Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. szeptember 16. 13:02 Vállalat

Újszerű, hogy Mészáros Lőrinc egy kormánytag mellett tárgyal külföldön

Európa egyik számottevő építőipari vállalatával kötött együttműködési szerződést Mészáros Lőrinc vasútépítő vállalata, a V-Híd. A török Gülermak csoporttal való együttműködésről csütörtökön számolt be Szijjártó Péter, aki Mészáros Lőrinccel közösen tárgyalt Isztambulban.

Miért fontos ez? Újszerű, hogy Mészáros Lőrinc egy kormánytag külföldi tárgyalásán tűnt fel. A kormány honlapján saját keresésünk alapján ez az első eset, amikor beszámoltak Orbán Viktor barátjának egy külföldi üzleti útjáról.

Számokban: a vasút- és metróépítésben világszerte tapasztalatokat szerző Gülermak 1958 óta működik. Árbevétele alapján a világ 117. legjelentősebb építőipari vállalata az Engineering News-Record listája szerint, a Törökországban a 12. legnagyobb építőipari cég.

Szijjártó szerint a két vállalat közösen a legnagyobb európai projektek végrehajtására is alkalmas lehet, de egyéb részleteket nem mondott az együttműködésről. A Gülermaknál a magát Magyarország legnagyobb vasútépítőjeként jellemző V-Híd Építő Zrt. jóval fiatalabb, 2015-ben alapították meg.

  • A legjelentősebb referenciái között csak magyarországi vasútépítéseket tart számon, külföldi tevékenysége az elmúlt két év beszámolói alapján elenyésző, igaz, tavaly a közbeszerzéseken meglehetősen sikeres vállalat cseh és osztrák szakmai együttműködéseket is kötött.

Mi következhet? A napokban jelentették be, hogy a legnagyobb magyar építőipari vállalatokból álló konzorcium építheti újjá jövő évtől az iráni határ közelében fekvő, gyakorlatilag lakatlan Soltanlit.

  • Soltanli érintésével épül vasút az örmény határ irányába, ami végső soron Törökország felé is kapcsolatot jelenthet. A karabahi újjáépítésben a V-Híd is részt vehet, már tavalyi is tárgyaltak egy projektről, így elképzelhető, hogy a Törökországgal közeli viszonyban lévő Azerbajdzsánban kezdődhet a két cég együttműködése.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHogy kerül Mészáros Lőrinc cége egy háborús tűzfészek közelébe?Miközben Örményország azeri támadástól tart, Magyarország az örményektől visszafoglalt részek újjáépítésében segít az azeri kormánynak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejlesztNemzetközi példák alapján nehéz belátni, miért kerül annyiba a Déli Körvasút egyik szakasza, mint amennyit az állam a teljes magyar vasúti rendszerre költ egy évben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKiderült, hogy sokkal drágább lesz, minden rekordot megdönt a Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszaEddig azt mondták, hogy a Budapest-Belgrád egész magyar szakasza kijön szűk 600 milliárdból, most kiderült, hogy csak a Soroksártól induló része.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat külügyminiszter Mészáros Lőrinc Szijjártó Péter Törökország V-Híd Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.