Az osztrák gyökerű Gebrüder Weiss magyar leányvállalatának ügyvezető igazgatója, Varga Bálint bejelentette, hogy a cég Budapest, Győr, Pécs, Zalaegerszeg és Szeged belvárosában elektromos meghajtású furgonokra vált, várhatóan a jövő év elejétől. Azért nem korábban, mert ahogy az ügyvezető mondta, várakozásaik szerint a Fiat és a Ford az év végére dobhatja piacra azokat az elektromos furgonjait, amelyek a cég számára már megfelelő, 150 kilométeres hatótávot biztosítani tudják. Ez az a minimális távolság, amelyet egy furgonnak megrakottan és akár téli hidegben is bírnia kell ahhoz, hogy a városi házhoz szállításban használni lehessen.
A vállalat magyarországi fejlesztéseit egyébként a járvány alatt nagyon megugró online kiskereskedelmi forgalom, vagyis a kisebb és közepes méretű küldemények forgalmi növekedése alapozta meg. Ahogy Varga Bálint mondta, a GKI piackutató felmérése alapján a magyar online kiskereskedelmi piacon 2019-hez képest tavaly 50 százalékos volt a növekedés, a Gebrüder Weiss-nél pedig 80 százalékos ugrást mértek, és továbbra is növekedést jeleznek előre.
A cég komplett logisztikai szolgáltató, és a nagyobb tömegű árufuvarozás a fő profilja, de ahogy az ügyvezető mondta, a nagyobb méretű kiskereskedelmi termékek (háztartási gépek, kerékpárok és hasonlók) házhoz szállítása olyan nagy piaci lehetőséget mutat, hogy ez volt az egyik fő oka az itteni fejlesztéseknek.
A cég jelenleg három területi egységre osztva kezeli a magyarországi forgalmát, de már június elején megnyit két új telephelyet (Zalaegerszegen és Pécsett), illetve az év végén vagy a jövő év elején Szegedre is belép. Ezzel megduplázza, hat régióra növeli a jelenlétét, és mind a hat központban teljes szolgáltatási palettát épít ki. Az online trendekre reagálva mind a hat régióban lesz átadás-átvételi pont is, ahol a vevők a megrendelt árukat átvehetik.
Vállalat
Fontos