Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. május 25. 12:34 Pénz, Vállalat

A németek nem szívesen rendelnek élelmiszert az internetről

Egy évvel ezelőtt indította el élelmiszer házhozszállítási szolgáltatását Németországban az Amazon. A német kereskedők 2017 májusában attól tartottak, hogy ez forradalmasítja az élelmiszer-kereskedelmet, és érezhető visszaesést eredményez az üzleteik forgalmában. Ez azonban nem következett be.

A GfK felmérése szerint ugyan növekedett az online rendelt élelmiszerek forgalma, a bővülés elmaradt az e-kereskedelem többi szegmensének növekedési ütemétől.

Az NTV írása szerint gyümölcsből, húsból, vagy éppen fogkrémből 16 százalékkal nagyobb értékben rendeltek az idei első negyedévben az előző év hasonló időszakához képest a német vásárlók a neten. Ez a szám azonban eltörpül például az Amazon könyvkereskedelmi üzletágától, ahol ugyanezen időszakban több mint 100 százalékkal növekedett a forgalom.

Az, hogy az Amazonnak nem jött be az élelmiszer-házhosszállítás, jól mutatja, hogy az egész német e-kereskedelemben a forgalom kevesebb mint két százaléka származik a napi fogyasztási cikkekből (FMCG). De miért nem rendelik meg neten az emberek az élelmiszert?

A GfK szerint a válasz prózai. Az online élelmiszeráruházak célközönsége a városi lakosság. Nekik azonban sokkal egyszerűbb leugrani a környék valamelyik kis boltjába. Életszerűtlen, hogy valaki hazamegy a munkából, majd leül a számítógép elé és átpörgeti a webáruházak élelmiszerlistáját. Ezt követően vár négy órát, hogy kiszállítsák az árut, és közben nem mehet el otthonról. A GfK felmérése szerint a többség inkább leugrik a sarki boltba és néhány perc alatt elvégzi a bevásárlást.

Az Amazon most még nem szállít vidékre, mivel a nagy távolságok miatt nem éri meg a kiszállítás. Nagy kérdés, hogy mit hoz a jövő. A Nielsen tavaly év végén azt jósolta, hogy az élelmiszerek online forgalma öt éven belül túlszárnyalhatja a hagyományos bolti kereskedelmet. Annak ellenére optimista a piackutató cég, hogy az internetes költések mértékét tekintve az FMCG termékek online forgalma még mindig hagyományosan elmarad az olyan kategóriák mögött, mint az elektronikai eszközök, könyvek vagy az utazás.

A teljes FMCG szektor kiskereskedelmi eladásának növekedése jelenleg csak évi négy százalék körül mozog globálisan, miközben az e-kereskedelem éves növekedési üteme ebben a szektorban 20 százalék. Élelmiszert ugyanakkor továbbra sem vásárolnak szívesen a neten az emberek, mert sokan kételkednek az áruk frissességében. Emellett a fogyasztók részéről erős az aggály, hogy az online vásárolt termékek minősége nem olyan, mint a boltban kaphatóké.

Nincs lehetőség az árut megfogni, megszagolni, vagy egyszerűen csak ránézni, hogy mennyire friss a gyümölcs, vagy a hús. Míg a neten rendelt műszaki és egyéb cikkeket átvételi pontokra irányíthatják, vagy a munkahelyük címére küldetik ki, az élelmiszert otthonra rendelik a vevők. A rendelést követően pedig nem hagyhatják el a lakást, hiszen a kiszállítási idő kettő-négy óra között mozog, vagyis amíg megérkezik a szállítmány, otthon kell maradniuk.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat amazon e-kereskedelem élelmiszer németország Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Vámosi Ágoston
2025. február 13. 16:54 Pénz

Sokat erősödött a forint, de hamarosan jöhet az újabb fordulat

Nem érdemes sokat várnia, aki síelésre vagy nyaralásra váltana eurót, mert elemzők a gyengülő trend visszatérésére számítanak.

Vámosi Ágoston
2025. február 10. 16:38 Közélet, Pénz

A legyőzött, lefeküdt infláció fenyegeti újra a családokat a kormány szerint

A nemzetgazdasági miniszter korábban már győzelmet hirdetett az infláció fölött, most mégis újra felvetette az árstopok bevezetését.

Jobbágy Sándor
2025. február 9. 05:46 Pénz, Világ

Megugorhat-e idén újra az infláció?

Sok a kockázat, ami számos ország „inflációs tevéjénék” egy második púpot is növeszthetne. Mégsem jön feltétlenül új inflációs csúcs.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. február 14. 10:33 Élet, Vállalat

Lázár és Trump hadat üzent neki, a dolgozókért folyó harc fegyvere lett a home office

Az amerikai kormány, a legnagyobb bank és a MÁV is megtiltotta az otthoni munkavégzést, pedig ezzel hátrányba hozzák magukat a munkaerőpiacon.

Torontáli Zoltán
2025. február 14. 06:09 Közélet, Vállalat

A szétadóztatott magyar webáruházak nem bírják a nemzetközi versenyt

Miért tud egy cseh, román vagy lengyel kereskedő jobb feltételekkel Magyarországra szállítani, mint egy magyar? Miért nem fordítva következett ez be?

Hajdu Miklós
2025. február 13. 13:35 Adat

Olyan mélyre csúszott a hazai autóipar, hogy könnyen felránthatja a BMW és a BYD új gyára

A nagy gazdasági válságokat idézi a magyar autóipar decemberi visszaesése, és egyelőre a kilátások is csak az épülő gyárak miatt kedvezőbbek.