Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 19. 10:35 Élet, Vállalat

Ha kevesebben mennek shoppingolni, ki fogja eltartani a trendi kávézóláncokat?

A nálunk is jól ismert Costa Coffee brit anyacége, a Whitbread arról számolt be, hogy tavaly szeptember és november között 1,5 százalékkal csökkent a bevétele a kávézókban. A főleg benzinkutakhoz kihelyezett kávéautomatáknál viszont a bevétel 6,7 százalékkal emelkedett, vagyis nem a kávéval van a probléma, hanem azzal, hogy a nagy kávézóláncokba kevésbé járnak az emberek.

Alison Brittain vezérigazgató a Guardiannek azt mondta, ugyanazzal a jelenséggel küzdenek, mint bármilyen más üzlet: a vevők egyre nagyobb része az interneten vásárol, és kevesebbet jár a fizikailag is létező boltokba. Ő azonban optimista, szerinte az emberek szeretnek együtt lenni, találkozni, beszélgetni egy nagy habos kávé mellett, ezért a Costa biznisze alapvetően nincs veszélyben. A bevételek erősítésének érdekében azonban mégis kénytelenek az automatáknál és az olyan helyeken erősíteni, ahol az autóból is lehet kávét rendelni.

Hogy nem megy minden rendben, arra az is utal, hogy az új üzletek teljesítményét nem számolva a teljes angliai értékesítés csökkent, igaz csak 0,1 százalékkal, de erre a cég történetében még csak egyszer volt példa, a tavaly februárban zárult negyedévben. Elemzők szerint a Costa problémája a netes kereskedelem mellett a kis kézműves kávézók terjedése, amely elszívja a kereslet jelentős részét, és ezzel a divattal nagyon nehéz lesz megküzdeni a nagy hálózatos szereplőknek.

A hálózat magyar egységeit működtető L-Coffee Kft.-nek a legutóbbi adatai 2016-ból érhetőek el, ezek szerint akkor még biztosan jól ment az üzlet, az 1,6 milliárd forint éves árbevétel növekedést mutatott, a nyereség pedig 24,8 millió forint volt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Costa e-kereskedelem kávé kávéház Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Avatar
2024. április 27. 04:37 Világ

Amerika részben hátat fordít a fenntarthatóságnak, Európa még kitart

Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.