Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2021. november 18. 16:14 Tech

A Google új platformjával zöldítenék a divatcégek ellátási láncait

Egy új divatipari kezdeményezés a Google által fejlesztett nyílt forráskódú platform segítségével igyekszik a résztvevő cégek ellátási láncainak fenntarthatóságát előmozdítani. A techóriáson kívül Stella McCartney angol divattervező, a Természetvédelmi Világalap (WWF), és a The Textile Exchange nevű nemzetközi nonprofit szervezet is beszállt a kezdeményezésbe – írja a Financial Times.

A divatipar egyes becslések szerint több üvegházhatású gázt bocsát ki, mint az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország együttvéve.

Az iparágat ellepő „fenntartható” és „környezetbarát” marketing ellenére csak az iparág szereplőinek töredéke, mintegy 50 márka vállalta, hogy teljesíti az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) éghajlatváltozással kapcsolatos chartájában meghatározott kibocsátáscsökkentési célokat. A McKinsey becslése szerint az iparágnak még a vállalásai ellenére is közel kétszer akkora lesz a kibocsátása, mint ami ahhoz szükséges, hogy a globális átlaghőmérséklet ne emelkedjen 1,5 Celsius-fokkal az iparosodás előtti időszakhoz képest. 

A Google szerint az Impact Fibre Explorer névre hallgató platform lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy azonosítsák az ellátási láncukban lévő több mint 20 anyagfajtához kapcsolódó legnagyobb kockázatokat. A tesztidőszakban a H&M, az Adidas és az Allbirds már feltöltötte a rendszerbe a beszerzési adatait, amiket számos régióspecifikus környezeti tényező – többek között a légszennyezés, a biológiai sokféleség, az üvegházhatású gázok kibocsátása és a vízminőség – alapján értékeltek. 

Stella McCartney arról számolt be, hogy a platform jelzése alapján vette észre, hogy a Törökország délnyugati részén fekvő Büyük Menderes folyó mentén vízellátási problémákat eredményezhet a felmelegedés, ezért a helyi farmerekkel együttműködve kezdeményezték, hogy a hagyományos helyett regeneratív mezőgazdasági módszerekre álljanak át a régióban.

A tervek szerint a platform segítségével el lehet majd dönteni, hogy egy adott anyagnak, például a gyapjúnak mennyire térnek el a környezeti hatásai és termelési kockázatai a különböző régiókban.

Hana Kajimura, az Allbirds cipőgyártó fenntarthatósági menedzsere a Financial Times-nak azt mondta, a szoftver segített beazonosítani az Allbirds három legnagyobb beszerzési kockázatát, és hogy mit lehetne tenni ezek mérséklése érdekében. Kajimura szerint amíg más hasonló szoftverek csak azt mutatják ki, ha egy anyaggal valami probléma van, az Explorer abban is segít, hogy mik lehetnek a következő lépések. Tehát hogy például milyen alternatív beszállítókat lehet megkeresni, akik megfelelnek a fenntarthatósági szabványoknak.

A Google-nél egy 80 fős csapat fejleszti az Explorert, amely a terv szerint jövőre ingyenesen elérhetővé válik. A Google igyekszik zöldíteni a márkáját, miután a vállalat Cloud részlegét tavaly sok kritika érte, amikor egy Greenpeace jelentésből kiderült, olaj- és gázipari vállalatoknak biztosít egyedi eszközöket, amelyek a fosszilis tüzelőanyagok felkutatásában és kitermelésében segítenek. A Google azóta vállalta, hogy felhagy ezekkel a szolgáltatásokkal.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkItt az idő felhagyni a kényszeres ruhavásárlássalA fast fashion olcsóságának nehéz ellenállni, azonban az impulzusvásárlásra felépített modellnek az olajiparhoz hasonlítható pusztító hatása van az élővilágra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech divat divatipar ellátási lánc fenntarthatóság google Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2024. március 3. 04:34 Tech, Vállalat

Nem szennyeznék, hanem tiszítanák a levegőt az autók, ezzel kísérletezik a Toyota

Miért ne lehetne arra használni az utakon rohangáló rengeteg autót, hogy menet közben kivonják a levegőből a szén-dioxidot? És mihez kellene kezdeni ezze a szén-dioxiddal?

Hajdu Miklós
2024. március 2. 09:30 Tech

Az Apple elfordult attól az ágazattól, amivel egyre inkább összefonódik Magyarország

A mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések fontosabbnak tűnnek a járműiparnál.

Nagy Zsolt
2024. február 27. 13:14 Közélet, Tech

Új formában térne vissza az Uber Budapestre

Az Uber Taxi nevet már tavaly bejegyezték, az engedélykérelmük azonban még elbírálásra vár.

Fontos

Al-Hilal István
2024. március 4. 16:10 Pénz

Miért érdemes európai részvényekbe fektetni?

Az európai gazdaságok gyengélkedése lenyomta az értékeltségi szinteket, így a kontinensen is van lehetőség vonzó egyedi részvények felkutatására.

Hajdu Miklós
2024. március 1. 12:38 Élet

Érdemi áremelkedés nem várható az ingatlanpiacon, mégsem érdemes halogatni a lakásvásárlást

Reálértéken nem, de nominálisan drágulni fognak az ingatlanok idén és az elkövetkező években.

Váczi István
2024. március 1. 04:34 Világ

Csak egyféleképpen tud győzni az orosz hadsereg Ukrajnában

Három súlyos hiányossággal is küzdenek most az ukránok, és ha nem tudják megoldani őket, célt érhet az orosz felmorzsolás.