Szlovákiában és Csehországban a luxusautókat és a SUV-okat gyártó üzemek, itthon sokkal inkább a beszállítók húzzák fel a termelést.
Sok helynek már a kötelező bezárás előtt is jelentősen csökkent a forgalma, többek szerint a budapesti éttermek 60 százaléka nem fogja túlélni a válságot.
A koronavírus-járvány első szakasza fejre állított mindent a napi fogyasztási cikkek piacán, a második hullámot a nagy szereplők nyerik meg, de hogy mi lesz utána, azt senki sem tudja.
A Facebook és a Google a NER nyomába sem ér a reklámpiacon, amelynek olyan szegmense is van, ahol a Fidesz-közeli szereplők részesedése az 50 százalékot is meghaladja.
És ebben benne van a rezsi, az ingyen kávé és tea, igény szerint mikrosütő és a heti takarítás is. Igaz, nem általános a trend, de könnyen lehet ma albérlet helyett hotelbe költözni.
Nehéz nyara volt azoknak az éttermeknek, amelyeket nem segített ki úgy a belföldi turizmus, mint a Balatonnál működőket.
A járvány és a rossz idő miatt nagyon nehezen indult az évük, az augusztus azonban rekordforgalmat hozott több balatoni vendéglátósnak.
Az elektromos autók népszerűsége segíti a talpra állást, az autógyárak a teljes kapacitás környékén működnek. A beszállító cégeknél viszont éles törések mutatkoznak.
Egészen máshogy érintette a hazai gyártókat a járvány, de a boltokban még mindig hiányos a kínálat. Felértékelődhet a beszállítók földrajzi közelsége is.
A kereskedelmi ingatlanok építését a kormány megismerhetetlen, szubjektív döntésekkel tartja kontroll alatt, a plázastop azonban nem tudta elérni a célját, fenntartása pedig értelmetlen.