Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. december 3. 10:02 Tech

Eddig 50 ezer áldozata van az elektromos autókra való átállásnak Németországban

Az európai autóipar központja egyértelműen Németország, ahol 870 ezren dolgoznak ebben a szegmensben. Az őt követő Franciaországban ennek alig negyede, 223 ezer ember dolgozik az autóiparban. A hatalmas különbség azonban némileg csökkenőben van, ugyanis az elmúlt hetekben többek között a Mercedes-Benzt tulajdonló Daimlernél és az Audinál is jelentős leépítésről döntöttek.

Az eddigi bejelentések alapján összesen mintegy 50 ezer embertől válhatnak meg az autóipari cégek Németországban. Eddig tehát nagyjából ennyi áldozata van az elektromos autókra való átállásnak. A német autóiparnak ugyanis komoly kihívást okoz, hogy úgy kell megoldania egy soha nem látott technológiai kihívást, hogy hátrányból indult, és a gazdasági klíma is egyre kedvezőtlenebb körülötte.

A zwickaui Volkswagen-gyárban. Fotó: AFP

„Az átállás első fejezeteit láttuk eddig, de ebből a könyvből még hátra van számos fejezet” – érzékeltette a bizonytalanságot egy irodalmi párhuzammal a Daimler vezérigazgatója, Ola Kallenius. Ezt novemberben mondta, amikor bejelentette, hogy a következő évek profitvárakozásait jelentősen csökkenteniük kell.

Az autóvásárlások ugyanis a válság óta először fognak csökkenni idén az előző évhez képest, ráadásul némileg váratlanul. Előzetesen azzal számolt a piac, hogy idén világszerte 100 millió autót adnak el, várhatóan azonban csak 90 millió körül fog alakulni ez a szám. A visszaesés alapvetően a globális gazdasági lassulással magyarázható. A bizonytalanságot fokozza az amerikai-kínai kereskedelmi háború és a Brexit körüli bizonytalanság.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIjedten figyelik a német VW-munkások az átállást az elektromos autókraA Volkswagen pont egy olyan gyárát választotta az elektromos autógyártásra való áttérés első állomásaként, aminek környezete teljesen kiszolgáltatott az üzem működésének.

A német autóexport első számú piaca Kína, amelynek fontos szerepe volt abban, hogy a német gyártók megúszták 2008-as válságot. A kínai megrendelések azonban 17 hónapja sorozatosan esnek. A német export ellen szól, hogy a vámháború miatt megerősödött a helyi gyártás Kína mellett az USA-ban is.

A Financial Times idéz egy esseni autóipari kutatóintézetet, amely szerint a következő évtizedben várhatóan negyedmillió ember veszíti el a munkáját az autóiparban. „Egyetlen cég sem fog megmaradni a jelenlegi formájában” – mondta a lapnak egy autóipari tanácsadó, Ralf Kalmbach. A dízelbotrány és a jelenlegi rossz eladások miatt különösen rosszkor jön a német cégeknek, hogy rengeteg pénzt kell befektetniük az elektromos átállásba. „Jelen pillanatban minden egyes elektromos autó gyártásával óriási összeget vesztenek” – mondta Kalmbach, aki szerint ez még a következő évtized közepéig így marad.

A német autóipar számottevő beszállítói a magyar cégek, és az már kiderült, hogy a győri Audinál a jövőben az állomány mintegy 10 százalékával, 1200 emberrel fognak kevesebben dolgozni. Az általunk megkérdezett magyar beszállítók közül más nem számolt be ilyen látványos hatásról. Néhányan érzik a visszaesés jeleit, néhányan viszont arról számoltak be, hogy továbbra is jól alakulnak a megrendeléseik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLejtőre került az autóipari foglalkoztatás a legfontosabb megyébenDübörög a járműipar termelése Győr-Moson-Sopron megyében, a legnagyobb cégek létszáma viszont fogyni kezdett. Országosan a rendelésállomány is apad.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech autó autógyártás Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.