Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. augusztus 18. 14:08 Vállalat, Világ

Az Aldi és a Lidl középső soros termékei az infláció áldozataivá váltak

Minden 20 eurónál drágább termék iránt jelentősen visszaesett a kereslet – ezt mondta a német Lebensmittel Zeitungnak az egyik diszkont kiskereskedelmi lánc ottani menedzsere. A jelek szerint Németországban elérkezett az, amire az elmúlt hónapok fejleményei alapján már mindenki számított: az infláció elérte azt a szintet, amikor a vásárlók már nemcsak “lefelé vásárolnak”, azaz olcsóbb alternatívákat keresnek, hanem bizonyos termékeket már meg sem vesznek.

A Lidl egy német lapnak egyértelműen azzal magyarázta a jelenséget, hogy a vásárlók aggódnak a közelgő tél és a megugró energiaköltségek miatt, és a spórolás beépült a mindennapokba.

A hírek szerint a német Lidl fajlagosan a helyben sütött pékáruk eladásán éri el a legnagyobb hasznot, a nem élelmiszer termékek azonban a második helyen állnak. A Lebensmittel Zeitung szerint általános cél, hogy a lánc bevételének 15 százaléka a középső sorokról, vagyis ne élelmiszerből származzon, de ezt ma már nem érik el, mert először az ellátási láncok zavarai miatt nem volt elég áru, újabban pedig hiába van termék, már kisebb iránta a kereslet. A sajtó szerint az Aldi hasonló problémákkal küzd, náluk 20 százalék a cél, de ezt ők sem érik már el.

A visszaeső kereslet miatt a bennragadt áruk tetemes raktározási költséget okoznak, már csak árengedménnyel lehet eladni őket, ez viszont alaposan csökkenti a bevételt.

A kényszerű megoldás ezért az lesz, hogy 2023-tól a nem élelmiszer jellegű termékek körét szűkítik.

Közben a német barkácsáruházak azt tervezik, hogy a kertészeti-kertépítési részlegeiket télre teljesen bezárják, hogy csökkentsék a rezsiköltségüket. A helyi sajtó szerint a téli időszakban nincs akkora kereslet ezeken az osztályokon, hogy a várható magas energiaköltségek mellett megérje nyitva tartani őket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA német nagyvárosokban elkezdett kipukkadni az ingatlanlufiNem bírják már a vevők a magas kamatokat és az inflációt, visszaesett a kereslet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVisszafogták a vásárlásaikat a németek, árcsökkentést kényszerítve a boltokraRekordzuhanásban van Németországban a kiskereskedelmi forgalom.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Aldi infláció kereslet kiskereskedelem Lidl nem élelmiszer termék Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.