Hírlevél feliratkozás
Katona Hajnalka
2023. február 20. 18:53 Tech

A környezetvédelem a leghatásosabb motiváció a csomagpontra rendelésnél

Egyre többen élnek a házhozszállítási opcióval, amikor az interneten vásárolnak, de ez egyre nagyobb közlekedési és környezeti problémát jelent. A Behavioural Insight Team csapata azt vizsgálta meg egy kísérlet keretében, hogy milyen dizájnok segítenék a vásárlókat abba az irányba noszogatni, hogy inkább csomagátvételi pontokra rendeljék a termékeiket, mint házhoz.  

Ez a megoldás azért jobb, mert a futárnak sok egyedi cím helyett egy helyre kell elvinni minden terméket, így üzemanyagból is kevesebbet fogyaszt. Az sem mellékes, hogy a kiszállításhoz használt furgonok is csak egy ponton állnak meg, ahol általában erre úgy van lehetőségük, hogy nem zavarják a forgalmat.  

A vásárlónak előnye származhat abból, hogy nem kell egy megadott időpontban otthon lennie, ráadásul sok városban nagyon közel van mindenkihez egy-egy ilyen csomagpont. A kísérletet Londonban végezték el, ahol a csomagpontok a legtöbb esetben nagyon könnyen megközelíthetők.   

Ezt az információt fel is használták az egyik dizájnnál.

Minden esetben házhozszállítás és csomagpont közül választhattak a résztvevők.

Az egyik esetben kihangsúlyozták, hogy milyen közel van a csomagpont és így bármikor átvehetik a rendelt terméket. A másik esetben azt jelenítették meg, hogy mennyivel jobb a környezetnek, ha csomagpontra rendelik a csomagot. Míg a harmadik esetben egyszerűen csak a csomagpont opció volt az alapértelmezett választás.  

Mindegyik esetben többen választották a csomagpontot, mint azok a résztvevők, akiknél a fentiek közül egyik dizájn sem jelent meg (csak szimplán választaniuk kellett a két opció közül).

A legerősebb motivációnak azonban a környezetvédelmi üzenet bizonyult,

ebben az esetben kétszer annyian választották a csomagpontos opciót, mint a házhozszállítást.  

A kísérletben arra is kíváncsiak voltak, hogy különböző termékek esetén vajon máshogy döntenek-e a vásárlók. Volt, akinek pólóról, laptopról vagy 4 párnáról kellett eldöntenie, hogy hogyan venné át. Meglepő módon nem volt nagy különbség abban, hogy mennyien választják a csomagpontot vagy a házhozszállítást. A póló esetében minimálisan nagyobb eséllyel választották a csomagpontot, de meglepően hasonló arányban választották ezt az opciót akkor is, ha a másik két féle termékről volt szó.  

Mivel rengeteg várost érintenek már most a kiszállítással kapcsolatos problémák és ezek csak fokozódni fognak a jövőben, ezért a londoni eredmények mindenkinek tanulságosak lehetnek. Ráadásul az a fajta dizájn változtatás, hogy egyszerűen csak kiemelik a csomagpont környezeti előnyét, szinte semmilyen befektetést nem igényel, de a kiszállító cégeknek, a társadalomnak és adott esetben még a vásárlónak is nagy előnyt jelenthet, ha egyre több kiszállítás történik ilyen pontokra és nem teljesen az ajtóig.  

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech csomagautomata csomagszállítás futár kísérleti közgazdaságtan környezetvédelem Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Nagy Zsolt
2024. február 27. 13:14 Közélet, Tech

Új formában térne vissza az Uber Budapestre

Az Uber Taxi nevet már tavaly bejegyezték, az engedélykérelmük azonban még elbírálásra vár.

Torontáli Zoltán
2024. február 18. 04:34 Élet, Tech

Megvan a rés a pajzson, engedélyeztethető egy erkélynapelem Magyarországon

A telepítéshez egyórányi villanyszerelő munka kell, de más nem, így mostantól akár a társasházi lakóknak is könnyen lehet napelemük.

Nagy Zsolt
2024. február 12. 15:41 Tech, Vállalat

Besokalltak a szédületes tempóban taroló Temutól a magyar e-kereskedők

Átrendezi az e-kereskedelmi piacot a Temu, a kereskedők a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulnak segítségért.

Fontos

Stubnya Bence
2024. február 29. 13:10 Közélet, Pénz

Eddig visszaszorította, most már védené a kormány a készpénzes fizetést

Persze a kettő nem feltétlenül zárja ki egymást. Megfontolták a Mi Hazánk felvetését, és nem akadályoznák a készpénzes fizetés alkotmányos védelmét.

Torontáli Zoltán
2024. február 29. 11:10 Közélet, Világ

Mi történik azokban az országokban, amelyeknek a szomszédait sújtják szankciókkal?

A jó szomszédok kiskapukat nyitnak a világra, ha nem csak elszenvedni akarják a szankciók rájuk nézve ártalmas hatásait.

Kiss Péter
2024. február 29. 04:34 Vállalat

Felemás év után erős rajt a felelős befektetéseknél

Incent Mortier, az Amundi globális befektetési igazgatójának várakozásai szerint a jövőben a tematikus és a fenntarthatóságra pozitív hatást gyakorló befektetési stratégiák fogják uralni a piacot.