Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 18. 12:12 Vállalat, Világ

Neked kényelmes, de a boltnak csak veszteséget okoz az élelmiszer-házhozszállítás

Nincs olyan nagyobb kereskedelmi vállalat, amely profitot termel a netes élelmiszer-rendelésen. Ezt Kai Hudetz, a kölni székhelyű Kereskedelmi Kutató Intézet (IFH) szakértője mondta a Heise.de portálnak, hozzátéve, hogy a netes rendelések házhozszállítása eurómilliókat éget el a cégeknél.

Hudetz a német helyzetről beszél, de a magyar szakági háttérbeszélgetéseken is egyértelműen szoktak fogalmazni a szakértők: a netes rendelés egyelőre csak viszi a pénzt. Kizárólag azért kell fenntartani, hogy a boltlánc időben jelen legyen a piacon, ha az a jövőben mégis nagy növekedésnek indul.

Az IFH adatai szerint Németországban még mindig csak 1,2 százalék a netes élelmiszer rendelések aránya a teljes kiskereskedelmi bevételben, ami borzasztóan kevés ahhoz képest, hogy milyen logisztikát kell hozzá biztosítani.

A vásárlók elvárják, hogy a friss zöldség és hús magas minőségben a nekik kedvező időpontban legyen az ajtó előtt, de ezért nem hajlandóak extra díjat fizetni. Akkor már inkább elmennek maguk a boltba. Így viszont a logisztikai költségeket nem lehet fedezni, a modell jelenleg csak a speciális szállítóknál, például a boros vagy fagyasztott árukat kínáló szakboltoknál működik.

A holland székhelyű, de Németországban is aktív Picnic a helyzetet látva most egy új modellel próbálkozik: nem hajlandó időben alkalmazkodni a vevők igényeihez. A megrendelt áruk mindig egy előre meghatározott menetrend szerint érkeznek az adott település adott utcájába, és a vevő csak akkor veheti át. Ezzel az online rendelés egyik lényeges kényelmi elemétől fosztják meg a vásárlókat, de kénytelenek ezzel próbálkozni, mert csak így látják csökkenthetőnek a költségeket.

Mások viszont a “click and collect” módszert erőltetik, vagyis azt a megoldást, amikor a neten rendelt árut az áruházba betérve vagy a parkolóba behajtva előre összekészített csomagban vehetik át a vevők.

Vállalat Világ élelmiszer internetes rendelés kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. február 23. 12:44 Vállalat

Végül mégsem igaz, hogy jó marketinggel bármit el lehet adni

Nagyon marketingközpontú lett a napi fogyasztási cikkek globális piaca. Jönnek a felforgatók, akik nem értenek hozzá, mégis sztárok lesznek, de aztán kénytelenek kiszállni.

Fabók Bálint
2020. február 21. 06:53 Vállalat

Bolti dolgozóik mesélik el, hogy miért ilyen irdatlanul hatékony az Aldi és a Lidl

Ha nincs elég forgalom, egyszerűen hazaküldenek valakit. A magyar bevásárlást teljesen felforgató diszkontok egészen máshogyan működnek, mint a hagyományos áruházak, a dolgozóikkal beszéltünk a különbségekről.

Torontáli Zoltán
2020. február 19. 10:40 Vállalat, Világ

Teljesen bizonytalan lett az egyik legjobb német cég jövője

A Varta az elmúlt 12 hónapban először mennybe ment, aztán kiderült, hogy könnyen a pokolra is juthat a kínai konkurencia miatt.

Fontos

Bucsky Péter
2020. február 23. 07:12 Adat

Térképre raktuk az összes játszóteret Európában, Magyarország egész jól áll – FRISSÍTVE

Az országon belül nagyok a különbségek, és bár a fideszes településeken egy leheletnyivel több a játszótér, erre a kérdésre nem sok hatása van a családpolitikának.

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.

Jandó Zoltán
2020. február 20. 14:05 Közélet

Egy Puskás stadionnyi pénzt költhet propagandára az állam

Bár a kommunikáción korábban sem spórolt a kormányzat, most az eddigiekhez képest is egészen elképesztő összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.