Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. szeptember 16. 13:02 Vállalat

Újszerű, hogy Mészáros Lőrinc egy kormánytag mellett tárgyal külföldön

Európa egyik számottevő építőipari vállalatával kötött együttműködési szerződést Mészáros Lőrinc vasútépítő vállalata, a V-Híd. A török Gülermak csoporttal való együttműködésről csütörtökön számolt be Szijjártó Péter, aki Mészáros Lőrinccel közösen tárgyalt Isztambulban.

Miért fontos ez? Újszerű, hogy Mészáros Lőrinc egy kormánytag külföldi tárgyalásán tűnt fel. A kormány honlapján saját keresésünk alapján ez az első eset, amikor beszámoltak Orbán Viktor barátjának egy külföldi üzleti útjáról.

Számokban: a vasút- és metróépítésben világszerte tapasztalatokat szerző Gülermak 1958 óta működik. Árbevétele alapján a világ 117. legjelentősebb építőipari vállalata az Engineering News-Record listája szerint, a Törökországban a 12. legnagyobb építőipari cég.

Szijjártó szerint a két vállalat közösen a legnagyobb európai projektek végrehajtására is alkalmas lehet, de egyéb részleteket nem mondott az együttműködésről. A Gülermaknál a magát Magyarország legnagyobb vasútépítőjeként jellemző V-Híd Építő Zrt. jóval fiatalabb, 2015-ben alapították meg.

  • A legjelentősebb referenciái között csak magyarországi vasútépítéseket tart számon, külföldi tevékenysége az elmúlt két év beszámolói alapján elenyésző, igaz, tavaly a közbeszerzéseken meglehetősen sikeres vállalat cseh és osztrák szakmai együttműködéseket is kötött.

Mi következhet? A napokban jelentették be, hogy a legnagyobb magyar építőipari vállalatokból álló konzorcium építheti újjá jövő évtől az iráni határ közelében fekvő, gyakorlatilag lakatlan Soltanlit.

  • Soltanli érintésével épül vasút az örmény határ irányába, ami végső soron Törökország felé is kapcsolatot jelenthet. A karabahi újjáépítésben a V-Híd is részt vehet, már tavalyi is tárgyaltak egy projektről, így elképzelhető, hogy a Törökországgal közeli viszonyban lévő Azerbajdzsánban kezdődhet a két cég együttműködése.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHogy kerül Mészáros Lőrinc cége egy háborús tűzfészek közelébe?Miközben Örményország azeri támadástól tart, Magyarország az örményektől visszafoglalt részek újjáépítésében segít az azeri kormánynak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejlesztNemzetközi példák alapján nehéz belátni, miért kerül annyiba a Déli Körvasút egyik szakasza, mint amennyit az állam a teljes magyar vasúti rendszerre költ egy évben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKiderült, hogy sokkal drágább lesz, minden rekordot megdönt a Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszaEddig azt mondták, hogy a Budapest-Belgrád egész magyar szakasza kijön szűk 600 milliárdból, most kiderült, hogy csak a Soroksártól induló része.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat külügyminiszter Mészáros Lőrinc Szijjártó Péter Törökország V-Híd Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.