Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. június 23. 17:31 Világ

Van, ahol már több üzletember repül, mint a járvány előtt

A légitársaságok kilátásait latolgató elemzők körében közhelynek számít, hogy az üzleti utasok forgalma sosem tér vissza a járvány előtti szintre, hiszen a vállalatok kényszerűségből megtapasztalták, hogy személyes találkozók nélkül sem áll meg a világ, ráadásul még spórolni is lehet ilyen módon. Véleménykülönbség legfeljebb abban van, hogy mekkora lesz a visszaesés a járvány előtti szintekhez képest, amikor már a korlátozások nem befolyásolják a forgalmat.

Több légitársasági vezető azonban nem ért ezzel egyet, és a jelek szerint erre jó okuk van. A Bloomberg által szervezett katari gazdasági fórumon Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója arról számolt be, hogy azokon a piacokon, ahol már feloldották a korlátozásokat, az üzleti osztály, azaz a business class kihasználtsága 10 százalékponttal magasabb, mint a járványt megelőzően.

Az emberek nem szeretnek képernyő előtt ülve üzletelni. Az üzletemberek szeretik szemtől szemben látni a másik fél arcát, testbeszédét, érezni a másik embert

– fogalmazott a budapesti járatokkal is rendelkező légitársaság vezetője az amerikai hírügynökség cikke szerint.

Meglátjuk, hogy hosszabb távon is kitart-e a növekedés, hiszen a mostani kihasználtság könnyen lehet csak a hosszú időn át elhalasztott kereslet eredménye. A vállalatvezetőknek mindenesetre jó okuk van rá, hogy hivatalból is optimisták legyenek, hiszen létszámukhoz képest az üzleti utazók – a drágább jegyeken keresztül – sokkal nagyobb profitot hoznak a hagyományos gyűjtő-elosztó rendszert működtető légitársaságok számára, mint a turisták vagy a vendégmunkások. (Ráadásul az utóbbi két csoportot a rövid és a közepesen hosszú utakon már elég nagy arányban elhódították a fapadosok, amelyek fedélzetén jellemzően nincs is üzleti, pláne első osztály.)

Az egyebek mellett a British Airwayst és az Iberiát tömörítő IAG-nél például a járvány előtt a bevételek 13 százalékát hozták a vállalati ügyfelek. Most a csoportot vezető Luis Gallego arról beszélt, hogy jelzéseik szerint a felük ül majd repülőre még az idén.

A repülőgépgyártó Boeing vezérigazgatója szintén arról beszélt, hogy a vállalatok talán majd kevesebbet utaztatják alkalmazottjaikat, de a vezetőik biztos, hogy a jövőben is személyesen felkeresik az ügyfeleket és leendő partnereket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem csak fapadossal megyünk nyaralni a járvány utánTeljesen átalakítja a piacot a koronavírus-járvány miatti forgalomkiesés. A hagyományos légitársaságok bizonyos szempontból fapadosodni szeretnének.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ légi közlekedés légitársaságok qatar airways Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.