Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 10. 11:01 Vállalat

Nem lesz elektromos Dacia, de jönnek a gázos modellek, felár nélkül

Ravasz módon oldja meg a Renault csoport azt a feladatot, hogy a Dacia modellek olcsók maradjanak, de mégis elmozduljanak a környezetbarátabb hajtás felé. Az Európai Unió folyamatosan szigorítja a károsanyag-kibocsátási normákat, és ez minden gyártót egyértelműen az elektromos vagy hibrid hajtás felé terel, de a Dacia ezt csak úgy tudná megtenni, ha jóval magasabb árfekvésbe lépne.

A német Focus azt írja, hogy a Renault úgy döntött, belátható időn belül nem készít elektromos verziókat egyetlen Dacia modellből sem, mert a drágulás túl nagy mértékű lenne, és attól tart, hogy az árérzékeny vevők elfordulnának a márkától.

A megoldás az LPG, vagyis az autógáz (cseppfolyósított propán-bután gáz) bevezetése lesz. A tervek szerint a jövőben csaknem minden Dacia elérhetővé válik gázos üzemmóddal is, és a vásárlást azzal szeretnék ösztönözni, hogy az LPG verzióknak nem lesz feláruk – ugyanannyiba fognak kerülni, mint a benzines társaik.

Az egyetlen kivétel a Kínában gyártott K-ZE nevű elektromos modell lesz, amelyet középtávon Dacia logóval fog árulni Európában a Renault, az előzetes hírek szerint 15 ezer euró (5 millió forint) körüli áron.

A holtankoljak.hu adatbázisa szerint az LPG átlagos literenkénti ára cikkünk írásakor 243 forint. Magyarországon a legutóbbi adatok szerint körülbelül 25 ezer LPG üzemű személyautó volt forgalomban, és valamivel több mint 600 benzinkúton lehetett tankolni velük.

Az LPG-vel járó autók 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, nitrogén-oxidokból pedig 20 százalékkal kevesebbet juttatnak a levegőbe, mint benzines megfelelőik, a dízelekhez képest pedig a nitrogén-oxidok csökkenése 95 százalékos. Ugyanakkor a gáz előállítása is károsanyag-kibocsátással jár, amit a végső egyenletbe érdemes beleszámolni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Dacia elektromos autó lpg Renault Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Vámosi Ágoston
2025. április 4. 11:21 Adat, Vállalat

Sikerülhet ellenszélben külpiacra lépniük a magyar vállalkozásoknak?

Örök téma a magyar cégek exportjának fellendítése, egy budapesti üzleti rendezvényen egyebek mellett arról lesz szó, hogyan kerülhetők el a folyamat buktatói.

Váczi István
2025. április 2. 14:26 Vállalat

Újra azzal úszta meg a sokmilliárdos büntetést a Mercedes, hogy feldobta kartelltársait

Olcsóbban akarták letudni a roncsautókkal kapcsolatos kötelezettségeiket a gyártók, de lebuktak, mert a Mercedes kibeszélt a kartellből – nem először.

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Fontos

Mészáros R. Tamás
2025. április 4. 06:03 Világ

Orbán ellenzi, de Európa tovább pénzelné a védvonalnak tekintett ukrán hadsereget

Az európai védelmi tervekben egyre nagyobb szerepet kap Ukrajna hadiipari integrációja, ami újabb front lehet az ezt ellenző Orbán Viktor és Európa maradéka között.

Stubnya Bence Torontáli Zoltán
2025. április 3. 17:00 Élet, Közélet

A köztéri ivás lett a kocsmák fő versenytársa, és ezen nem segít a kocsmaprogram

Egyre gyakoribb, hogy a lakossági panaszok miatt az önkormányzatok fellépnek a boltok előtti italfogyasztás ellen, de egy dohányboltnak már nem lehet megtiltani, hogy éjszakai szeszforrás legyen.

Vámosi Ágoston
2025. április 3. 15:42 Közélet

Magyarország és Szlovákia járhat a legrosszabbul a Trump-vámokkal

A német autóipari ellátási lánc tagjai egymást rántják magukkal a mélybe az Egyesült Államok által bevezetett vámok után. A magyar kivitel 8 százalékát adó győri Audi motorok és autók exportja miatt is érintett.