Nagyot megy idén a lengyel Dadelo SA, és ez részben a szerencsének is köszönhető, mert pont két olyan jellemzője van az üzleti modelljének, amely a koronavírus-járványban hasít: online csatornán keresztül árul és pont bicikliket, illetve kerékpáros kiegészítőket, amelyek iránt idén különösen nagy a kereslet.
A cég még decemberben megjelenik a varsói tőzsdén, a társaság részvényeinek 40 százalékát vezetik be a nyilvános piacra, és az ehhez kiadott tájékoztatóból kiderül, hogy az év első kilenc hónapjában éves szinten 103 százalékkal nőtt a bevétele (amely 4,2 milliárd forintnak megfelelő zloty volt).
Ugyanezen időszak alatt az adózás előtti nyereség 15 millió zloty (1,2 milliárd forint) volt, amely 128 százalékos növekedésnek felel meg, az EBITDA szintű nyereség pedig 5,7 millió zlotyn (460 millió forinton) állt, ez 532 százalékos ugrás egy év alatt.
A céget 2005-ben egy 16 négyzetméteres lakásból indították, a mostani tervek viszont már 6 ezer négyzetméteres raktárról szólnak, a társaság 2500 megrendelést képes kezelni naponta és ezek több mint 90 százalékát 24 órán belül át is adja a vevőknek.
Vállalat
Fontos