Bucsky Péter (jobbról a második) a kuratórium tagjaival, balról jobbra Losoncz Miklós, Bokros Lajos és Várhegyi Éva. Fotó: Kardos Dániel/Élet és Irodalom/Facebook
A G7 külső munkatársa, Bucsky Péter nyerte el a Tarnói Gizella emlékére alapított, a gazdasági újságírás kiemelkedő teljesítményeiért járó jutalmat, amelyet az idén tizenötödször adtak át.
A kuratórium – Bokros Lajos, Domány András, Losoncz Miklós, Várhegyi Éva – egyrészt a magántőkealapok kapcsán írt cikkeket tartotta kiemelkedőnek, amelyek a Transparency International témában írt tanulmányához is fontos alapanyagot adtak. Másfelől a díjazott számos cikkben elemezte a MÁV-val kapcsolatos problémákat, felhívva a figyelmet hamis vagy elferdített adatok, statisztikák közlésére és a NER-érdekeltségeknek juttatott szerződésekre.
A díjazott Matzon Ákos képzőművész alkotását kapta.
Alább láthatók Bucsky Péter kuratórium által kiemelt MÁV-os cikkei:
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk A MÁV óriás megrendelése tarthatja életben a nyugaton felsült NER-es gyártót Megmentheti a széteséstől a MÁV intercity flottáját a Magyar Vagonra szabott kiírás, de ezzel korszerűtlen megoldást betonozhatnak be több évtizedre.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Hétmilliárdba fáj a MÁV-nak egy csodás barátság megszakadása Jól kiszúrt Lázár János a német céggel: Siemens-mozdonyok vásárlása helyett Siemens-mozdonyokat bérel az állami vasúttársaság, jelentősen drágábban.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Indokolatlanul drágának tűnik a MÁV vonatainak karbantartására kitalált megoldás A NER-közeli magyar vasúti járműgyártás az ablakon mászhat vissza, miután a spanyolok kidobták az ajtón, és az állami MÁV-tól is kaphat megrendelést.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Fogadkozik a kormány, akár a 80-as évekbeli MÁV-színvonalat is elérhetjük A krónikus alulfinanszírozás után előrelépésnek számítana az évtizedekkel ezelőtti pályaállapotok helyreállítása és használt járművek vásárlása is.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Kozmetikázott adatokkal tupírozza fel Lázár minisztériuma az ország- és vármegyebérletek eredményeit Megkapargattuk a sikerpropaganda felszínét, ennek nyomán a KSH jelezni fogja, hogy az új adatok nem összehasonlíthatók a korábbiakkal.
Alább pedig Bucsky Péter tavaly megjelent magántőkealapos írásai:
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Hamarosan kiderülhet, kik tettek ezermilliárdokat a NER vagyonlerakóiba Az EU szerint a hatóságokon túl civilek és újságírók számára is megismerhetővé kell tenni a magántőkealapokban lévő vagyon tényleges tulajdonosait.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Fekete lyukként nyelik az állami százmilliárdokat a NER vagyonlerakói, de a spanyolok nem kértek a pénzből Itthon állami források segítségével híznak egyre nagyobbra a NER-es üzleti körök magántőkealapjai, külföldi terjeszkedésre viszont alkalmatlanok.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Több százmilliárdos állami forrás olajozhatta meg Tiborcz és Jellinek terjeszkedését A NER nagyvállalkozói akkor is bőkezű állami segítséget élveznek, ha nem indulnak közbeszerzéseken.
Kapcsolódó cikk Kapcsolódó cikk Külföldön visszaüt a NER magántőkealapos trükkje Olyan jól sikerült elrejteni a magántőkealapok tényleges tulajdonosait, hogy azokat akkor sem lehet kétséget kizáróan igazolni, ha ezt ők maguk szeretnék megtenni.
G7 támogató leszek!
Egyszeri támogatás / Előfizetés
Élet G7 g7.hu magántőkealap MÁV tarnói gizella díj újságírás Olvasson tovább a kategóriában