Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. augusztus 19. 09:25 Tech

Osztrák háttérrel elindult a Lime rollerek budapesti kihívója

Ugyanúgy, mint amikor januárban sejteni lehetett, hogy a Lime elektromosroller-megosztó hamarosan megjelenik Budapesten, most annak a jelei egyértelműek, hogy a szolgáltatás versenytársat kap. Breezy néven már elérhető és használható az az applikáció, amellyel szintén e-rollereket lehet igénybe venni a főváros bizonyos részein.

Cikkünk írásakor még körülbelül csak 15-20 Breezy roller lehetett a budapesti utakon, amelyeket egyszeri díjért és megkezdett percek után fizetett díjért lehet igénybe venni, de bérleteket is árul a társaság. A bérlés itt is az applikáción keresztül, a mobiltelefonnal beszkennelt QR-kód leolvasásával indul, és a rollerek legfeljebb 20 km/h-ás sebességgel mennek, tehát minden nagyon hasonló a Lime rendszeréhez.

A Breezy applikáció az iPhone AppStore-ban.

A Breezy üzemeltetője az SSC Eszközmegosztó Kft., amelyet áprilisban alapítottak. Négy közvetett tulajdonosa van a cégjegyzék adatai szerint: Pálhalmi Valéria Zsuzsanna, Kapronczai Franciska, Oláh Szilvia, és Serfőző Péter (utóbbi egy ideig az egykori kormányszóvivő, Giró-Szász Attila sógoraként is ismert volt).

Megkerestük a céget a szolgáltatás indítására és az üzleti tervekre vonatkozó kérdéseinkkel, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ.

A formatervében a méhecske tematikára rákattant társaság általános szerződési feltételeiből kiderül, hogy a rollerek a tulajdonában vannak, de a bérlést a goUrban e-Mobility GmbH-val kötött szerződés alapján használt szoftveres háttérrel végzi. Az osztrák partnertől Budapest területére kizárólagos jogokat kaptak.

Az osztrák goUrban hosszas előkészítés után Bécsben indult, és 2017-ben kapott euróban hatszámjegyű kockázati tőkét, amelyből 2018 tavaszán közösségi robogó szolgáltatásba kezdett. Az alapító tulajdonosok, Jonathan Gleixner, Bojan Jukic és Michael Lenz azonban hamar rájöttek, hogy az a szoftveres háttér, amelyet megvettek a goUrban mopedek működtetéséhez, nem skálázható rugalmasan, vagyis nem tudja jól kiszolgálni a rendszerüket, ha az gyors fejlődésnek indul. Kifejlesztettek ezért egy saját informatikai háttért, és azóta ezt árulják másoknak – vélhetően a Breezy is ezzel dolgozik.

Gleixner idén júniusban azt mondta, hogy szoftverük a rollertől kezdve a helikopterig bármilyen közösségi megosztó szolgáltatásra alkalmas, három kontinensen 16 használójuk van, és hetente eladnak egy-egy új licenszet. Nagyon gyorsan akarnak fejlődni, mert látják, hogy sokan fejlesztenek hasonló megoldásokat, és el kell érniük egy bizonyos piaci méretet, mire a verseny végletesen kiéleződik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTörvényen kívüli e-roller terjeszkedését segítik uniós támogatássalÉletveszélyes, nem lehet szabályosan használni, nem ad számlát. És ez még nem minden, ami problémás a Budapesten is elindult Lime-mal.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagyot gurítanának BudapestenElhúzódnak az egyeztetések, de ha minden igaz, a turisztikai főszezon kezdetén elindul az első elektromosroller-megosztó a fővárosban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Breezy Budapest e-roller közösségi roller roller Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Fontos

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.

Pletser Tamás
2024. április 9. 04:34 Közélet

Zsákutcába fut az elektromos autózás, ha nem lesznek jóval hatékonyabbak az akkumulátorok

Olyan lett az akkumulátor, mint a napelem, a gyártás mennyiségének növelésével már nem lehet érdemi költségcsökkentést elérni, az alapanyagok ára pedig emelkedni fog.