Az illetékes szöuli bíróság elrendelte a SsangYong autógyártó csődvédelmét, a céget a kirendelt csődbiztos bevonásával próbálják életben tartani. A súlyos adósságokkal küzdő dél-koreai autógyártónál mentőterv készül, de ha nem fogadják el, akkor az is elképzelhető, hogy a vállalatot felszámolják.
A t-online.de azt írja, hogy a SsangYong pénzügyi átvilágítását egy külső auditornak június 10-ig kell elvégeznie, de a céget addig is fel kell ajánlani megvételre. Az eladásnak azonban kevés esélye látszik, hiszen a SsangYong 75 százalékos tulajdonosa, az indiai Mahindra & Mahindra már jó ideje szeretett volna megválni a tulajdonrészétől, vevőt azonban nem talált.
Az autógyártó gondjai régóta ismertek, tavaly decemberben maga a cég is reorganizációs programot hirdetett, amelynek legfőbb eleme az volt, hogy a hiteleit nem tudja fizetni, ezért azok átütemezését kérte.
Tavaly összesen 107 ezer járművet adott el a SsangYong, ami több mint 20 százalékos esést mutat, a cég 2020-as vesztesége 478,5 milliárd vonra nőtt az egy évvel korábbi 341,4 milliárd után. (Jelenlegi árfolyamon 127, illetve 92 milliárd forint.)
Tavaly év végén a Világgazdaságnak a SsangYong magyarországi importőre, a Wallis Automotive Europe azt mondta, bizakodó a cég jövőjével kapcsolatban, akkor arra számítottak, hogy a márka a piacon marad, és az új modellek, köztük az első elektromos SUV is megérkezhet 2021-ben. Az akkori adatok szerint 2020. első 11 hónapjában 831 SsangYongot adtak el Magyarországon.
Világ
Fontos