Az autók biztonságáért felelős legfontosabb amerikai hivatal bejelentette, hogy több olyan Hyundai- és Kia-modellt is elkezd vizsgálni, amelyek a fogyasztói panaszok szerint hajlamosak a motortűzre.
A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) eljárásában hárommillió jármű érintett: a 2011-14 közötti Kia Optimák és Sorentók, a 2010-15 közötti Kia Soulok, valamint a 2011-14 közötti Hyundai Sonaták és Santa Fék. A jelentések szerint több mint háromezer autót érintettek a tüzek, amelyekben több mint száz ember sérült meg – számolt be a Reuters.
Ezek a modellek egyébként sem ismeretlenek az amerikai hatóságok és ügyészek számára, mert korábban volt már szükség visszahívásokra motorhibák miatt.
2015 óta a két dél-koreai gyártó összesen 2,3 millió járművét kellett javításra visszahívni motortűz veszélye miatt.
Az NHTSA ugyanakkor egyértelművé tette, hogy vizsgálata nem korlátozódik kizárólag a motorra, bármely alkatrészre, részegységre kiterjedhet.
A Center for Auto Safety fogyasztóvédelmi szervezet vezetője azt mondta, hogy ezeket az autókat már korábban vissza kellett volna hívnia a gyártóknak. Hozzátette, sok időbe telt, mire a szövetségi hatóságot sikerült bevonni annak kiderítésébe, hogy miért gyulladt ki annyi Kia és Hyundai ütközés nélkül.
Márciusban Connecticut állam főügyésze nyilatkozott arról, hogy több állam is vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy a Hyundai és a Kia nem folytatott-e nem megengedett, megtévesztő gyakorlatot az autótüzekről szóló jelentésekkel összefüggésben.
Novemberben a Reuters arról számolt be, hogy szövetségi bűnügyi vizsgálat indult annak megállapítására, hogy a motorhibákkal összefüggő visszahívásokat megfelelően hajtotta-e végre a két autógyártó. A dél-koreai hatóságok szintén vizsgálódnak, ennek keretében irodákban is gyűjtöttek bizonyítékokat és vezetőket hallgattak ki.
A két cég januárban beleegyezett, hogy frissíti annak a 3,7 millió autónak a szoftverét, amelyeket nem hívtak vissza javításra. Most mindkét vállalat annyit nyilatkozott, hogy együttműködik a hatósággal a vizsgálat során.
Európa érintettségéről nem írt a Reuters, az említett hibákkal összefüggésben mindenesetre korábban csak az Egyesült Államokban és Dél-Koreában rendeltek vissza autókat javításra.
Világ
Fontos