Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 13. 13:41 Élet, Világ

A vezető energetikai elemző sem tudott a Balatonra elektromos autóval eljutni Párizsból

Varró László, a Nemzetközi Energia Ügynökség vezető közgazdász-elemzője elhatározta, hogy hibrid autójával úgy fog elutazni párizsi munkahelyéről a Balatonhoz, hogy közben nem éget benzint, vagyis úgy tesz, mintha tisztán elektromos autója lenne.

Az út, amelyet egy LinkedIn bejegyzésben örökített meg, igencsak kalandosra sikerült, és kiválóan mutatja az Európán átívelő elektromos mobilitás meglehetősen korlátozott lehetőségeit.

Varró utazásának fontosabb állomásai dióhéjban a következők:

  • Reims és Metz között a Google által jelzett töltőpont a valóságban nem létezett, ezért továbbhajtott.
  • Luxembourgban egy barátjánál pihent meg, de a környéken nem volt töltőpont, ezért a WC-ablakon keresztül kellett kilógatnia a kábelt, hogy a lakásból az autót elérje.
  • Németországban a Mannheim közelében lévő Exxon töltőponton egy QR-kódos, kötelező azonosítási rendszert talált, amely francia SIM-kártyával használhatatlannak bizonyult. Az egyébként segítőkész kútkezelőknek ötletük sem volt a probléma megoldására. “Nem emlékszem, hogy regisztrálnom kellett volna, hogy az Exxonnál benzint vegyek. Csak odamentem és megvettem, szóval mi a csudáért kell bárkinek regisztrálni, hogy elektromos áramot vegyen?” – teszi fel a kérdést Varró.
  • Egy Nürnberg előtti OMV kúton 10 percig kellett manővereznie a Toyota Priusszal, amíg a kábelt csatlakoztatni tudta, mert túl rövid volt. Az áram kilométerre vetített ára pedig magasabb volt, mintha benzint tankolt volna.
  • Egy következő Shell kútnál két, nem elektromos BMW elfoglalta a töltőpontot, vélhetően azért, mert kényelmesen közel volt az étteremhez. Itt már benzint kellett tankolnia.
  • Bécsben barátoknál állt meg, ám az ő harmadik emeleti lakásukból nem tudta a kábelt az autóig húzni. Egy közeli bevásárlóközpont garázsában azonban minden gond nélkül tölteni tudott, amíg egy cappuccino mellett üldögélt.
  • Sopron és a Balaton között egyetlen kézenfekvő töltőpontot sem talált, valószínűnek tartja, hogy azok csak a kastélyszállók és golfpályák parkolóiban működnek, vélhetően a vendégek részére.

Varró szerint az elektromos mobilitás csak akkor fogja legyőzni az olajalapút, ha a megszokott komfortot és szolgáltatási színvonalat nyújtja, ahelyett hogy arról papolna a felhasználóknak, hogy miért lenne szükség az életmódjuk megváltoztatására.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ elektromos autó Európa mobilitás töltőállomás utazás Varró László Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.