Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2021. július 21. 14:03 Vállalat

Vevő lenne, de nem tudnak elég Mercedest gyártani

Növekedés helyett már csak az idei autóeladások stagnálására számít a Mercedeseket gyártó a Daimler a chiphiány miatt. Az előrejelzések módosítására azért került sor, mert a német vállalatnál egyelőre nem látják, hogy a globális ellátási probléma egyhamar megoldódna. A luxusmárka persze nincs ezzel egyedül, a következő hónapok alakulásában még azok a gyártók is bizonytalanok, amelyek eddig viszonylag sikeresen kezelték a beszerzési nehézségeket, mint például a Volkswagen és a Stellantis.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVégül a BMW-t is elérte a chiphiányMostanáig a BMW azon nagyon kevés autógyártó egyike volt, amelynek nem kellett korlátoznia termelését a chiphiány miatt, de már a bajor vállalatot is elérte a probléma.

Az autóipari szereplők többnyire a legnagyobb haszonnal eladható modellekre helyezik a hangsúlyt a gyártásban, miközben vonakodnak az egyébként megszokott kedvezmények megadásától. A rendelések leadása és az új autók átvétele közötti idő így is jelentősen meghosszabbodott, az üzleti sikert pedig egyre inkább a chipkínálathoz való hozzáférés határozza meg – a BMW például a jobb beszállítói kapcsolatainak köszönhetően tudott több gépkocsit eladni a Mercedesnél az elmúlt negyedévben.

A félvezetők hiánya ugyanakkor a Daimler árbevételén egyelőre nem érzékelhető, sőt, a bevételek az idei második negyedévben a várakozásoknál is jobban alakultak. A vállalat bizonyos termékein – például a teherautókon és a buszokon – elérhető haszon ráadásul úgy néz ki, hogy még tovább növelhető lesz, míg a személygépkocsik és a kisteherautók esetében már az elmúlt három negyedévben is viszonylag magasan alakult. A jövedelmezőségre tehát aligha lehet panasza a német gyártónak a járvány közepette fellendülő járműpiaci keresletnek köszönhetően.

Mindezek ellenére a cég vezetői gondterhelten tekintenek a következő félévre, a nyersanyagárak várható emelkedését ugyanis már nem biztos, hogy ellensúlyozni lehet a hatékonyság növelésével. Mindenesetre a stuttgarti vállalat a tervek szerint még az idén leválasztja a teherautóit a Mercedes-Benz márkáról, az elektromos modellek kínálatát pedig tovább növeli.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar chiphiány Daimler mercedes Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.