Az online élelmiszer-értékesítés a jelenlegi kis piaci részesedése alapján nem hozza, csak viszi a pénzt, logisztikailag nagyon nehéz feladat, de muszáj elkezdeni, mert nagy a valószínűsége, hogy ez lesz a jövő egyik fő vásárlási formája. A legtöbb nagy élelmiszerlánc az elmúlt években már elindította a szolgáltatását, a diszkont modellben működők azonban a végsőkig kivárnak. A jelek szerint azonban az Aldinál eljött ez az idő.
A német Manager Magazin a Lebensmittel Zeitung szaklapra hivatkozva azt írja, hogy az Aldi két külön cégben lévő, területileg egymással nem versenyző ága (Aldi Nord és Aldi Süd, Magyarországon az utóbbi leánya működik) összefog, és közös vállalattal kezdi meg a szolgáltatást.
Az egymás karjaiba borulásnak valószínűleg nagyon jelentős üzleti előnyei lehetnek, mert a két Aldi között egy hosszú családi viszályon alapuló ellentét van – többek között ezért is osztották fel maguk között területi alapon a piacokat, hogy egymás vizeit ne zavarják. (Az aldis szappanoperáról legutóbb egyébként ebben a cikkünkben írtunk.)
Az Aldi E-Commerce Verwaltungs GmbH-ban az Aldi Nord és az Aldi Süd egyaránt 50 százalékos részesedéssel vesz részt, és a menedzsmentet is fele-fele arányban delegálják. A német sajtó szerint az online élelmiszerbolt egységes felületű lesz, vagyis a két Aldi cég tényleg egységes online platformot épít.
Az Aldi eddig is foglalkozott online rendeléssel és házhoz szállítással, de nem élelmiszerekkel. Bár kívülről nézve ez már nem tűnik nagy lépésnek, a valóságban az, mert az élelmiszerek szállítási logisztikája és annak szabályozása sokkal bonyolultabb. (A Budapesten bevezetett házhoz szállítás speciális eset, mert a bevásárlást és a kiszállítást is a Roksh személyes bevásárlói végzik, és az Alidnak nem kellett webshopot sem fejlesztenie.)
Üzletileg az online kiszállítás fő problémája az, hogy minél inkább árral (és nem minőséggel) versenyez egy szereplő, a jelenleg összességében kis volumen miatt annál nehezebb a költséges és bonyolult logisztikával profitot elérni. Ráadásul arra is figyelni kell, hogy az online bolt nem (nagyon) lehet drágább, mint a hagyományos – ebből a szempontból az olyan szolgáltatók rugalmasabbak, mint például a cseh hátterű Kifli.hu.
Vállalat
Fontos