Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 27. 16:43 Közélet

Megvan, ki ellenőrizheti a Budapest-Belgrád vasút fejlesztését

Kihirdették a győztest a Budapest-Belgrád vasút hazai szakaszának felújításához kapcsolódó közbeszerzésen, amelyen a független mérnöki, műszaki ellenőrzési feladatok ellátására kerestek vállalkozót. A nyertes a Főber és a Magyar Mérnök Céh konzorciuma lett 6,139 milliárd forintos ajánlattal. A tájékoztató szerint alvállalkozóként bevonják majd a munkába a Bíró és Társa Mérnöki Szolgáltató Irodát is.

A másik ajánlattevő az Eco-Tec, a Transinvest és az Utiber által alkotott konzorcium volt, amely 7,7 milliárd forintért vállalta volna a munkát.

A beruházótól független mérnöki felügyelet minden uniós szabályok szerint kiírt infrastruktúrafejlesztési projektnél kötelező. Végül a Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszának*Egészen pontosan a Soroksár és Kelebia közötti 152 kilométerről van szó. felújítását és kétvágányúvá alakítását is ennek megfelelően hirdették meg, noha eredetileg valószínűleg nem ez volt a terv, ezért késik több éve a projekt. (Szijjártó Péter első, 2013-as bejelentése szerint az egész munkának be kellett volna fejeződnie 2017 végére.)

A nyertes konzorciumnak egyaránt lesznek feladatai a beruházás előkészítési, megvalósítási és jótállási időszaka alatt. Azaz már munkához is láthatnak. A projekt megtervezésére és kivitelezésére egy másik közbeszerzést írtak ki, amelyen még nem hirdettek győztest. Annyit lehet tudni, hogy mindkettőben van kínai vállalat. Ez nem meglepő, mert a kamatköltségekkel együtt 750 milliárd forintból megvalósítani tervezett beruházást 85 százalékban kínai hitelből fogják finanszírozni.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Budapest-Belgrád vasútvonal miatt fontos Pireusz csak egy bábu a kínai sakktáblánA kínaiak már az európai kikötői konténerforgalom tizede felett megszerezték az irányítást.

 

A tervek szerint a tervezésre két, a kivitelezésre három év áll majd rendelkezésre, a beruházásnak 2023-ig kell elkészülnie. A független mérnök feladata lesz egyebek mellett a tervek felülvizsgálata, a projekt műszaki, pénzügyi és időbeli teljesítésének ellenőrzése, valamint a kivitelezési munkák felügyelete.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Budapest-Belgrád vasút felújítás független mérnök kínai Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.

Pletser Tamás
2024. április 9. 04:34 Közélet

Zsákutcába fut az elektromos autózás, ha nem lesznek jóval hatékonyabbak az akkumulátorok

Olyan lett az akkumulátor, mint a napelem, a gyártás mennyiségének növelésével már nem lehet érdemi költségcsökkentést elérni, az alapanyagok ára pedig emelkedni fog.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.