Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2021. szeptember 29. 11:08 Tech

Már jövőre eladhatják az utolsó benzines új autót egy európai országban

Bár Norvégia eredetileg 2025-re vállalta a tisztán belsőégésű motoros autók kivezetését, az eladások olyan meredeken zuhannak, hogy ez a dátum – amely pedig kivételesen korai világviszonylatban – valószínűleg csak szimbolikus lesz.

Ha az elmúlt évek eladási trendjei folytatódnak, már 2022 közepére megszűnik a kereslet a csak benzines vagy dízelhajtású autókra Norvégiában – közölte a Norvég Automobil Szövetség. Júliusban a norvég piacon már 64,1 százalék volt az alacsony károsanyag-kibocsátású autók aránya, a benzines és dízelautók együtt sem érték el a 8,5 százalékot. (A szövetség előrejelzése az úgynevezett mild hibrideket, vagyis a külső áramforrásra nem kapcsolható hibrid autókat is a nem tisztán belsőégéssel működő kocsik közé sorolja.)

A meredek esésben az is benne van, hogy az állam keményen megadóztatja a csak belsőégésű motoros autókat, ezért az elektromos és hibrid modellek már most is olcsóbbak – európai szinten az előrejelzések ezt 2030-ra prognosztizálják.

A szövetség által közölt lista szerint egyébként idén Norvégiában a Tesla Model 3, a hibrid Toyota RAV4 és a Volkswagen ID.4 voltak a legnépszerűbb típusok.

Várhatóan Norvégia nem fogja teljesen betiltani az új benzines és dízel gépjárművek eladását, ahogy például azt Kalifornia, New York vagy éppen Brüsszel 2035-től tervezi, és a hagyományosan pöfögő autók még sok évig cirkulálnak majd a használtautó-piacon. Az új kocsikat forgalmazó kereskedőknek viszont a fenti tendenciák alapján lassan nem éri meg készleten tartani ezeket az autókat, ezért tűnhetnek el a kínálatból kifejezett tiltás nélkül is.

Európa többi része messze nem tart ott, ahol Norvégia, de a trend ugyanaz. Épp a múlt hónapban történt meg először, hogy európai szinten már több elektromos autót értékesítettek, mint dízelt. A Jato Dynamics statisztikái szerint a tisztán vagy részben elektromos hajtású autók már a teljes piac 21 százalékát teszik ki. Ugyanakkor az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2021 második negyedévében Európában az összes eladott autó bő kétharmada dízel vagy benzines volt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKovács úr nagyon másképp zöldít, ha e-autóra vált, mint Herr MüllerAz elektromos és belsőégésű motorokkal hajtott autók környezeti összehasonlításai a nyugati szokásokból indulnak ki, az idősebb autóikkal kevesebbet járó magyarokra ezek az eredmények nem jók.

Tech autópiac elektromos autó norvégia üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2021. október 17. 07:37 Tech

Tud valamit a 90 ezer forintos fogkefe, amit a 900 forintos nem?

Leteszteltük a világ egyik legmodernebb, de őrületesen drága elektromos fogkeféjét, hogy megtudjuk, őrületesen sokat tud-e.

Torontáli Zoltán
2021. október 14. 11:01 Tech

Sürgősen súlyadót vetnének ki az elektromos autókra a kutatók

Ha nem kényszerítjük rá az autósokat és az autógyárakat arra, hogy könnyebb autókat gyártsanak, akkor elvész az elektromos átállás környezeti előnye - állítják.

Hobot Péter
2021. október 9. 17:42 Tech

Borzasztóan zavaró, ha az embert egy robot bámulja, az pedig rémisztő, ha utasítja

Hiába fejlődik gyorsan a humanoid robotika, az emberek csak akkor fogják elfogadni a robotokat, ha azok szociálisan is érzékennyé válnak.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2021. október 26. 06:52 Világ

Kínában 65 millió lakás áll üresen, de az ingatlanpiac problémái ennél mélyebbek

A szellemvárosoknál nagyobb probléma, hogy Kínában az ingatlan a legfontosabb befektetési eszköz, ami a vagyoni egyenlőtlenségek elszaladásában is nagy szerepet játszik.

Hajdu Miklós Váczi István
2021. október 25. 17:37 Adat, Közélet

Hiába hajtogatják, a kormányváltás hiányának nincs köze a gazdasági sikerekhez

Visszatérő kormányzati állítás, hogy a „politikai stabilitás” segíti az ország gazdasági felzárkózását, a környező országok adatai azonban ezt nem igazolják.

Jandó Zoltán Váczi István
2021. október 25. 06:07 Közélet, Vállalat

Még 17. havi nyugdíjat is fizethetne a kormány, ha nem venne repteret

Nem látszik, miért lesz jobb az országnak, ha kiad a reptérért annyi pénzt, amennyiből három évig duplázni lehetne a tanárok fizetését. A megtérülésnél a több évtizedes távlat a kedvező forgatókönyv.