Az alapprobléma azonban az egész térségben ugyanaz: a vásárlók fokozatosan fordulnak el a hipermarketektől, nagyrészt a diszkont modellben dolgozó kisebb üzletek népszerűsége miatt. Nem jött ki jól a Tesco abból sem, hogy Lengyelországban részleges vasárnapi boltzárat vezettek be, és hiába központosította a cég felépítését, a sajtó szerint abban is alapos hibákat vétett.
Vállalat
Fontos