A szorosabb szövetségről, illetve a felvásárlásról tárgyal a Virgin Atlantic a Flybe-val, miután az utóbbi, súlyosan pénzszűkében lévő légitársaság nemrég nyilvánosságra hozta, hogy befektetőt keres.
A Budapest és London Southend között is repülő Flybe múlt hónapban közölte, hogy a teljes éves vesztesége elérheti a 22 millió fontot (mintegy 8 milliárd forint), a magasabb üzemanyagárak, a gyengülő font és a visszaeső kereslet miatt. A társaság részvényei március óta elvesztették értékük háromnegyedét.
A BBC-nek egy légi ipari szakértő azt mondta, hogy a Virgin Atlanticet leginkább a Flybe értékes leszállási jogai vonzhatják, különös tekintettel a rendkívül zsúfolt londoni Heathrow-ra. Ezeket valószínűleg a Flybe felvásárlásán keresztül lehet a legolcsóbban megszerezni. Ezen kívül szintén értékesek lehetnek azok a rövid távú Flybe-járatok, amelyek a Virgin Atlantic hosszú távú járataira hordhatják rá az utasokat.
A múltját 1979-ig visszavezető, alapvetően regionális légitársaságnak számító Flybe 78 gépet üzemeltet elsősorban kisebb brit repülőterekről, és egy évben 8 millió utast szállít. Ez meglehetősen rossz arány ahhoz képest, hogy a jelenleg 105 gépet üzemeltető Wizz Air-rel az elmúlt 12 hónapban 32 millió ember utazott.
A Flybe problémáihoz hozzájárult egy költséges informatikai fejlesztés, miközben a költségeket nem sikerült megfelelően csökkenteni.
Vállalat
Fontos