Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. október 30. 10:08 Tech

Nyugdíjba vonult a legnagyobb üzemeltető első A380-asa

Az év elején bejelentett terveknek megfelelően kedden végleg elhagyta az Emirates bázisát a légitársaság egyik A380-as utasszállítója. Ennek kivételesen nincs köze a koronavírus-járványhoz, a gép az utolsó menetrend szerinti útját február 23-án teljesítette, egy hónappal a széles körű légtérzárak életbe lépése előtt. A repülőt még júniusban teljesen fehérre festették, kedden pedig Dubajból átrepült a délnyugat-franciaországi Tarbes repülőterére.

A szóban forgó gép a 13. megépített A380-as, első alkalommal 2008. április 2-án szállt fel, utasokat pedig először 2008. október 27-én szállított, azaz mindössze 12 évvel a talán utolsó útja előtt. Igaz, arról nem írt a pasazer.com, hogy mi lesz a további sorsa; a már leállított „európai Jumbók” közül volt, amelyet szétszereltek, hogy alkatrészként hasznosítsák, míg mások egyelőre várják, hátha lesz új üzemeltetőjük.

A típus legnagyobb használójaként is ismert Emirates már tavaly szeptemberben bejelentette, hogy hamarosan elkezdi nyugdíjazni az idősebb A380-asait, amelyek további üzemeltetése túlságosan karbantartás- és költségigényes, ráadásul már előtte sem sikerült hozniuk a korábban kalkulált gazdaságossági szintet.

A légitársaság közben vesz át új példányokat is, amelyek a rövid életű típus utolsói darabjai között lesznek. Ezek elvileg még a 2030-as években is repülnek majd, bár a légi ipar mostani helyzetében sokkal rövidebb időtávra is meglehetősen nehéz megbízható előrejelzéseket adni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTöredékére zuhant a világ legnagyobb utasszállító gépeinek értékeTizenkét év alatt a A380-asok elveszítették értékük 85 százalékát, pár év múlva pedig már csak huszadannyit érnek majd, mint újkorukban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech A380 Airbus A380 Emirates Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Stubnya Bence
2024. július 15. 05:32 Pénz, Tech

Egyre többen látják pesszimistán a mesterséges intelligencia jövőjét

Energiaigényes infrastruktúra, kis haszon nagy költségek mellett, a dotkomhoz hasonló piaci buborék: egyre több a borúlátó elemzés az elmúlt másfél év slágertechnológiájáról.

Torontáli Zoltán
2024. július 12. 05:00 Élet, Tech

Jobban megéri elektromos autóval a napelemes program, amelyre 32 ezren jelentkeztek?

Ha már úgyis lesz kedvezményes árú napelem a tetőn, érdemes e-autót tölteni vele? Éjszakai műszakban dolgozóknak és benzint kiváltóknak biztos, egyébként nem annyira.

Bucsky Péter
2024. július 3. 05:56 Tech, Vállalat

Magyar cég dobta piacra a világ első teljes körű kvantumtitkosítási megoldását

A kvantumszámítógépek elavulttá teszik a mai titkosításokat, de van már olyan megoldás, amely szövegek és fájlok mellett a hang- és konferenciahívásokat is védi.

Fontos

Váczi István
2024. július 19. 14:47 Világ

Sokkal drágábban épülhet új atomerőmű Csehországban, mint Pakson

A dél-koreai KHNP építheti meg Csehország új atomerőművét a jelenleg is működő Dukovany atomerőmű telephelyén; 43 százalékkal lehet drágább, mint Paks 2.

Váczi István
2024. július 19. 11:22 Élet

Tavaly a mezőgazdaság mentette meg a magyar gazdaságot, idén viszont lehúzhatja

A forróság és a szárazság egyre inkább veszélyezteti a kukorica és a napraforgó termését, ami negatívan befolyásolhatja az ország gazdasági teljesítményét.

Torontáli Zoltán
2024. július 19. 05:26 Élet

Sok buktatót és csapdát kell elkerülnie, aki az otthonfelújítási milliókra pályázik

Nagy a rohanás az 1990 előtt épült családi házak felújítását segítő programnál, ami túlárazásokhoz és átgondolatlan korszerűsítési döntésekhez vezethet.