Spanyolországban elkezdte tesztelni saját mobilfizetési megoldását a Lidl. A Lidl Pay névre keresztelt szolgáltatás nagyon hasonló az Apple vagy a Google Pay-hez: egy applikációt kell letölteni, és az abban tárolt bankkártyaadatok alapján a telefont a terminálhoz érintve lehet fizetni.
Mindez azért érdekes fejlemény, mert a Lidl így közvetlen versenybe száll az Apple-lel és a Google-lel, rá akarja venni a fogyasztókat, hogy fizetéskor például ne az iPhone-ba eleve beépített Wallet applikációra, hanem a saját alkalmazására kattintsanak. Az Aldi a német sajtó információi szerint (egyelőre) nem gondolkodik hasonló fejlesztésben.
A saját appnak két fontos előnye lehet. Az egyik, hogy a Lidlnek így kevesebbe kerül az elektronikus tranzakció, hiszen az ilyen vásárlások után a kereskedők ma a vásárlási összeg 0,15-0,2 százalékát fizetik a tranzakció kezelőjének. A másik előny pedig talán még ennél is fontosabb, a fizetési lehetőséget ugyanis egybeépítik a Lidl Plus nevű törzsvásárlói applikációval, és így a fizetéshez és vásárláshoz kapcsolt összes forgalmi adatot házon belül tartják. Ezek elemzésével pedig akár egyéni ajánlatokat is adhatnak a vásárlóknak.
Fontos ösztönző lesz az is, hogy a Lidl Plus használói az adatokért cserébe árkedvezményt kaphatnak. Egy ilyen alkalmazás pedig végső soron úgy is működhet, mint egy pénztárgép: a vásárló a mobiltelefonjával leolvashatja a csomagoláson lévő vonalkódot (vagy QR-kódot) és már ki is fizette az árut.
Így működött a 7-Eleven fejlesztése is Japánban, ám abból súlyos bukás lett. A rendszert ugyanis nagyon gyengén védték le, a regisztrált felhasználók adatait a hackerek ellopták, és átszámolva összesen mintegy 450 ezer eurót vontak le 900 felhasználó számlájáról. Az applikáció nagyon könnyen támadható volt, mert a regisztrált felhasználóknak az elfelejtett jelszót helyreállító üzenetet akár egy második e-mail címre is kiküldték, az egyik ellenőrző kód pedig a születési dátum volt, de azt az alkalmazás minden elfelejtett és újraigényelt regisztráció esetében automatikusan 2019. január 1-jére állította be, így azt már nem is kellett feltörni.
A probléma csak Japánt érinti, de a szolgáltatás leállt, a 7-Eleven pedig kénytelen kifizetni a károsultakat.
Pénz
Fontos