Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. augusztus 2. 13:32 Tech

Vízre bocsátották a világ legnagyobb elektromos teherhajóját

Július végén vízre bocsátották a N997 néven hivatkozott teherhajót Kínában, amely 700 egységkonténeres kapacitásával jelenleg a legnagyobbnak számít az egyelőre nem túl népes elektromos hajtású mezőnyben.

Ahogy egy szaklap írja, a hajó építése tavaly decemberben kezdődött a Sanghajtól nem messze lévő Jangcsouban, az építtető Cosco – a világ egyik legnagyobb teherhajózási vállalata – elsősorban a Jangcén fogja használni gyűjtőszállítmányozásra, azaz a folyó mentén lévő üzemekből szedi majd össze az exportra szánt árut, amelyet óceánjárók visznek el a tengerentúlra.

Az N997, forrás: Cosco

A 120 méter hosszú, 10 ezer tonnás vízkiszorítású hajó a tengerre csak a partok mentén merészkedhet ki, mert a merülése maximum 5,5 méter. A meghajtást két 900 kilowattos motor biztosítja, amelyeket összesen 50 megawattórás kapacitású akkumulátorok látnak el árammal.

Ez jelenleg a legnagyobb kapacitás egy hajó fedélzetén, és az elrendezés lehetővé teszi, hogy kiemeljék az akkumulátorblokkot a hajóról, kicseréljék egy feltöltöttel, ami végrehajtható akkor, amikor egyébként is rakodási műveletet végeznek. Helyet persze foglalnak az akkumulátorok, 36 konténernyit, ami nagyjából 5 százaléka a szállítható mennyiségnek.

Az N997-nek egyébként lesz egy testvérhajója, amelyet jelenleg is építenek, szintén a Cosco-csoport számára. A vállalat szerint egy ilyen hajó egy nap alatt 32 tonna szén-dioxid kibocsátását teszi elkerülhetővé – de ez persze erősen függ attól, hogy az akkumulátorokba kerülő áram milyen forrásból származik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk24 Tesla hajtja, de csak 80 kilométert tud menni, és egyébként is szenet fog szállítaniKína hamarosan vízre bocsátja az első teljesen elektromos teherhajóját.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre nagyobb hajókat építünk, amiket egyre nehezebb kimenteniA teherhajók egyre nagyobbak és ormótlanabbak, aminek egyelőre nehéz felmérni a tengeri áruszállítás biztonságára gyakorolt hatását.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár Putyint is nyugtalanítja, hogy egyre nagyobb gondok vannak az orosz folyami logisztikávalKedvező körülmények között majdnem olyan sok árut visznek az orosz folyami hajók és uszályok, mint a közúti, vasúti és légi fuvarozás együtt. De egyre ritkábbak a kedvező körülmények.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech elektromos hajó hajó hajózás Kína teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pletser Tamás
2024. november 10. 06:08 Tech, Vállalat

Atom- és gázenergia fogja táplálni a jövőt meghatározó technológiát

Versenyt futnak az energiaellátásért a mesterséges intelligencia fejlesztésére hatalmas összegeket költő amerikai informatikai vállalatok.

Vermes Nikolett
2024. november 2. 06:06 Tech, Vállalat

A Temu ellen derül ki igazán, mennyit érnek az új uniós szabályok

Már egy éve formálják az ágazatot az új digitális piaci szabályok, amelyeket most a kínai e-kereskedelmi behemót ellen vet be az Európai Bizottság.

Torontáli Zoltán
2024. október 10. 16:44 Élet, Tech

Úgy tiltották be az erkélynapelemeket, hogy nyitva hagytak pár kiskaput

Mi az erkély, a loggia és az előtető? Ez a kérdés kulcsa.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.