Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. január 11. 09:58 Vállalat

Újabb akkumulátorgyár épülhet Magyarországon

A Samsung SDI fontolgatja, hogy újabb akkumulátorgyárat épít Magyarországon a meglévő kettő mellé, ahol kizárólag a BMW számára állítana elő erőforrásokat – írja meg nem nevezett forrásai alapján a dél-koreai Csoszun Ilbo.

A lap emlékeztet rá, hogy az országban a vállalat már két akkumulátorgyárral rendelkezik, ahonnan több európai autógyártót szolgál ki. Bár erre nem tér ki, de természetesen a gödi üzemről van szó, amelyet idehaza egy gyárként szoktunk kezelni, de valóban több ütemben valósult meg, így egy újabb részét lehet akár harmadik üzemnek is minősíteni.

Ráadásul a dolgot bonyolítja, hogy a beruházás második szakasza két fázisban valósul meg, és ezt is csak onnan tudjuk, hogy az Európai Bizottság 2019 óta vizsgálja a beruházás magyar állami támogatásának indokoltságát. Ezzel kapcsolatban 2021. júniusi az utolsó hír, miszerint a bizottság kiterjesztette a vizsgálatot a benyújtott új magyar adatok alapján.

A Samsung alig kommunikál az üzemmel kapcsolatban, mindenesetre feltételezhető, hogy a mostani hírben szereplő harmadik gyár – avagy üzemegység – nem szerepelt korábban az uniós vizsgálathoz benyújtott adatokban. A gödi vállalat létszáma így alakult az utóbbi években:

A Csoszun Ilbo iparági szakértőkre hivatkozva úgy becsüli, hogy a beruházás legalább ezer milliárd vonba kerül, ami mintegy 300 milliárd forint.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem hiszi el Brüsszel, hogy muszáj kitömnünk pénzzel a magyar SamsungotA cég szerint az állami támogatás kompenzálja azért, mert a drágább gödi bővítést választotta Kínával szemben. Az Európai Bizottság ezt egyelőre nem így látja.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyarország akkugyártó-nagyhatalommá válik, de nem világos, ezzel ki jár jólA koreai és kínai akkumulátorgyárak külföldi beszállítói hálózataikat is hozzák magukkal Magyarországra, míg a hazai ipar és foglalkoztatás a jelek szerint nem lát nagy hasznot a nagy állami támogatással érkező beruházásokból.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA kínai iparpolitika zászlóshajója érkezik Magyarországra, amelyre Brüsszelben külön stratégiát dolgoztak kiA Debrecenben beruházó CATL domináns szereplő az elektromosautó-akkumulátorok piacán. A geopolitikai feszültségek és a hazai ipari kapacitások védelme miatt azonban újabban Brüsszelben és Washingtonban sem szeretik a céget.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat akkumulátor akkumulátorgyártás beruházás göd Samsung samsung sdi Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. január 22. 17:30 Közélet, Vállalat

Rákosrendező-gate: adásvételi szerződést kér Habonyéktól a bíróság

Nem jegyezte még be a cégbíróság Habony Árpád körének tulajdonszerzését annál a cégnél, amelynek elővásárlási joga van a mini-Dubaj területének egy részére.

Stubnya Bence
2025. január 22. 13:04 Vállalat

Magyarországon termelő akkugyártók rovására növelte piaci részesedését a CATL

A cég árbevétele először csökkent tavaly a megalapítása óta, de még így is nőtt a piaci részesedése az itthon termelő koreai versenytársaival szemben.

Stubnya Bence
2025. január 22. 06:04 Közélet, Vállalat

Dobbantó lett Magyarország sok vendégmunkásnak, a vietnámiak többsége lelépett

Az ukrán, a vietnámi és a Fülöp-szigeteki dolgozók is egyre inkább csak ugródeszkaként tekintettek Magyarországra, ezért is kellett lépnie a kormánynak.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2025. január 23. 06:00 Világ

A világ negyedik legnépesebb országa is csatlakozott a kínai-orosz klubhoz

A 275 milliós Indonézia BRICS-tagsága jelzi a gazdasági világrendszerváltás igényét, bár rövid távon a kínai pénz és az illiberalizmus védelme a fő motiváció.

Torontáli Zoltán
2025. január 22. 10:04 Adat, Élet

Csökkenni kezd a munkások és középvezetők közötti bérszakadék?

Gyorsabban nőtt tavaly a betanított munkások bére, mint a középvezetőké nem reprezentatív felmérések szerint, ami trendváltozásra utalhat.

Vámosi Ágoston
2025. január 21. 16:10 Világ

Olcsóbbak lehetnek a Kínából rendelt áruk a Vörös-tengeri válság végével

Húsz százalékkal csökkenhet az Európába tartó áruk szállítási költsége, ha érvényben marad a gázai tűzszünet, és a húszik valóban nem támadják a hajókat.