Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. október 5. 11:06 Világ

Szívhez szóló levélben szinte már könyörögnek az angolok, hogy heti 400 ezer forintért menjenek vissza a kamionosok

Talán soha nem kaptak még olyan hangvételű hivatalos levelet a kamionsofőrök, mint amit most írt nekik a Logistics UK nevű szakmai szervezet. A munkalehetőségekről tájékoztató levél (amelyet alább egy fotón be is illesztünk ebbe a cikkbe) a bevezető mondatok után rögtön köszönetet mond azoknak a sofőröknek, akik még munkában vannak, majd azokhoz fordul, akik valamilyen ok miatt abbahagyták a szakmát.

Ha már nem dolgozik a szektorban, meg szeretnénk ragadni az alkalmat, hogy gondolja meg a visszatérést. Az ön értékes szaktudására és tapasztalatára soha nem volt még akkora szükség, mint most.

– fogalmaz szokatlanul udvariasan a szervezet, majd egyenesen azt írja, hogy

Fantasztikus kamionsofőr lehetőségek vannak a logisztikai iparban, a munkafeltételek és a fizetések pedig fejlődnek. A vonzó bérek mellett egyre több a lehetőség a rugalmas beosztásra, fix munkaidővel, fix napokkal, teljes vagy részmunkaidőben is.

Megemlítik, hogy ha a munkavégzéshez szükséges úgynevezett CPC tesztje a sofőrnek lejárt, a munkaadók készek az oktatást megszervezni és finanszírozni, majd azzal a mondattal zárják a levelet, hogy

Soha nem volt jobb alkalom arra, hogy megtalálja az önnek megfelelő típusú sofőrállást.

Fotó: Facebook/Infotrucker

Ahogy korábban mi is írtunk róla, a brexit, a járvány és az emiatt megnehezedő körülmények miatt becslések szerint legalább 100 ezer kamionsofőr hiányzik az angol logisztikai szektorból, és ez az ellátási láncban most már olyan zavarokhoz vezet, ami miatt akadozik számos áru célba juttatása.

Ahogy azonban korábban írtuk, a kamionsofőr egész Európában annyira keresett szakma, hogy az Angliát otthagyókat nagyon nehéz lesz visszacsábítani, különösen úgy, hogy a kormány csak a rövid távú munkavállalási vízum megszerzését könnyítette meg számukra.

A Logistics UK azonban nagyon erősen próbálkozik, a levélben a weboldalára irányítja a címzetteket, ahol a munkaerőközvetítők sokaságával köti össze őket. Ezeknél 10 ezer számra jönnek elő az álláshirdetések, és egyre gyakrabban fordul elő az egyszeri 1000 fontos (418 ezer forintos) belépési bónusz, illetve a heti 1000 font körüli bruttó bér ajánlata. Hogy a gyakorlatban ebből mi a ténylegesen elérhető jövedelem, az persze mindig kérdéses, de annyi mindenképpen leszűrhető, hogy a munkaadók elég elkeseredetten próbálják visszatérésre bírni a pályaelhagyókat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAnglia után egyszer idehaza is előfordulhat, hogy nem lesz, aki elvigye a benzint a kutakraHosszú évek óta nincs érdemi megoldása a sofőrhiánynak sehol Európában, így Magyarországon sem.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Anglia Brexit fizetés kamionsofőr levél Logistics UK munkaerőhiány Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.