Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. február 28. 12:32 Élet

Vörösbornak is ellenálló ingeket és pólókat fejlesztettek

A sportruházat területén már alkalmazott technológiával újítja meg az ingek gyártását egy amszterdami startup. A Labfresh termékei az ígéret szerint hosszan tartó használat után is szag- és foltmentesek maradnak, és tesztek szerint ezt meg is valósítják: egy hét használat és vörösboros próba után is úgy néznek ki, mintha most vették volna őket ki a szekrényből.

A céget holland barátnőjével közösen alapító dán Kasper Brandi Petersen a Bloombergnek nyilatkozva a fejlesztés környezetvédelmi vonatkozását hangsúlyozta. „A fenntarthatóság számunka nem az organikus gyapotot jelenti, hanem azt, hogy 50 termék helyett elég 10-et venni” – fogalmazott a cégalapító. Ráadásul a ritkább mosásnak köszönhetően az ingek tartósabbak is lehetnek, mint a gyapotból készítettek.

Az biztos, hogy a kezdeményezés fontos problémára reflektál, hiszen a textilipar az egyik legnagyobb erőforrás-igényű ágazat, ráadásul a fast fashion térhódításával sokkal gyakrabban cserélik le az emberek a ruhatárukat a tehetősebb országokban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy cég bebizonyította, hogy nem muszáj tönkretenni a bolygót a ruhagyártássalNyolcvan liter helyett csak nyolc deci vizet használnak fel egy farmernadrág gyártás közben egy vietnami cégnél, ahol a nap melege szárítja a kész ruhákat.

A dán cég által alkalmazott technológiát a Nike-hoz és a Patagoniához hasonló sportruházat-gyártók már széles körűen alkalmazzák, de az eleganciára adó szegmensekbe eddig nem tudott betörni. Petersen abban reménykedik, hogy idővel az olyan divatóriások is nyitottá válnak erre, mint a Hugo Boss.

A Labfresh tavaly már nyereséget termelt, és évi „legalább 200 százalékos” növekedést tervez, hogy 2020-ra már 10 millió eurós forgalmat érjen el.

A cég – alapáron többségében 119 eurós – ingei egyelőre még drágábbak az azonos színvonalat képviselő hagyományos termékeknél, de az alapító szerint a gyártás felfuttatásának köszönhetően 20 százalékkal olcsóbban tudják majd adni a termékeiket. A fő piacaiknak Dániát, Hollandiát és Németországot tartják, amelyeket az Egyesült Államok követ. Az ingek mellett egyelőre pólókat és zoknikat árulnak.

Magyar vonatkozású érdekesség, hogy honlapja szerint a cég növekedésért felelős vezetőjét (head of growth) Szentes Orsinak hívják.

Élet Amszterdam ingek izzadság startup vörösbor Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Torontáli Zoltán
2019. május 18. 07:40 Élet, Vállalat

Kész a félig magyar önvezető kamion, már csak a világot kell hozzáigazítani

A technológia ma már nem kérdés, sokkal izgalmasabb, hogy megéri-e az embert leváltani egy gépre. A válasz ugyanis korántsem egyértelmű.

Fabók Bálint
2019. május 17. 06:41 Élet

Inkább emberként bánnak a dolgozókkal, csak ne kelljen felvenni senkit

A munkaerőhiány jelentős változásokra sarkallta a cégeket. Elkezdett számítani, hogy mit akarnak az alkalmazottak, és a HR-szakma is átalakult.

Fontos

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Váczi István
2019. május 14. 06:54 Közélet

Az oktatásban káoszt hozott, ideje kipróbálni a közlekedésben

Pár éve még 24 Volán-vállalat volt, hamarosan csak egy marad. Közben meg kellene nyitni az ágazatot a magáncégek előtt, de ez valószínűleg csak minimális szinten történik meg.