Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 2. 09:57 Világ

Vizsgálat indul a Hyundai és a Kia kigyulladó autói miatt

Az autók biztonságáért felelős legfontosabb amerikai hivatal bejelentette, hogy több olyan Hyundai- és Kia-modellt is elkezd vizsgálni, amelyek a fogyasztói panaszok szerint hajlamosak a motortűzre.

A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) eljárásában hárommillió jármű érintett: a 2011-14 közötti Kia Optimák és Sorentók, a 2010-15 közötti Kia Soulok, valamint a 2011-14 közötti Hyundai Sonaták és Santa Fék. A jelentések szerint több mint háromezer autót érintettek a tüzek, amelyekben több mint száz ember sérült meg – számolt be a Reuters.

Ezek a modellek egyébként sem ismeretlenek az amerikai hatóságok és ügyészek számára, mert korábban volt már szükség visszahívásokra motorhibák miatt.

2015 óta a két dél-koreai gyártó összesen 2,3 millió járművét kellett javításra visszahívni motortűz veszélye miatt.

Az NHTSA ugyanakkor egyértelművé tette, hogy vizsgálata nem korlátozódik kizárólag a motorra, bármely alkatrészre, részegységre kiterjedhet.

A Center for Auto Safety fogyasztóvédelmi szervezet vezetője azt mondta, hogy ezeket az autókat már korábban vissza kellett volna hívnia a gyártóknak. Hozzátette, sok időbe telt, mire a szövetségi hatóságot sikerült bevonni annak kiderítésébe, hogy miért gyulladt ki annyi Kia és Hyundai ütközés nélkül.

Márciusban Connecticut állam főügyésze nyilatkozott arról, hogy több állam is vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy a Hyundai és a Kia nem folytatott-e nem megengedett, megtévesztő gyakorlatot az autótüzekről szóló jelentésekkel összefüggésben.

Novemberben a Reuters arról számolt be, hogy szövetségi bűnügyi vizsgálat indult annak megállapítására, hogy a motorhibákkal összefüggő visszahívásokat megfelelően hajtotta-e végre a két autógyártó. A dél-koreai hatóságok szintén vizsgálódnak, ennek keretében irodákban is gyűjtöttek bizonyítékokat és vezetőket hallgattak ki.

A két cég januárban beleegyezett, hogy frissíti annak a 3,7 millió autónak a szoftverét, amelyeket nem hívtak vissza javításra. Most mindkét vállalat annyit nyilatkozott, hogy együttműködik a hatósággal a vizsgálat során.

Európa érintettségéről nem írt a Reuters, az említett hibákkal összefüggésben mindenesetre korábban csak az Egyesült Államokban és Dél-Koreában rendeltek vissza autókat javításra.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiből van több a magyar utakon, Maseratiból, Teslából vagy Zaporozsecből?Úgy tűnik az adatokból, hogy a magyarok semmit nem utálnak jobban, mint vén autót leselejtezni. Minden második Audi a magyar utakon használt import, a buszok ötöde Ikarusz.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Hyundai Kia motortűz visszahívás vizsgálat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.