Hiába ürültek ki a plázák, az üzemeltetők továbbra is elvárják az alsó hangon havi 2-3 milliós bérleti díjakat, amit viszont nem tudnak fizetni az üzletek.
A boltláncok megpróbálhatják a vásárlók és a beszállítók torkán lenyomni a különadót, de az egymással ellentétes folyamatok miatt nehéz jósolni.
Eltűntek a vevők a kisebb boltokból, ezért a túlélésért azt a pár dolgot kell árulni, amire még van kereslet, akár szégyentelenül drágán is.
Pörög az ételkiszállítás, de a futárok élményei vegyesek. Az emberek hálásak, népszerű az érintésmentes kiszállítás, de a futárok többsége nem most fog meggazdagodni.
Drasztikus megszorításokra kényszerülnek az éttermek, az egész iparág szenved. Napok alatt kellett újratervezni a gyakran évek óta bejáratott rutint.
Lényegében összeomlott a hazai fogorvosi ágazat. A sürgősségi esetek ellátása is nehézkes, a nem sürgős esetekkel pedig nem is lehet foglalkozni. A fogászatok tömegével mehetnek csődbe.
A járvány után újra fogják osztani a lapokat az európai fuvarpiacon, és a helyezkedés máris elkezdődött. Mivel Magyarország egyelőre nem nyújt hathatós segítséget a cégeinek, pillanatok alatt óriási hátrányba került.
Még a 2008-as válság idején sem kerestek annyian munkát, mint most a legnagyobb magyar munkaerő-kölcsönzőnél. Mit látnak a munkaerőpiacon a válságból?
Az általunk megkeresett cégek többsége még termel, hogy legyenek készletek, de pár hét múlva leállhat az egyik legjelentősebb iparág Magyarországon.
Legfeljebb néhány heti készlettartaléka lehet a magyar feldolgozóipari vállalatoknak, sok helyen pedig csak napokban számolnak, van ahol már korlátozták a termelést is. Gond lehet az élelmiszerellátással is.