Talán a kapszulás kávék népszerűsége ihlette, talán csak kísérletezni akarnak a fogyasztói ízléssel, mindenesetre meglepő újítással állt elő a skót Glenlivet whiskygyártó: ehető kapszulába csomagolt italt dobott piacra Nagy-Britanniában.
Az 1824-ben alapított főzde a szakmai körökben nemzetközi hírnévnek örvendő mixert, Alex Kratenát kérte fel három whiskyalapú koktél megalkotására, ezek kerültek a tengeri algából készített kapszulákba. Utóbbiakat a környezetet nem terhelő csomagolásokban utazó startup, a Notpla tervezte meg és gyártotta le. A Glenlivet Facebook-oldala szerint, ha a kapszulák az emberek emésztőrendszere helyett a szemétben kötnek ki, akkor négy-hat hét alatt bomlanak le.
Egy-egy kapszula 23 milliliternyi koktélt tartalmaz, vagyis ha valaki mind a hármat végigpróbálja, még akkor sem fog fejre állni. (Az alkoholtartalomról egyelőre nincs hír.) A cég azzal népszerűsíti a terméket, hogy annak köszönhetően nincs szükség pohárra, jégre és koktélkeverőre. Persze minden bizonnyal egyelőre egy kísérletről van szó, amellyel nem a whiskykoktélokat hagyományosan fogyasztó közönséget akarják átszoktatni a kapszulák csócsálására, hanem új, fiatal réteget szeretnének elérni.
A Glenlivet jó pár tulajdonváltást megélt már, az ezredforduló óta a francia Pernod Ricard-csoport tagja. Az utóbbi tavaly közel 9 milliárd euró árbevételt ért el, adózott eredménye pedig megközelítette az 1,6 milliárd eurót. A csoport közel 19 ezer embert foglalkoztat.
Élet
Fontos