Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2024. október 16. 10:50 Adat, Világ

Az e-autósok harmada visszatért a benzines vagy dízelautóhoz Németországban

A német e-autósok 34 százaléka benzines vagy dízel hajtású modellre váltott az év első kilenc hónapjában (amikor szokás szerint lecserélte a kocsiját) – ez a legmeglepőbb eredménye a HUK Coburg biztosító társaság friss felmérésének, amelyet a Frankfurter Allgemeine Zeitung közölt.

Számokban: az idei harmadik negyedévben csak az autóvásárlók 3,9 százaléka vett elektromos modellt, ez jelentős visszaesés a tavalyi 6,9 és a tavalyelőtti 6,6 százalékhoz képest. Az elektromos helyett belsőégésűre váltók aránya 2021-ben még csak 14 százalék volt, ez nőtt időközben 34 százalékra.

  • A HUK Coburg a legnagyobb német autós biztosító, közel 14 millió ügyféllel. Az adatokban a céges autók nem szerepelnek.

Felülnézet: a számok értékeléséhez fontos adalék, hogy az elmúlt években az e-autók vásárlását környezetvédelmi bónusszal támogatta az állam, de ez megszűnt, és emiatt az elektromos modellek iránti kereslet csökkent, vagyis a statisztikában magas a bázis, amihez a mostani adatokat viszonyítják.

Tágabb kontextus: egy négyezer fős felmérés szerint a német autóvásárlók 18 százaléka, 40 éves kor alatt pedig 28 százaléka továbbra is kizárólag e-autót venne, a szándék tehát erős maradt.

  • A lap idézi az amerikai Gartner elemzését is, amely globális szinten is sokkal jobb képet fest, e szerint az e-autók száma 2023 és 2025 között 32,6 millióról 61,9 millióra nőhet, vagyis jelentős kereslet várható a piacon.

Alulnézet: valószínű, hogy a német piac a támogatás miatt előreszaladt, és most korrigál. Az autósok jelentős része szembesül azzal, hogy a töltőhálózat sűrűsége és minősége nem éri el azt a szintet, amelyet korábban ígértek, a Spiegel szerint például különösen az autópályák mentén nagy a hiány.

Igen, de: a legfrissebb, szeptemberi statisztika szerint a teljesen elektromos és tölthető hibrid autók értékesítése több mint 30 százalékkal nőtt világszerte. Ez elsősorban Kínának köszönhető, de Németországban is 7 százalékos pluszt jegyeztek fel.

Miért fontos ez? Az idehaza egyre nagyobb súlyú akkumulátoripar teljesítménye teljes mértékben attól függ, hogy milyen a kereslet az e-autókra. Az ágazat éves bázison továbbra is gyengén teljesít, ugyanakkor az is látszik, hogy az idén májusi mélypont óta nő a termelése.

Mi várható? A német kormány már rábólintott arra a javaslatra, hogy a cégek adókedvezményt kapjanak az e-autó vásárlások után. Az elektromos átállás elősegítése országos politikai kérdés, mert a német autóipar jövője is függ tőle. A patinás német gyártók a vártnál lassabban, drágábban és nehezebben állnak át az e-modellekre, miközben a kínai import egyre nagyobb piaci részt hasít ki.

  • Németország (és a német autóiparnak erősen kitett Magyarország) nem támogatta, hogy az Európai Unió extra magas vámokat vessen ki a kínai e-autókra, mert a kínai együttműködésben érdekelt, de alulmaradt a szavazásnál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElbukott a magyar-német blokk, jöhet a kínai ellencsapás az autóipari vámok miattNem sikerült újabb szövetségeseket találni, így maradnak a vámok a kínai elektromos autókkal szemben. Kérdés, hogy mit lép válaszként Kína.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Világ e-autó elektromos autó felmérés németország Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Torontáli Zoltán
2025. március 31. 12:18 Adat

Az EU-ban csak a bolgár és a román dolgozó munkája olcsóbb a magyarénál

Bulgáriában 11, Romániában 12,5, Magyarországon pedig 14 euró volt 2024-ben az egy órára jutó teljes munkaerőköltség. Szlovákia, Csehország és Lengyelország ennél egy szinttel magasabb sávban van.

Hajdu Miklós
2025. március 28. 13:29 Adat

Olyasmiről árulkodhat a rekordalacsony születésszám, amiről a kormány hallani sem akar

Ha folytatódik a kedvezőtlen tendencia, az arra utalhat, hogy a családtámogatások csak előrehozták az amúgy is tervezett gyermekek megszületését.

Vámosi Ágoston
2025. március 28. 11:29 Adat, Közélet

Megint kényszerhitelezik a nyugdíjasok a magyar államot, de nem ez a legrosszabb hír

Elismerte a kormány a korábbi inflációs terv tarthatatlanságát, de a növekedésre és a hiányra vonatkozó előrejelzések is egyre rosszabbul néznek ki.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.