Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. március 4. 15:34 Élet, Vállalat

Úgy kapjuk meg elsőként a cukormentes kakaót, hogy egyébként törpeméretű a piacunk

Cukormentes verziója is lesz annak az instant kakaópornak, amelyet a Nestlé Szerencsen gyárt, és hamarosan újrahasznosítható papírba fog csomagolni. Ez a hír önmagában aligha lenne érdekes, ha nem tehetnénk hozzá azt is, hogy a svájci gyökerű globális multi Európában elsőként Magyarországon vezeti be ezt a terméket.

Emlékszel valaha is olyan élelmiszeripari termékre, amely Európában elsőként a magyar boltok polcain jelent meg? Mivel mi nem emlékszünk ilyenre, azt feltételeztük, hogy tesztprojektről van szó, és a Nestlé a cég szempontjából egészen apró piacon méri fel az első reakciókat.

A Nestlé azonban azt mondta nekünk, hogy szó sincs tesztről. Több információt viszont nem közölt.

Hogy össze tudjuk vetni a méreteket: a Nestlé magyarországi árbevétele 2017-ben 126 milliárd forint volt, ami nagyon szép összeg, de ha a teljes csoportot nézzük, akkor átszámolva 25 ezer milliárd forintot kapunk, vagyis a globális bevételnek mindössze a 200 ezred (!) része keletkezik Magyarországon.

Az instant kakaó elég fontos termék a Nestlé üzletmenetében, de olyan óriáscégről van szó, hogy ha megpróbálunk közelíteni a magyar gyártású kakaóporokhoz, akkor hamarosan az az érzésünk támad, mintha a kerekítési hibahatár közelébe jutnánk.

A Nestlé sajnos nem sokat árul el a bevételi szerkezetéről, de azt igen, hogy a por alapú és folyékony italok szegmense a teljes forgalmának durván az egyötödét adja. Ennek mintegy felét azonban a kávéporok és kapszulás kávék viszik el, vagyis a maradék 10 százalékon osztozik a jeges teától kezdve a kakaóporig minden.

Ha másképp közelítünk, akkor is ugyanezt kapjuk: Európán, a Közel-Keleten és Észak-Afrikán belül Kelet-Európa összesen is csak 18,5 százalékát adja a bevételnek, és ezen belül Magyarország a népességszám miatt nyilvánvalóan nem képvisel jelentős részt.

A Nestlé egyébként azt sem árulta el, hogy cukor helyett mivel fogja elérni a kakaópor édes ízét, de Magyarország (nem váratlan módon) az édesítőszerek fogyasztásában sem játszik jelentősebb szerepet. A magyar vásárlók többségénél a tapasztalatok szerint az árérzékenység egyelőre felülírja a cukorfogyasztás mérséklésének igényét, vagyis a drágább édesítőszerek alkalmazásával nem lehet tömeges értékesítést elérni.

Kelet-Európa a világ édesítőszer fogyasztásának összesen is csak a 3 százalékát adja, Nyugat-Európában ennek a háromszorosát lehetett már 2016-ban eladni, a legnagyobb felvevőpiac pedig Kína, amelynek piaci részesedése 32 százalék.

Élet Vállalat cukormentes élelmiszer kakaó nestlé Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2020. július 5. 12:14 Élet

Engedni kell a gyereknek, hogy élje a saját életét

Ha a szülők túlságosan irányítani akarják gyermekeiket, azzal visszafordíthatatlan lelki károkat okozhatnak nekik.

Torontáli Zoltán
2020. július 4. 07:47 Élet, Világ

Rengeteg műanyag van a ruhádban, amit borzasztó nehéz újrahasznosítani

Míg a PET-palackok és a papír újrahasznosítása technológiailag már régóta megoldott művelet, a textileké még mindig nem az.

Torontáli Zoltán
2020. július 3. 06:44 Élet

Az otthoni sütés után most mindenki kézműves pékséget akar nyitni

A korábbinál is divatosabb ötlet a mikropékségek nyitása, de túl gyors lett a tempó, és közben a szakértelem visszaszorult.

Fontos

Fabók Bálint
2020. július 6. 06:49 Közélet, Vállalat

Tudják, hogy bezuhanna a turizmus, mégis megfojtanák a rövid távú lakáskiadást

A kormányzat a fővárossal egyetértésben dolgozik az Airbnb-modell korlátozásán, ami mögött - Európában egyedülálló módon - a túlturizmus helyett egy iparági lobbi áll.

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.

Bucsky Péter
2020. július 2. 06:49 Közélet

Elképesztően drága veszteséggyár lesz, a kormány mégis megépítteti

Külföldi példák alapján nem sok üzleti potenciál lesz a 65 milliárdos hajdúnánási motorversenypályában. A finnek egy hasonló létesítményt nem egész 9 milliárdból hoztak ki.