Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. szeptember 3. 11:02 Vállalat

Gyenge autópiacra kezd gyártani hamarosan a BMW debreceni üzeme

Előszériás gyártás indul még az idén a BMW debreceni gyárában, elsőként a festőüzemben kezdődhet meg a munka óránként harminc karosszéria festésére elegendő kapacitással. A beüzemelés során az elektromos iX1 modellek gyártásában vesz részt az üzem, ahol a későbbiekben kizárólag elektromos, a gyártó Neue Klasse architektúrájára épülő típusok készülhetnek.

Igen, de: visszaszorulóban van a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik részesedése az európai új autók piacán, idén júliusban a forgalomba helyezett járművek 12,1 százaléka tartozott ebbe a kategóriába, szemben az egy évvel ezelőtti 13,5 százalékos aránnyal. A rendszámot kapó új autók száma 852 ezer volt a múlt hónapban, ami alig több az egy évvel korábbi 850 ezres értéknél.

  • A debreceni beruházás bejelentésére kedvezőbb piaci körülmények között került még sor, 2018 júliusában az unió 27 tagállamában összesen 1,1 millió új személyautó került forgalomba, és bár az elektromos autók aránya ekkoriban mindössze két százalék volt, a piaci részesedésük gyors ütemben növekedett.

Alulnézet: a nehéz piaci körülmények ellenére viszonylag jól teljesít a BMW, júliusban először vezető pozícióra lépett az európai villanyautó-piacon, ami többek között az iX1 iránti erős keresletnek is köszönhető. A bajor gyártó az év egészében 49 százalékkal növelte az eladásait, aminél jobb eredményt csak a Volvo mutat fel.

Tágabb kontextus: a Volkswagen és a Mercedes is visszafoghatja az elektromos átállásra vonatkozó törekvéseit a kereslet csökkenése miatt. A piac gyengélkedését fokozza, hogy több ország – például Svédország és Németország – is megszüntette vagy mérsékelte az elektromos autók vásárlásának támogatását.

  • Különösen rossz passzban van a német autópiac, ahol júliusban 2,1 százalékkal kevesebb új személygépkocsi állt forgalomba, mint egy évvel korábban, az elektromos autóknál pedig 36,8 százalékos volt a visszaesés. A BMW itt is erősített a múlt hónapban, 12 százalékkal növelve az eladásait egy év alatt, ami a legjobb adat a német gyártók között.

Mi várható? Az ösztönzők mellett az elektromos autózásra fogékony és jómódú új ügyfelek megfogyatkozása, illetve a többeknek is megfizethető villanyautók hiánya miatt egyre több kétely övezi a piac kilátásait. Ezt a német autógyártók romló üzleti helyzetértékelésén is látszik, a BMW mindenesetre jövőre 1500 munkatárssal kezdi egy új elektromos modell gyártását Debrecenben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKomoly probléma vagy autóipari kamu, hogy nincs elég elektromos töltő?A szigorúbb klímavédelmet követelők azzal vádolják az autóipart, hogy ürügyként használja az infrastruktúra hiányát, hogy késleltesse az elektromos átállást. De mit mutatnak a számok?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEurópa megpróbálja Kína ellen fordítani a fegyvert, amellyel Kína legyőzte EurópátA kínai autóipar felemelkedésében kulcsszerepet játszott a kikényszerített technológiatranszfer, Európa most a kínai elektromosautó-gyártókat próbálja ugyanerre ösztökélni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy kár, hogy nem Kínába szállítanak a magyar akkugyárakNoha az autópiac egésze gyengélkedik, az elektromos autók iránt egyre nő a kereslet Kínában.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autópiac BMW BMW-gyár debrecen elektromos autó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.