Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. február 28. 12:32 Élet

Vörösbornak is ellenálló ingeket és pólókat fejlesztettek

A sportruházat területén már alkalmazott technológiával újítja meg az ingek gyártását egy amszterdami startup. A Labfresh termékei az ígéret szerint hosszan tartó használat után is szag- és foltmentesek maradnak, és tesztek szerint ezt meg is valósítják: egy hét használat és vörösboros próba után is úgy néznek ki, mintha most vették volna őket ki a szekrényből.

A céget holland barátnőjével közösen alapító dán Kasper Brandi Petersen a Bloombergnek nyilatkozva a fejlesztés környezetvédelmi vonatkozását hangsúlyozta. „A fenntarthatóság számunka nem az organikus gyapotot jelenti, hanem azt, hogy 50 termék helyett elég 10-et venni” – fogalmazott a cégalapító. Ráadásul a ritkább mosásnak köszönhetően az ingek tartósabbak is lehetnek, mint a gyapotból készítettek.

Az biztos, hogy a kezdeményezés fontos problémára reflektál, hiszen a textilipar az egyik legnagyobb erőforrás-igényű ágazat, ráadásul a fast fashion térhódításával sokkal gyakrabban cserélik le az emberek a ruhatárukat a tehetősebb országokban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy cég bebizonyította, hogy nem muszáj tönkretenni a bolygót a ruhagyártássalNyolcvan liter helyett csak nyolc deci vizet használnak fel egy farmernadrág gyártás közben egy vietnami cégnél, ahol a nap melege szárítja a kész ruhákat.

A dán cég által alkalmazott technológiát a Nike-hoz és a Patagoniához hasonló sportruházat-gyártók már széles körűen alkalmazzák, de az eleganciára adó szegmensekbe eddig nem tudott betörni. Petersen abban reménykedik, hogy idővel az olyan divatóriások is nyitottá válnak erre, mint a Hugo Boss.

A Labfresh tavaly már nyereséget termelt, és évi „legalább 200 százalékos” növekedést tervez, hogy 2020-ra már 10 millió eurós forgalmat érjen el.

A cég – alapáron többségében 119 eurós – ingei egyelőre még drágábbak az azonos színvonalat képviselő hagyományos termékeknél, de az alapító szerint a gyártás felfuttatásának köszönhetően 20 százalékkal olcsóbban tudják majd adni a termékeiket. A fő piacaiknak Dániát, Hollandiát és Németországot tartják, amelyeket az Egyesült Államok követ. Az ingek mellett egyelőre pólókat és zoknikat árulnak.

Magyar vonatkozású érdekesség, hogy honlapja szerint a cég növekedésért felelős vezetőjét (head of growth) Szentes Orsinak hívják.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Amszterdam ingek izzadság startup vörösbor Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Váczi István
2024. július 19. 11:22 Élet

Tavaly a mezőgazdaság mentette meg a magyar gazdaságot, idén viszont lehúzhatja

A forróság és a szárazság egyre inkább veszélyezteti a kukorica és a napraforgó termését, ami negatívan befolyásolhatja az ország gazdasági teljesítményét.

Torontáli Zoltán
2024. július 19. 05:26 Élet

Sok buktatót és csapdát kell elkerülnie, aki az otthonfelújítási milliókra pályázik

Nagy a rohanás az 1990 előtt épült családi házak felújítását segítő programnál, ami túlárazásokhoz és átgondolatlan korszerűsítési döntésekhez vezethet.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.