Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. november 4. 17:04 Vállalat

Elkerülte a legrosszabbat a Skoda, már ismét gyártják az autókat Csehországban

Bár korábban az a veszély fenyegetett, hogy akár az év végéig is állnak majd a Skoda gyártósorai, ezt sikerült elkerülni, kéthetes szünet után vasárnap újraindult a termelés a vállalat autógyáraiban. A cég vezetője bizakodó, szerinte el tudják kerülni az újabb leállásokat.

Thomas Schäfer a cseh sajtónak nyilatkozva arról beszélt, hogy idén már negyedmillió autó legyártását akadályozta meg a félvezetőhiány, és mivel ennek nagy része a harmadik negyedévre esett, nem csoda, hogy a vállalat veszteséggel zárta ezt az időszakot. Pedig a koronavírus-járvány kezdete óta végrehajtott programokkal összesen már félmilliárd eurót takarítottak meg.

A chiphiányról visszatekintve azt mondta, hogy rendkívül sok negatív hatás adódott össze, a félvezetők gyártóit Texasban hidegbetörés, Japánban egy gyártűz, Malajziában pedig a járvány fellángolása hátráltatta. Míg azonban több autógyártónál a raktárkészletek növelésében látják a biztonságosabb termelés zálogát, Schäfer nem gondolja, hogy el kellene felejteni a korábbi, alacsony készletszintű just in time rendszert. Szerinte ez a chipeknél már csak azért sem működőképes, mert ezek hamar elavulnak, ezért ők nem raktározással, hanem a beszerzések alaposabb megszervezésével igyekeznek elkerülni a jövőbeli problémákat.

A menedzser beszélt az autóipar jövőjéről is, szerinte a belsőégésű motor által hajtott autók el fognak tűnni a gyártósorokról az évtized második felében. A folyamatot visszafordíthatatlanná teszi, hogy az egyre szigorodó kibocsátási szabályok miatt a benzines és dízelautók folyamatosan drágulnak, így idővel az elektromos kocsik olcsóbbá válnak. A cseh kormánnyal pedig épp nemrég írtak alá egy megállapodást elektromos töltők telepítéséről, így a jövőben nem kell majd aggódni ezek elérhetősége miatt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVégigjártuk a szalonokat: a legnépszerűbb autókat idén már nem kapjuk megHa új autót akarunk venni, elő kell rendelni az ár 5-10 százalékáért, és várni, hogy a kocsink hónapok vagy akár másfél év múlva legördüljön a szalagról.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ pénze sem oldja meg a magyar autóipart fojtogató csiphiánytA kereslet túl nagy, a gyártás töredezett, a beruházások lassúak, és a gépek is elfogytak: bár világszerte súlyos gazdasági károkat okoz, a mikrocsip-hiányra nincs gyors megoldás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás autóipar chiphiány Csehország Skoda Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Fontos

Gergely Péter
2024. november 24. 15:35 Pénz

Nem is olyan alacsony a munkáshitel négymilliós plafonja

Első látásra korlátozónak tűnik a munkáshitel négymilliós maximuma, ám így is messze veri a versenytárs személyi kölcsönök átlagát.

Gajda Mihály
2024. november 24. 06:08 Világ

Európai tengerszorosok, amelyek lezárása háborúkat dönthet el

Az orosz olajexport döntő része a dániai és törökországi tengerszorosokon halad át, de számos uniós országnak is nagyon fontos ezek átjárhatósága.

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.