Bill Ackman kiszállt abból a tőzsdei fogadásból, amit a Herbalife részvényeinek bedőlésére kötött öt éve nagyjából egymilliárd dollár körüli értékben, írja a CNBC. Az opciót még 2013-ban nyitotta, azzal a reménnyel, hogy a MLM-rendszerben étrendkiegészítőket áruló cég kapuira a hatóságok előbb vagy utóbb lakatot tesznek, mivel átveri a fogyasztóit és gyakorlatilag egy piramisjátékot működtet.
Csakhogy a hatóságok mégsem találtak csalásokat, most szerdán pedig rekordot döntött a részvény árfolyama: 92 dolláron állt. Ackmann annak idején 47 dolláros árfolyamon kezdett az esésre fogadni: arra tette pénzét, hogy a Herbalife részvényei semmit sem érnek majd. Most viszont öt év drámai küzdelem után kiszállt játékból. Azt nem tudni, hogyan fedezte az ügyletet, ezért azt sem, mennyi bukott. Többről volt szó, mint a pénzről.
Bill Ackman és Carl Icahn, a két Wall Street-i macsó 2013-ban kerültek nyilvánosan összetűzésbe egy tőzsdei műsor élő adásában, ahol kiderült, már régóta ismerik egymást. Carl Icahn a Herbalife későbbi legnagyobb befektetője a riportban többek között azt mondta Ackmannról, hogy egy:
Ackman ekkor már megtette hatalmas fogadását a Herbalife ellen. Ezért Icahn, hogy tönkretegye Ackmant, elkezdett részvényeket vásárolni, hogy felpumpálja az árfolyamot.
Icahn valószínűleg azért gyűlölte Bill Ackmant, mert az egyike volt azoknak, akiknek feltűnt a 2008-as válságot okozó ingatlanpiaci buborék. Ackman azt firtatta, hogy sok vállalat kockázatosabb, mint ahogyan azt a közvélekedés gondolja. 2002-ben publikált tanulmányában az MBIA biztosítóról mutatta be, hogy hatalmas kockázat rejlik az AAA – azaz a legjobb – hitelminősítési eredménye mögött. Ez viszont sértette Icahn üzleti érdekeit.
A Herbalife részvények árfolyama az elmúlt 5 évben magabiztosan növekedett, mert a vállalt jó eredményeket ért el. Amikor épp nem, akkor Carl Icahn részvényt vásárolt. Az ingatlanpiaci elemzésére jogosan volt büszke Ackman, de a Herbalife elleni shortja nagyon-nagyon rosszul sült el.
A hosszú küzdelemben a pénzügyi trükkökön kívül komoly PR tevékenységet is finanszíroztak a felek. A Herbalife Cristiano Ronaldót szerződtette reklámarcnak. Ackman dokumentumfilmet készített a “mexikói szegényeket kizsákmányoló” Herbaliferól. A háborút elvesztette, de egy csatát megnyert Ackman: a Betting on Zero című film 7,2-es IMDb értékeléssel és a Hamptons Film Festival díjával büszkélkedhet.
Élet
Fontos