Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. szeptember 8. 11:32 Világ

Kevesen tudják, hogy mi a Jysk, de a céget ez nem zavarja

Míg az Ikeának 255 áruháza van Európában, a dán gyökerű Jysknek majdnem 3100, a svédek éves bevétele azonban csaknem hatszor nagyobb (25,56 milliárd, illetve 4,48 milliárd euró). A német Die Welt most annak kapcsán jelentette meg az öt legnagyobb európai lakberendezési boltlánc adatait, hogy a Jysk végre ott is átnevezi magát. Eddig ugyanis Dänisches Bettenlager néven futott.

A lista második helyén az osztrák XXX-Lutz áll (8,77 milliárd euró bevétel, 941 bolt), a negyedik a brit Sainsbury’s (3,1 milliárd euró, 740 bolt), az ötödik pedig a német Otto (2,37 milliárd euró és 196 bolt).

A Jysk vezérigazgatója a lapnak azt mondta, 50 országban vannak már jelen, és mindenhol átnevezték magukat Jyskre, egyedül Németországban maradt meg a régi elnevezés, ez lesz a program utolsó lépése. Az új brand bevezetését a dán családi vállalkozásnál Magyarországon azért nem láttuk, mert hozzánk (több más országhoz hasonlóan) már eleve Jysk név alatt jött be a cég.

A Jysk szó egyébként nem mozaik, és nem is kitalált, Lars Larsen ugyanis 1979-ben a céget Jysk Sengetøjslager néven alapította Dániában. A Jysk azt jelenti, hogy Jyllandról, azaz a Dánia legnagyobb részét alkotó félszigetről származik, a Sengetøjslager jelentése pedig ágyneműtartó. Amikor Larsenék 37 évvel ezelőtt megjelentek a német piacon, lényegében csak lefordították a nevet németre, miután azonban a vállalkozás európai multivá nőtte ki magát, egységes és modern brandet kellett bevezetni.

A cég vezetése tisztában van azzal, hogy sok országban a vásárlóknak fogalmuk sincs, mit jelent a Jysk szó, és egyes nyelveken még a kiejtés is nehézkes, a rövid és egyedülálló márkanév használatának azonban így is jóval több lesz az előnye, mint a hátránya.

A Jysk egyébként a bevételének körülbelül negyedét szerzi Németországban. Gyakorlatilag mindenhol bővülni szeretne, a jelenlegi 3085-ről 5000-re tervezi növelni a boltok számát, továbbra is Európa marad a fő célpontja, de Oroszország és Törökország is a célkeresztben van, a hosszabb távú tervek pedig Ázsiai terjeszkedésről is szólnak.

Ahogy arról korábban részletesen is írtunk, Magyarország egyértelműen IKEA-ország, ugyanis a svéd bolthálózat piaci részesedése nálunk a legnagyobb Európában. Az utóbbi években egyenesen duplázódott ez az arány, 11-ről 22 százalékra nőtt, de ez megfelel az európai átlagnak, a kontinensen ugyanis általános jelenség, hogy a svédek a piaci növekedésnél nagyobb mértékben fejlődnek.

A magyar Jysk Kft. a cégbírósági adatok szerint a 2020 augusztusával zárult pénzügyi évben 51,4 milliárd forint árbevétel mellett 7,1 milliárd forint üzemi szintű nyereséget könyvelt el, előbbi 13, utóbbi pedig 20 százalékos növekedést takar egyetlen év alatt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyre nagyobb az IKEA fölénye, a bútorra költött forintok negyede a cégnél landolEgész Európát letarolta a svéd gyökerű bútorforgalmazó, de Magyarországon páratlanul magas a piaci részesedése.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ áruház átnevezés bútor Dánia Ikea Jysk németország Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. május 5. 05:32 Élet, Világ

Már egészen messziről is átjárnak a magyarok Szlovákiába élelmiszerért

Tényleg megéri 80-100 kilométerről rendszeresen kijárni cigiért, sörért, sajtért és sok minden másért? Egyre többen gondolják úgy, hogy igen.

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 4. 05:07 Adat

Soha nem volt még ilyen enyhe az év eleje Magyarországon

Nemcsak globálisan, Magyarországon is kiugróan magas volt az átlaghőmérséklet 2024 első harmadában. Februárban és márciusban is megdőlt a hőmérsékletrekord.

Bucsky Péter
2024. május 3. 04:31 Adat, Közélet

Átformálta a lakáspiacot a kormány a sok százmilliárdos támogatásokkal

A legalább három gyermeket nevelőknél látványos a lakástulajdonosok arányának növekedése, a falvakban pedig fogyni kezdtek az üresen álló házak.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.