Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2021. július 21. 14:03 Vállalat

Vevő lenne, de nem tudnak elég Mercedest gyártani

Növekedés helyett már csak az idei autóeladások stagnálására számít a Mercedeseket gyártó a Daimler a chiphiány miatt. Az előrejelzések módosítására azért került sor, mert a német vállalatnál egyelőre nem látják, hogy a globális ellátási probléma egyhamar megoldódna. A luxusmárka persze nincs ezzel egyedül, a következő hónapok alakulásában még azok a gyártók is bizonytalanok, amelyek eddig viszonylag sikeresen kezelték a beszerzési nehézségeket, mint például a Volkswagen és a Stellantis.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVégül a BMW-t is elérte a chiphiányMostanáig a BMW azon nagyon kevés autógyártó egyike volt, amelynek nem kellett korlátoznia termelését a chiphiány miatt, de már a bajor vállalatot is elérte a probléma.

Az autóipari szereplők többnyire a legnagyobb haszonnal eladható modellekre helyezik a hangsúlyt a gyártásban, miközben vonakodnak az egyébként megszokott kedvezmények megadásától. A rendelések leadása és az új autók átvétele közötti idő így is jelentősen meghosszabbodott, az üzleti sikert pedig egyre inkább a chipkínálathoz való hozzáférés határozza meg – a BMW például a jobb beszállítói kapcsolatainak köszönhetően tudott több gépkocsit eladni a Mercedesnél az elmúlt negyedévben.

A félvezetők hiánya ugyanakkor a Daimler árbevételén egyelőre nem érzékelhető, sőt, a bevételek az idei második negyedévben a várakozásoknál is jobban alakultak. A vállalat bizonyos termékein – például a teherautókon és a buszokon – elérhető haszon ráadásul úgy néz ki, hogy még tovább növelhető lesz, míg a személygépkocsik és a kisteherautók esetében már az elmúlt három negyedévben is viszonylag magasan alakult. A jövedelmezőségre tehát aligha lehet panasza a német gyártónak a járvány közepette fellendülő járműpiaci keresletnek köszönhetően.

Mindezek ellenére a cég vezetői gondterhelten tekintenek a következő félévre, a nyersanyagárak várható emelkedését ugyanis már nem biztos, hogy ellensúlyozni lehet a hatékonyság növelésével. Mindenesetre a stuttgarti vállalat a tervek szerint még az idén leválasztja a teherautóit a Mercedes-Benz márkáról, az elektromos modellek kínálatát pedig tovább növeli.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar chiphiány Daimler mercedes Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.