Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 18. 12:12 Vállalat, Világ

Neked kényelmes, de a boltnak csak veszteséget okoz az élelmiszer-házhozszállítás

Nincs olyan nagyobb kereskedelmi vállalat, amely profitot termel a netes élelmiszer-rendelésen. Ezt Kai Hudetz, a kölni székhelyű Kereskedelmi Kutató Intézet (IFH) szakértője mondta a Heise.de portálnak, hozzátéve, hogy a netes rendelések házhozszállítása eurómilliókat éget el a cégeknél.

Hudetz a német helyzetről beszél, de a magyar szakági háttérbeszélgetéseken is egyértelműen szoktak fogalmazni a szakértők: a netes rendelés egyelőre csak viszi a pénzt. Kizárólag azért kell fenntartani, hogy a boltlánc időben jelen legyen a piacon, ha az a jövőben mégis nagy növekedésnek indul.

Az IFH adatai szerint Németországban még mindig csak 1,2 százalék a netes élelmiszer rendelések aránya a teljes kiskereskedelmi bevételben, ami borzasztóan kevés ahhoz képest, hogy milyen logisztikát kell hozzá biztosítani.

A vásárlók elvárják, hogy a friss zöldség és hús magas minőségben a nekik kedvező időpontban legyen az ajtó előtt, de ezért nem hajlandóak extra díjat fizetni. Akkor már inkább elmennek maguk a boltba. Így viszont a logisztikai költségeket nem lehet fedezni, a modell jelenleg csak a speciális szállítóknál, például a boros vagy fagyasztott árukat kínáló szakboltoknál működik.

A holland székhelyű, de Németországban is aktív Picnic a helyzetet látva most egy új modellel próbálkozik: nem hajlandó időben alkalmazkodni a vevők igényeihez. A megrendelt áruk mindig egy előre meghatározott menetrend szerint érkeznek az adott település adott utcájába, és a vevő csak akkor veheti át. Ezzel az online rendelés egyik lényeges kényelmi elemétől fosztják meg a vásárlókat, de kénytelenek ezzel próbálkozni, mert csak így látják csökkenthetőnek a költségeket.

Mások viszont a “click and collect” módszert erőltetik, vagyis azt a megoldást, amikor a neten rendelt árut az áruházba betérve vagy a parkolóba behajtva előre összekészített csomagban vehetik át a vevők.

Vállalat Világ élelmiszer internetes rendelés kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Olyan méreteket ölt a ruhavisszaküldés az online üzletekben, hogy a kereskedők elkezdték feketelistázni a renitens vásárlóikat.

Torontáli Zoltán
2019. május 16. 10:05 Vállalat, Világ

Nem vagyunk versenyben az új Skoda-gyárért

Indulnak a konkrét tárgyalások, Szerbia, Törökország, Bulgária és talán Románia lehet a befutó.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Fontos

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Váczi István
2019. május 14. 06:54 Közélet

Az oktatásban káoszt hozott, ideje kipróbálni a közlekedésben

Pár éve még 24 Volán-vállalat volt, hamarosan csak egy marad. Közben meg kellene nyitni az ágazatot a magáncégek előtt, de ez valószínűleg csak minimális szinten történik meg.

Debreczeni Anna
2019. május 13. 17:34 Vállalat

Bécsből nézve jó ötletnek tűnik a kormány 750 milliárd forintos projektje

Kovács Imrét, Európa második számú vasúti árufuvarozó vállalatának igazgatósági tagját egyebek mellett arról kérdeztük, érdemes-e ennyi pénzt költeni a Budapest-Belgrád vasútvonalra.