Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2021. szeptember 29. 11:08 Tech

Már jövőre eladhatják az utolsó benzines új autót egy európai országban

Bár Norvégia eredetileg 2025-re vállalta a tisztán belsőégésű motoros autók kivezetését, az eladások olyan meredeken zuhannak, hogy ez a dátum – amely pedig kivételesen korai világviszonylatban – valószínűleg csak szimbolikus lesz.

Ha az elmúlt évek eladási trendjei folytatódnak, már 2022 közepére megszűnik a kereslet a csak benzines vagy dízelhajtású autókra Norvégiában – közölte a Norvég Automobil Szövetség. Júliusban a norvég piacon már 64,1 százalék volt az alacsony károsanyag-kibocsátású autók aránya, a benzines és dízelautók együtt sem érték el a 8,5 százalékot. (A szövetség előrejelzése az úgynevezett mild hibrideket, vagyis a külső áramforrásra nem kapcsolható hibrid autókat is a nem tisztán belsőégéssel működő kocsik közé sorolja.)

A meredek esésben az is benne van, hogy az állam keményen megadóztatja a csak belsőégésű motoros autókat, ezért az elektromos és hibrid modellek már most is olcsóbbak – európai szinten az előrejelzések ezt 2030-ra prognosztizálják.

A szövetség által közölt lista szerint egyébként idén Norvégiában a Tesla Model 3, a hibrid Toyota RAV4 és a Volkswagen ID.4 voltak a legnépszerűbb típusok.

Várhatóan Norvégia nem fogja teljesen betiltani az új benzines és dízel gépjárművek eladását, ahogy például azt Kalifornia, New York vagy éppen Brüsszel 2035-től tervezi, és a hagyományosan pöfögő autók még sok évig cirkulálnak majd a használtautó-piacon. Az új kocsikat forgalmazó kereskedőknek viszont a fenti tendenciák alapján lassan nem éri meg készleten tartani ezeket az autókat, ezért tűnhetnek el a kínálatból kifejezett tiltás nélkül is.

Európa többi része messze nem tart ott, ahol Norvégia, de a trend ugyanaz. Épp a múlt hónapban történt meg először, hogy európai szinten már több elektromos autót értékesítettek, mint dízelt. A Jato Dynamics statisztikái szerint a tisztán vagy részben elektromos hajtású autók már a teljes piac 21 százalékát teszik ki. Ugyanakkor az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2021 második negyedévében Európában az összes eladott autó bő kétharmada dízel vagy benzines volt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKovács úr nagyon másképp zöldít, ha e-autóra vált, mint Herr MüllerAz elektromos és belsőégésű motorokkal hajtott autók környezeti összehasonlításai a nyugati szokásokból indulnak ki, az idősebb autóikkal kevesebbet járó magyarokra ezek az eredmények nem jók.

Tech autópiac elektromos autó norvégia üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pálos Máté
2022. augusztus 10. 09:44 Tech

A gyártókon kívül senkinek sem jó, hogy három év után ki kell dobni a telefont, mégis nehéz változtatni

A nagy márkák többsége jelenleg még azt sem teszi meg, hogy elárulja a termékével kapcsolatban a betervezett életciklust.

Avatar
2022. augusztus 7. 04:34 Tech

2035-től ugyan villanyautóké lenne a főszerep Európában, de odáig eljutni nagyon nehéz lesz

2035-től nem lehet olyan új autót forgalomba helyezni az EU-ban, amit fosszilis üzemanyag hajt. A szabályozás elég szigorú, és a szakértők attól tartanak, hogy komoly véráldozatokkal fog járni.

Váczi István
2022. augusztus 1. 10:10 Tech, Világ

Nyugdíjazzák a vadászgépet, amelynek több mint fele lezuhant, mégis 60 éve szolgál

Húsz hónap alatt hat MiG-21-est veszített balesetekben az indiai légierő, de már meg vannak számlálva a problémás típus napjai az országban.

Fontos

Bőgel György
2022. augusztus 11. 18:03 Vállalat

Rengeteg magyar köszönheti munkahelyét a kiszervezéseknek, de megtörőben a lendület

Számos csapás érte a közelmúltban a nemzetközi gazdasági integrációt, a sokszereplős nemzetközi ellátási láncokat, felhívva a figyelmet a rendszer sebezhetőségére.

Stubnya Bence
2022. augusztus 11. 14:24 Világ

Forradalmi az amerikai klímavédelmi csomag, de az 1,5 fokos célt bukjuk vele

Több amerikai elnök is nekifutott már, de ez az első alkalom, hogy egy klímacsomagot sikerült átnyomni a szenátuson. Ez nagy dolog, még ha sok baj is van a törvénnyel.

Avatar
2022. augusztus 11. 04:34 Világ

Őrültség rakétákkal lőni Európa legnagyobb atomerőművét, de lehet-e Csernobil Zaporizzsjából?

Példa nélküli, hogy egy működő atomerőmű körül harcok dúljanak, a felek egymást vádolják azzal, hogy nukleáris katasztrófát kockáztatnak.