Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. március 4. 15:34 Élet, Vállalat

Úgy kapjuk meg elsőként a cukormentes kakaót, hogy egyébként törpeméretű a piacunk

Cukormentes verziója is lesz annak az instant kakaópornak, amelyet a Nestlé Szerencsen gyárt, és hamarosan újrahasznosítható papírba fog csomagolni. Ez a hír önmagában aligha lenne érdekes, ha nem tehetnénk hozzá azt is, hogy a svájci gyökerű globális multi Európában elsőként Magyarországon vezeti be ezt a terméket.

Emlékszel valaha is olyan élelmiszeripari termékre, amely Európában elsőként a magyar boltok polcain jelent meg? Mivel mi nem emlékszünk ilyenre, azt feltételeztük, hogy tesztprojektről van szó, és a Nestlé a cég szempontjából egészen apró piacon méri fel az első reakciókat.

A Nestlé azonban azt mondta nekünk, hogy szó sincs tesztről. Több információt viszont nem közölt.

Hogy össze tudjuk vetni a méreteket: a Nestlé magyarországi árbevétele 2017-ben 126 milliárd forint volt, ami nagyon szép összeg, de ha a teljes csoportot nézzük, akkor átszámolva 25 ezer milliárd forintot kapunk, vagyis a globális bevételnek mindössze a 200 ezred (!) része keletkezik Magyarországon.

Az instant kakaó elég fontos termék a Nestlé üzletmenetében, de olyan óriáscégről van szó, hogy ha megpróbálunk közelíteni a magyar gyártású kakaóporokhoz, akkor hamarosan az az érzésünk támad, mintha a kerekítési hibahatár közelébe jutnánk.

A Nestlé sajnos nem sokat árul el a bevételi szerkezetéről, de azt igen, hogy a por alapú és folyékony italok szegmense a teljes forgalmának durván az egyötödét adja. Ennek mintegy felét azonban a kávéporok és kapszulás kávék viszik el, vagyis a maradék 10 százalékon osztozik a jeges teától kezdve a kakaóporig minden.

Ha másképp közelítünk, akkor is ugyanezt kapjuk: Európán, a Közel-Keleten és Észak-Afrikán belül Kelet-Európa összesen is csak 18,5 százalékát adja a bevételnek, és ezen belül Magyarország a népességszám miatt nyilvánvalóan nem képvisel jelentős részt.

A Nestlé egyébként azt sem árulta el, hogy cukor helyett mivel fogja elérni a kakaópor édes ízét, de Magyarország (nem váratlan módon) az édesítőszerek fogyasztásában sem játszik jelentősebb szerepet. A magyar vásárlók többségénél a tapasztalatok szerint az árérzékenység egyelőre felülírja a cukorfogyasztás mérséklésének igényét, vagyis a drágább édesítőszerek alkalmazásával nem lehet tömeges értékesítést elérni.

Kelet-Európa a világ édesítőszer fogyasztásának összesen is csak a 3 százalékát adja, Nyugat-Európában ennek a háromszorosát lehetett már 2016-ban eladni, a legnagyobb felvevőpiac pedig Kína, amelynek piaci részesedése 32 százalék.

Élet Vállalat cukormentes élelmiszer kakaó nestlé Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Torontáli Zoltán
2019. május 18. 07:40 Élet, Vállalat

Kész a félig magyar önvezető kamion, már csak a világot kell hozzáigazítani

A technológia ma már nem kérdés, sokkal izgalmasabb, hogy megéri-e az embert leváltani egy gépre. A válasz ugyanis korántsem egyértelmű.

Fabók Bálint
2019. május 17. 06:41 Élet

Inkább emberként bánnak a dolgozókkal, csak ne kelljen felvenni senkit

A munkaerőhiány jelentős változásokra sarkallta a cégeket. Elkezdett számítani, hogy mit akarnak az alkalmazottak, és a HR-szakma is átalakult.

Fontos

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Váczi István
2019. május 14. 06:54 Közélet

Az oktatásban káoszt hozott, ideje kipróbálni a közlekedésben

Pár éve még 24 Volán-vállalat volt, hamarosan csak egy marad. Közben meg kellene nyitni az ágazatot a magáncégek előtt, de ez valószínűleg csak minimális szinten történik meg.