Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 18. 12:12 Vállalat, Világ

Neked kényelmes, de a boltnak csak veszteséget okoz az élelmiszer-házhozszállítás

Nincs olyan nagyobb kereskedelmi vállalat, amely profitot termel a netes élelmiszer-rendelésen. Ezt Kai Hudetz, a kölni székhelyű Kereskedelmi Kutató Intézet (IFH) szakértője mondta a Heise.de portálnak, hozzátéve, hogy a netes rendelések házhozszállítása eurómilliókat éget el a cégeknél.

Hudetz a német helyzetről beszél, de a magyar szakági háttérbeszélgetéseken is egyértelműen szoktak fogalmazni a szakértők: a netes rendelés egyelőre csak viszi a pénzt. Kizárólag azért kell fenntartani, hogy a boltlánc időben jelen legyen a piacon, ha az a jövőben mégis nagy növekedésnek indul.

Az IFH adatai szerint Németországban még mindig csak 1,2 százalék a netes élelmiszer rendelések aránya a teljes kiskereskedelmi bevételben, ami borzasztóan kevés ahhoz képest, hogy milyen logisztikát kell hozzá biztosítani.

A vásárlók elvárják, hogy a friss zöldség és hús magas minőségben a nekik kedvező időpontban legyen az ajtó előtt, de ezért nem hajlandóak extra díjat fizetni. Akkor már inkább elmennek maguk a boltba. Így viszont a logisztikai költségeket nem lehet fedezni, a modell jelenleg csak a speciális szállítóknál, például a boros vagy fagyasztott árukat kínáló szakboltoknál működik.

A holland székhelyű, de Németországban is aktív Picnic a helyzetet látva most egy új modellel próbálkozik: nem hajlandó időben alkalmazkodni a vevők igényeihez. A megrendelt áruk mindig egy előre meghatározott menetrend szerint érkeznek az adott település adott utcájába, és a vevő csak akkor veheti át. Ezzel az online rendelés egyik lényeges kényelmi elemétől fosztják meg a vásárlókat, de kénytelenek ezzel próbálkozni, mert csak így látják csökkenthetőnek a költségeket.

Mások viszont a “click and collect” módszert erőltetik, vagyis azt a megoldást, amikor a neten rendelt árut az áruházba betérve vagy a parkolóba behajtva előre összekészített csomagban vehetik át a vevők.

Vállalat Világ élelmiszer internetes rendelés kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. augusztus 16. 15:54 Közélet, Vállalat

Tesla roncsok és klasszikus Ferrari-k házasításából épül fel egy új iparág

Lassan eljöhet a motorhang- és kipufogószagmentes veterántalálkozók ideje is.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 15. 11:21 Vállalat, Világ

Nem találnád ki, ki húzza a hasznot a kézműves sörök népszerűségéből

Kiugróan jól megy a Carlsbergnek, és ennek alapvetően három oka van: a kézműves sörök terjedése, az alkoholmentesek népszerűsége és az ázsiai forgalom erősödése.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 14. 06:48 Vállalat

Tóni, mit bohóckodsz, gyártsál festéket – így indult a ma már 12 milliárd forintot termelő gyár

A Poli-Farbe története aligha játszódhatott volna le máshol, mint az elmúlt 30 év Magyarországán. A rejtőjenős indulás után jött a csőd felé rohanás, majd egy észveszejtő felfutást követően a cég ott kötött ki, ahol az alapító szerette volna.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 18. 07:08 Élet

Vegetarianizmus, természetes étel és klímavédelem: ez nehéz lesz egyszerre

Tudatos vásárlóként hiába szeretnél egyszerre sok mindent elérni, egyelőre úgy néz ki, hogy ez ma még maradéktalanul nem sikerülhet. Melyik ujjunkba harapjunk?

Stubnya Bence
2019. augusztus 17. 07:24 Világ

Három éve a feje tetejére állt világpolitika. De valójában miért?

Hirtelen szexista és rasszista lett a fehér munkásosztály, vagy rájöttek, hogy cserben hagyták őket a munkaerőpiacon? Nem csak a következő választásokat, hanem a globalizáció sorsát is eldöntheti a válasz.

Bucsky Péter
2019. augusztus 16. 06:52 Közélet

Autósportokban erősít a Szijjártó család, az állami pénzek követik őket

Jelentős állami pénzek kerültek a külügytől a külügyminiszter testvére által vezetett kamionversenyes céghez.