Manapság egy újonnan vásárolt autóban nem a motor, a váltó vagy más, a jármű vezethetőségével kapcsolatos részegységek váltják ki a legtöbb elégedetlenséget a vevőkből. A J.D. Power felmérése szerint az Egyesült Államokban forgalomba helyezett új autók tulajdonosainak leginkább a multimédiás és navigációs berendezések okoznak gondokat: a válaszadók által jelentett problémák közel egynegyede kapcsolódott a járművek infotainment-rendszereihez.
A beszédfelismeréssel, Bluetooth-szal, navigációval és újabban a telefon kijelzőjén megjelenő tartalom tükrözésével kapcsolatos nehézségek meghatározók voltak az elmúlt tíz évben, az évenként megismételt elemzésekben rendre ezeket a funkciókat találták a legproblémásabbaknak a kutatók. Pedig a 2010-es években egyre több autóba építettek részben vagy teljesen elektromos hajtást, ahogy a járművekbe szerelt vezetéstámogató és biztonsági elektronikák száma is gyorsan növekedett. Vagyis a legfeljebb CD-t lejátszani képes autóhifik eltűnése mellett az autósoknak számos újdonsággal kellett megbarátkozniuk a közelmúltban.
Úgy látszik azonban, hogy
a navigációs és multimédiás rendszerek tervezőinek egy évtized nem volt elég a kellően stabil és felhasználóbarát megoldások kialakítására.
A bonyolult technológiával kapcsolatos nehézségekre utalnak a prémium márkák magas hibarátái is az elemzőcég szerint. Az autógyártók ugyanis ebben a szegmensben szerelik fel a legkomplexebb fedélzeti elektronikával a gépkocsikat, így nem csoda, hogy a drágább járművek tulajdonosai nagyobb arányban számolnak be vélt vagy valós hibákról a vásárlást követő néhány hétben.
Tech
Fontos