Ha nincs új ötleted, vedd elő a régit, pofozd ki egy kicsit, és lovagold meg a retródivatot – az elmúlt pár évben az Adidas-nak nagyon bejött ez a stratégia. A német gyökerű sportruházati cég szekerét a Superstar és a Stan Smith modellek sokáig jól tolták. Most azonban úgy tűnik, hogy a divathullám lecsengőben van, főként Európában.
Ahogy a Bloomberg írja, az Adidas bevételének 23 százaléka származik Európából, a cégnek továbbra is ez a hazai pálya. Hiába mennek viszonylag jól az eladások Ázsiában, az Adidas-nak problémát okozhat, hogy Európában és Észak-Amerikában valami új stratégiát kellene kidolgoznia.
A cég friss becslése szerint az összesített bevétel 2019-ben 5 százalékkal fog emelkedni, ez 3 százalékkal kevesebb, mint a 2018-as bővülés. A cég részvényei a hír bejelentése után csaknem egyéves mélypontra estek, mert a befektetők így már sokkal kockázatosabbnak tartják a német társaság jövőjét.
A problémát ugyanis fokozza, hogy a fő versenytárs, az amerikai Nike új modelljeitől erősödő versenyhelyzetet várnak, az amerikaiak pénzügyi értelemben nagyon megszorongathatják az Adidast. Ráadásul a viszonylag gyorsan növekvő amerikai piacon a németek helyzetét még az is nehezíti, hogy ott ugyan lenne nagy kereslet a cipőkre és sportruhákra, de az ellátási lánc nem tudja ezt teljes mértékben kiszolgálni.
Világ
Fontos