Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 19. 10:35 Élet, Vállalat

Ha kevesebben mennek shoppingolni, ki fogja eltartani a trendi kávézóláncokat?

A nálunk is jól ismert Costa Coffee brit anyacége, a Whitbread arról számolt be, hogy tavaly szeptember és november között 1,5 százalékkal csökkent a bevétele a kávézókban. A főleg benzinkutakhoz kihelyezett kávéautomatáknál viszont a bevétel 6,7 százalékkal emelkedett, vagyis nem a kávéval van a probléma, hanem azzal, hogy a nagy kávézóláncokba kevésbé járnak az emberek.

Alison Brittain vezérigazgató a Guardiannek azt mondta, ugyanazzal a jelenséggel küzdenek, mint bármilyen más üzlet: a vevők egyre nagyobb része az interneten vásárol, és kevesebbet jár a fizikailag is létező boltokba. Ő azonban optimista, szerinte az emberek szeretnek együtt lenni, találkozni, beszélgetni egy nagy habos kávé mellett, ezért a Costa biznisze alapvetően nincs veszélyben. A bevételek erősítésének érdekében azonban mégis kénytelenek az automatáknál és az olyan helyeken erősíteni, ahol az autóból is lehet kávét rendelni.

Hogy nem megy minden rendben, arra az is utal, hogy az új üzletek teljesítményét nem számolva a teljes angliai értékesítés csökkent, igaz csak 0,1 százalékkal, de erre a cég történetében még csak egyszer volt példa, a tavaly februárban zárult negyedévben. Elemzők szerint a Costa problémája a netes kereskedelem mellett a kis kézműves kávézók terjedése, amely elszívja a kereslet jelentős részét, és ezzel a divattal nagyon nehéz lesz megküzdeni a nagy hálózatos szereplőknek.

A hálózat magyar egységeit működtető L-Coffee Kft.-nek a legutóbbi adatai 2016-ból érhetőek el, ezek szerint akkor még biztosan jól ment az üzlet, az 1,6 milliárd forint éves árbevétel növekedést mutatott, a nyereség pedig 24,8 millió forint volt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Costa e-kereskedelem kávé kávéház Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.