Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. február 28. 12:32 Élet

Vörösbornak is ellenálló ingeket és pólókat fejlesztettek

A sportruházat területén már alkalmazott technológiával újítja meg az ingek gyártását egy amszterdami startup. A Labfresh termékei az ígéret szerint hosszan tartó használat után is szag- és foltmentesek maradnak, és tesztek szerint ezt meg is valósítják: egy hét használat és vörösboros próba után is úgy néznek ki, mintha most vették volna őket ki a szekrényből.

A céget holland barátnőjével közösen alapító dán Kasper Brandi Petersen a Bloombergnek nyilatkozva a fejlesztés környezetvédelmi vonatkozását hangsúlyozta. „A fenntarthatóság számunka nem az organikus gyapotot jelenti, hanem azt, hogy 50 termék helyett elég 10-et venni” – fogalmazott a cégalapító. Ráadásul a ritkább mosásnak köszönhetően az ingek tartósabbak is lehetnek, mint a gyapotból készítettek.

Az biztos, hogy a kezdeményezés fontos problémára reflektál, hiszen a textilipar az egyik legnagyobb erőforrás-igényű ágazat, ráadásul a fast fashion térhódításával sokkal gyakrabban cserélik le az emberek a ruhatárukat a tehetősebb országokban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy cég bebizonyította, hogy nem muszáj tönkretenni a bolygót a ruhagyártássalNyolcvan liter helyett csak nyolc deci vizet használnak fel egy farmernadrág gyártás közben egy vietnami cégnél, ahol a nap melege szárítja a kész ruhákat.

A dán cég által alkalmazott technológiát a Nike-hoz és a Patagoniához hasonló sportruházat-gyártók már széles körűen alkalmazzák, de az eleganciára adó szegmensekbe eddig nem tudott betörni. Petersen abban reménykedik, hogy idővel az olyan divatóriások is nyitottá válnak erre, mint a Hugo Boss.

A Labfresh tavaly már nyereséget termelt, és évi „legalább 200 százalékos” növekedést tervez, hogy 2020-ra már 10 millió eurós forgalmat érjen el.

A cég – alapáron többségében 119 eurós – ingei egyelőre még drágábbak az azonos színvonalat képviselő hagyományos termékeknél, de az alapító szerint a gyártás felfuttatásának köszönhetően 20 százalékkal olcsóbban tudják majd adni a termékeiket. A fő piacaiknak Dániát, Hollandiát és Németországot tartják, amelyeket az Egyesült Államok követ. Az ingek mellett egyelőre pólókat és zoknikat árulnak.

Magyar vonatkozású érdekesség, hogy honlapja szerint a cég növekedésért felelős vezetőjét (head of growth) Szentes Orsinak hívják.

Élet Amszterdam ingek izzadság startup vörösbor Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2020. július 5. 12:14 Élet

Engedni kell a gyereknek, hogy élje a saját életét

Ha a szülők túlságosan irányítani akarják gyermekeiket, azzal visszafordíthatatlan lelki károkat okozhatnak nekik.

Torontáli Zoltán
2020. július 4. 07:47 Élet, Világ

Rengeteg műanyag van a ruhádban, amit borzasztó nehéz újrahasznosítani

Míg a PET-palackok és a papír újrahasznosítása technológiailag már régóta megoldott művelet, a textileké még mindig nem az.

Torontáli Zoltán
2020. július 3. 06:44 Élet

Az otthoni sütés után most mindenki kézműves pékséget akar nyitni

A korábbinál is divatosabb ötlet a mikropékségek nyitása, de túl gyors lett a tempó, és közben a szakértelem visszaszorult.

Fontos

Fabók Bálint
2020. július 6. 06:49 Közélet, Vállalat

Tudják, hogy bezuhanna a turizmus, mégis megfojtanák a rövid távú lakáskiadást

A kormányzat a fővárossal egyetértésben dolgozik az Airbnb-modell korlátozásán, ami mögött - Európában egyedülálló módon - a túlturizmus helyett egy iparági lobbi áll.

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.

Bucsky Péter
2020. július 2. 06:49 Közélet

Elképesztően drága veszteséggyár lesz, a kormány mégis megépítteti

Külföldi példák alapján nem sok üzleti potenciál lesz a 65 milliárdos hajdúnánási motorversenypályában. A finnek egy hasonló létesítményt nem egész 9 milliárdból hoztak ki.