Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. július 24. 18:24 Élet

Magyarország még mindig csak kispályás az állampolgárság-bizniszben

Manapság már nem elég a szupergazdagok számára a luxusjachtok és a magánrepülők birtoklása, egy egészen különös vagyontárgy iránt kezdenek egyre inkább érdeklődni. Igazából nem is tárgyról van szó, hanem egy sokkal elvontabb fogalomról: az állampolgárságról, illetve a vele járó útlevélről és egyéb jogosultságokról.

Az új státuszszimbólumból ráadásul gyakran többre is szert tesznek, bizonyára sokkal hatásosabb, ha több különböző állam által kiadott okmányt is le tudnak tenni az asztalra.

A Bloomberg gyűjtése szerint mindössze tíz olyan ország van, ahol megfelelő mennyiségű pénz beruházása esetén minden további nélkül állampolgárságot kaphatnak a magánbefektetők, és ezek közül nyolcat offshore paradicsomként tart számon a Nemzetközi Valutaalap (IMF). Ennek ellenére az efféle befektetésekre szakosodott ügynökséget vezető Christian Kalin azt mondta a lapnak, hogy ügyfelei számára az adóelkerülésnél sokkal fontosabb szempont a biztonság.

A gazdagok a védettséget keresik, amikor állampolgárságot vásárolnak.

Főleg az motiválja őket, hogy ha forradalom, netán háború tör ki, vagy bármilyen, a biztonságukat fenyegető esemény következik be hazájukban, biztosan legyen hova menekülniük a világban. A szakértő szerint viszont újabban már az is egyre fontosabb üzletfeleinek, hogy egyszerűen csak legyen néhány útlevelük, amit tudnak mutogatni. Ezért nem is egy, hanem több országba is befektetnek, hogy állampolgárságot kapjanak.

Az állampolgárságot pénzért adó országok között hatalmas különbségek vannak abban a tekintetben, hogy mekkora befektetést várnak a jogok és az okmányok megadásáért. A legolcsóbb karibi államokhoz képest Ausztria igazi prémium ország, ott ugyanis 237,5-ször akkora összeget kell beruházni az állampolgárságért, mint Antigua és Barbudán, Dominikán vagy Saint Lucián.

 

 

Ausztria ráadásul nem is ma kezdte pénzért adni az állampolgárságot, hanem több mint harminc éve, 1985-ben. Látható azonban, hogy a listán lévő tíz ország közül hat a 2010-es években lépett be erre az érdekes piacra, vélhetően ráérezve az új divatra.

Nagyon hasonló konstrukciókban juthatnak külföldiek letelepedési engedélyhez is bizonyos országokban. Többek között Magyarországon is volt hasonló program, ami végül is számításaink szerint 17,5 milliárd forint veszteséget okozott az államnak. A letelepedés azonban messze áll az állampolgárságtól, a letelepedők jogai és lehetőségei sokkal korlátozottabbak ahhoz képest, mint amit az állampolgárok élvezhetnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet állampolgárság luxus offshore státuszszimbólum Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.