Október 15-én mutatja be a Dacia az első tisztán elektromos autóját a Renault eWays elnevezésű online eseményen. A Springre keresztelt SUV áttörést hozhat az elektromos autók piacán Európában, mivel várhatóan jelentősen olcsóbb lesz a jelenleg árult modelleknél.
A márciusban beharangozott Dacia Springnek korlátozottan van köze a román autógyártóhoz, ugyanis lényegében a Renault csoport*amelynek a Dacia is a tagja K-ZE nevű elektromos autóját fogják a Dacia logójával felmatricázni.
A Renault K-ZE-t tavaly szeptemberben kezdték el forgalmazni Kínában, és ártámogatással együtt a legolcsóbb elektromos autók közé tartozik az országban, kevesebb mint hárommillió forintnyi jüanért kapható. A Renault már tavaly ősszel bejelentette, hogy Európában is szeretnék forgalmazni a K-ZE “különleges változatát”, és márciusban derült ki, hogy vélhetően a magát alacsony áraival brandelő Dacia neve alatt fog futni.
A Dacia Springet 2021-től forgalmazhatják majd Európában. Az áráról még nem jelent meg hivatalos információ, bár a Dacia szerint “a piac egyik legmegfizethetőbb elektromos autója”. Számos román és nemzetközi lap úgy harangozza be, hogy Európa legolcsóbb elektromos autója lesz, az árát 10 és 15 ezer euró (3,6-5,4 millió forint) közé saccolják. Az elektromos autóknak járó ártámogatásokkal tehát akár hárommilió forintnál kevesebbért lehet majd kapni a Springet Európa számos országában (Magyarországon jelenleg 7 millió forint körül kezdődnek az elektromos autók listaárai).
A román Daciát 1999-ben vette meg a Renault, és 2004-ben jött ki a Logan modellel. A magát robosztus, egyszerű, megfizethető autókkal reklámozó Dacia azóta jelentős szereplő lett az európai piacon, Magyarországon különösen népszerűek az autói.
Vállalat
Fontos