Az elmúlt években többször szóba került már, hogy az Apple beszáll a járműiparba, és a héten ismét erre utaló információ látott napvilágot az immáron 1000 milliárd dollárt érő amerikai vállalatnál. Doug Field korábban a Mac számítógépek hardverfejlesztéséért felelt a cég egyik alelnöki székében, ahonnan 2013-ban ment át a Teslához a Model 3 gyártását felügyelni. A héten azonban visszatért az Apple-höz, amit a techóriás is megerősített a TechCrunch-nak, bár azt nem árulta el, hogy Field mihez fog kezdeni a régi-új munkahelyén.
Pletykák és név nélküli forrásokon alapuló sajtóértesülések persze már léteznek Field munkaköréről. Állítólag ismét Bob Mansfielddel fog dolgozni, aki szintén a Mac-ekkel foglalkozott a cégnél 2013-ig. Néhány év kihagyás után az Apple visszacsábította, hogy az önvezető elektromos autók tervezéséről szóló, Titan névre keresztelt projektet vezesse. Field ráadásul korábban a Fordnál is volt mérnök, valószínűleg az itt szerzett tudását is kamatoztathatja az új pozíciójában.
Ahogy az Apple-nél megszokhattuk, magát a Titant, illetve a cég járműgyártási ambícióit is rengeteg találgatás övezi, csak nagyon kevés konkrétumot lehet tudni. 2015-ben még úgy tűnt, hogy a vállalat kocsijai valamelyik német prémium autógyártóval együttműködésben készülnek majd, számos tárgyalás lezajlott ugyanis az Apple és a BMW, illetve a Mercedes között. A spekulációkat tagadták az érintettek, 2016-ban pedig az Apple világossá tette, hogy nem fog autót gyártani – maga a nyilatkozat és az ekkoriban lezavart nagy átszervezések azonban mind arra utaltak, hogy valóban voltak Apple-autós tervek.
A kaliforniai cég akkor az önvezető technológiák fejlesztésére helyezte át a hangsúlyt. Ezen a téren néhány hónapja tovább erősített, amikor átcsábított egy rendkívül tapasztalt mérnököt Jaime Waydo személyében, aki előtte a Google-csoportba tartozó Waymónál foglalkozott sofőr nélküli autós megoldások fejlesztésével.
Tech
Fontos