Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. december 14. 10:48 Vállalat

Nem kér az állami támogatásból a Magyarországon is aktív német óriásválallat

A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Magyarországon is aktív német Thyssenkrupp nem kér a német kormányzat által felkínált állami segítségnyújtásból. A vállalat pénzügyi igazgatója, Klaus Keysberg péntek este jelentette be, hogy a magas kamatok és a visszafizetési feltételek miatt hosszú távon túl sokba kerülne a kormányzati segítség.

A Thyssenkruppnak évek óta nehézségei vannak. Leginkább az acélgyártási üzletágának a kínai túltermelés miatt, ami miatt Angela Merkel német kancellár és Hszi Csin-ping kínai elnök is egyeztetett egymással. A technológiai vállalatcsoport már tavaly is meg akart válni a küszködő acélgyártó szegmenstől, amelynek kilátásait tovább rontotta az idei koronavírus-járvány*Az acélgyártás eladásáról a brit Libertyvel, a svéd SSAB-vel és az indiai Tatával is tárgyaltak. Emellett az is felmerült, hogy a német Salzgitterrel kössenek együttműködést. A végső döntést a Thyssenkrupp acéggyártásáról leghamarabb várhatóan tavasszal hozzák meg..

A szeptemberben véget ért üzleti évet 1,6 milliárd eurós (566 milliárd forintos) veszteséggel zárta. A forgalma 15 százalékkal, 28,9 milliárd euróra (10 ezer milliárd forintra) csökkent az előző üzleti évhez képest. A legnagyobb veszteséget az acélgyártás okozta a Thyssenkruppnak. A várakozások szerint a következő üzleti évben is meghaladja a veszteség az egymilliárd eurót.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkForintban ezermilliárdos veszteséget hozott össze a világ legnagyobb utazási irodájaNyilvánosságra hozta a szeptemberben véget ért legutóbbi üzleti évének adatait a német TUI utazási iroda. A veszteség 3,1 milliárd eurót tett ki.

A több mint 100 ezer embert foglalkoztató vállalatcsoportnál tavaly hatezres létszámcsökkentést jelentették be, idén novemberben pedig további ötezres leépítéséről döntöttek. A most elutasított állami mentőcsomagot leginkább a szakszervezet támogatta, amely több tüntetést is szervezett a kormányzati támogatásért.

A Thyssenkrupp 1999 óta van jelen Magyarországon. Első, budapesti telephelyén személyautók elektromos kormányrendszerének fejlesztésével foglalkoznak. A cégcsoporton belül ez az egyedüli elektronikai és szoftverfejlesztési kompetenciaközpont. A folyamatos budapesti bővülés mellett 2012 óta négy vidéki telephelyet létesítettek, Győrben, Jászfényszarun, Debrecenben és Pécsett. Magyarországi cégeinél több mint kétezren dolgoznak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSenki sem gondolta volna, de éppen a német kormány elől menekülhet csődbe a LufthansaÓriási kavarás megy az európai légitársaságok megmentése körül, a politika helyezkedik az egykori nagy mamutok körül.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat acélipar németország Thyssenkrupp Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.