Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. március 4. 15:34 Élet, Vállalat

Úgy kapjuk meg elsőként a cukormentes kakaót, hogy egyébként törpeméretű a piacunk

Cukormentes verziója is lesz annak az instant kakaópornak, amelyet a Nestlé Szerencsen gyárt, és hamarosan újrahasznosítható papírba fog csomagolni. Ez a hír önmagában aligha lenne érdekes, ha nem tehetnénk hozzá azt is, hogy a svájci gyökerű globális multi Európában elsőként Magyarországon vezeti be ezt a terméket.

Emlékszel valaha is olyan élelmiszeripari termékre, amely Európában elsőként a magyar boltok polcain jelent meg? Mivel mi nem emlékszünk ilyenre, azt feltételeztük, hogy tesztprojektről van szó, és a Nestlé a cég szempontjából egészen apró piacon méri fel az első reakciókat.

A Nestlé azonban azt mondta nekünk, hogy szó sincs tesztről. Több információt viszont nem közölt.

Hogy össze tudjuk vetni a méreteket: a Nestlé magyarországi árbevétele 2017-ben 126 milliárd forint volt, ami nagyon szép összeg, de ha a teljes csoportot nézzük, akkor átszámolva 25 ezer milliárd forintot kapunk, vagyis a globális bevételnek mindössze a 200 ezred (!) része keletkezik Magyarországon.

Az instant kakaó elég fontos termék a Nestlé üzletmenetében, de olyan óriáscégről van szó, hogy ha megpróbálunk közelíteni a magyar gyártású kakaóporokhoz, akkor hamarosan az az érzésünk támad, mintha a kerekítési hibahatár közelébe jutnánk.

A Nestlé sajnos nem sokat árul el a bevételi szerkezetéről, de azt igen, hogy a por alapú és folyékony italok szegmense a teljes forgalmának durván az egyötödét adja. Ennek mintegy felét azonban a kávéporok és kapszulás kávék viszik el, vagyis a maradék 10 százalékon osztozik a jeges teától kezdve a kakaóporig minden.

Ha másképp közelítünk, akkor is ugyanezt kapjuk: Európán, a Közel-Keleten és Észak-Afrikán belül Kelet-Európa összesen is csak 18,5 százalékát adja a bevételnek, és ezen belül Magyarország a népességszám miatt nyilvánvalóan nem képvisel jelentős részt.

A Nestlé egyébként azt sem árulta el, hogy cukor helyett mivel fogja elérni a kakaópor édes ízét, de Magyarország (nem váratlan módon) az édesítőszerek fogyasztásában sem játszik jelentősebb szerepet. A magyar vásárlók többségénél a tapasztalatok szerint az árérzékenység egyelőre felülírja a cukorfogyasztás mérséklésének igényét, vagyis a drágább édesítőszerek alkalmazásával nem lehet tömeges értékesítést elérni.

Kelet-Európa a világ édesítőszer fogyasztásának összesen is csak a 3 százalékát adja, Nyugat-Európában ennek a háromszorosát lehetett már 2016-ban eladni, a legnagyobb felvevőpiac pedig Kína, amelynek piaci részesedése 32 százalék.

Élet Vállalat cukormentes élelmiszer kakaó nestlé Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2019. augusztus 22. 17:30 Élet

Már túl van a nehezén, aki megismeri saját naivitását

Érdemes különböző munkabeosztásokkal, megtakarítási formákkal vagy dohányzásról leszoktató módszerekkel kísérletezni, mert közben jobban megismerjük magunkat, ez pedig segíti a cél elérését.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 21. 15:22 Élet

Több lett a műanyag szemét a műanyagmentes júliusban

A budapesti számok egyik lehetséges magyarázata, hogy PET-palack helyett inkább aluminiumdobozos termékeket vettünk, de a fogyasztásunkat nem akartuk visszafogni.

Fabók Bálint
2019. augusztus 20. 15:01 Élet

Kürtöskalácsozó nyílt egy indiai nagyvárosban

Indiában tör utat a magyar soft power: csilis csirkés és szárított céklás kürtöskalács fogant meg egy budapesti nyaraláson.

Fontos

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.

Fabók Bálint
2019. augusztus 21. 06:51 Világ

138 milliárd forintos afrikai útépítés reklámfilmjében tűnik fel a Duna Aszfalt

A világ egyik legkorruptabb országában vesznek részt egy világkereskedelmi szempontból számottevő útépítésen. A kollégáik nagy nehézségekkel küzdenek.