Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 27. 16:43 Közélet

Megvan, ki ellenőrizheti a Budapest-Belgrád vasút fejlesztését

Kihirdették a győztest a Budapest-Belgrád vasút hazai szakaszának felújításához kapcsolódó közbeszerzésen, amelyen a független mérnöki, műszaki ellenőrzési feladatok ellátására kerestek vállalkozót. A nyertes a Főber és a Magyar Mérnök Céh konzorciuma lett 6,139 milliárd forintos ajánlattal. A tájékoztató szerint alvállalkozóként bevonják majd a munkába a Bíró és Társa Mérnöki Szolgáltató Irodát is.

A másik ajánlattevő az Eco-Tec, a Transinvest és az Utiber által alkotott konzorcium volt, amely 7,7 milliárd forintért vállalta volna a munkát.

A beruházótól független mérnöki felügyelet minden uniós szabályok szerint kiírt infrastruktúrafejlesztési projektnél kötelező. Végül a Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszának*Egészen pontosan a Soroksár és Kelebia közötti 152 kilométerről van szó. felújítását és kétvágányúvá alakítását is ennek megfelelően hirdették meg, noha eredetileg valószínűleg nem ez volt a terv, ezért késik több éve a projekt. (Szijjártó Péter első, 2013-as bejelentése szerint az egész munkának be kellett volna fejeződnie 2017 végére.)

A nyertes konzorciumnak egyaránt lesznek feladatai a beruházás előkészítési, megvalósítási és jótállási időszaka alatt. Azaz már munkához is láthatnak. A projekt megtervezésére és kivitelezésére egy másik közbeszerzést írtak ki, amelyen még nem hirdettek győztest. Annyit lehet tudni, hogy mindkettőben van kínai vállalat. Ez nem meglepő, mert a kamatköltségekkel együtt 750 milliárd forintból megvalósítani tervezett beruházást 85 százalékban kínai hitelből fogják finanszírozni.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Budapest-Belgrád vasútvonal miatt fontos Pireusz csak egy bábu a kínai sakktáblánA kínaiak már az európai kikötői konténerforgalom tizede felett megszerezték az irányítást.

 

A tervek szerint a tervezésre két, a kivitelezésre három év áll majd rendelkezésre, a beruházásnak 2023-ig kell elkészülnie. A független mérnök feladata lesz egyebek mellett a tervek felülvizsgálata, a projekt műszaki, pénzügyi és időbeli teljesítésének ellenőrzése, valamint a kivitelezési munkák felügyelete.

Közélet Budapest-Belgrád vasút felújítás független mérnök kínai Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2020. május 31. 11:11 Közélet

Fontos, hogy ne csak a szuperterjesztő emberekre, hanem a víruskeltető helyekre is figyeljünk

Egy kimondhatatlan nevű síparadicsom több európai régióban is szorosan összefüggött a korai koronavírus fertőzésekkel.

Fabók Bálint
2020. május 29. 06:29 Közélet

Megalapította első cégét, azonnal megpályázott nyolcmilliárd forint állami támogatást, és nyert

Sok ezren vesztették el a munkájukat a turizmusban, de ahelyett, hogy rajtuk segítettek volna, inkább a leggazdagabb magyarok között osztottak szét 83 milliárdot egy kirívóan visszás pályázaton.

Jandó Zoltán
2020. május 27. 08:23 Közélet

Kilencvenmilliárdért építi meg az új Duna-hidat Paksnál a kormány kedvenc útépítője

A hídra főleg a paksi atomerőmű bővítése miatt van szükség, és 25 kilométernyi utat is építhet hozzá a Duna Aszfalt a következő három évben.

Fontos

Váczi István
2020. június 1. 17:40 Világ

Újabb erős érv szól a négynapos munkahét mellett

Sok embernek most vagy pénze nincs, vagy ideje, ami a kelleténél is borúsabbá teszi a turisztikai kilátásokat. Rövidebb munkaidővel ezen is lehetne segíteni.

Torontáli Zoltán
2020. június 1. 07:02 Élet

Megéri leköltözni vidékre, hogy zöldséget és gyümölcsöt termeljünk magunknak?

Két tévhit akadályozza, hogy egy család önellátóvá váljon élelmiszerből. Az egyik, hogy a pázsit helyett káposztát és uborkát kell nézni a ház ablakából, a másik, hogy a kapálásba bele kell rokkanni a cél érdekében. A számok mást mutatnak.

Jandó Zoltán
2020. május 29. 15:31 Vállalat

Öt év alatt 91 milliárdnyi profitot termelt Simicska Lajos útépítő utódja

Több mint 157 milliárdnyi árbevételt és 24,4 milliárdos profitot hozott 2019-ben a Duna Aszfalt. Ez nemcsak a cég, hanem a teljes magyar építőipar történetében rekord.